haavar1808 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har et Sony PC101E DV-kamera som jeg stort er fornøyd med, bortsett fra lyden. Derfor har jeg nå gått til anskaffelse av mikrofonen Zoom H2, som også kan ta opp på SD-kort. Jeg har brukt mikrofoninngangen (mini-jack, påskrevet "plug-in power"), og får forferdelige mengder susing, og det som tydeligvis er AGC (automatisk volumeregulering). Jeg går ut fra at det ikke er noen måte å skru av denne på, men går det an å kjøpe en overgang slik at hotshoe-en kan brukes som mikk-inngang? Pleier denne inngangen i så fall å være bedre kvalitet? (Jeg kan selvsagt ta opp på Zoom H2's SD-kort, og det blir veldig bra, men synkroniseringsjobben i etterkant er noe dritt) Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tror ikke du kan koble zoom h2 rett til kamera. Den kan brukes som usb-mic på pc, men line out/hodetelefoner passer aldri signalmessig med kameraets mic-inngang. Eneste muligheten er nok å dubbe i etterkant. Det går greit om det ikke er for oppstykket. Lag wav-fil av videoopptaket i redigeringsprogrammet, åpne den i gratisprogrammet audacity, åpne også fila fra zoom h2, du ser likheter, og kan dra zoom h2-fila sidelengs til den passer med videolydfila, mute videolydfila, og exporter som wav, lim inn den nye lydfila i redigeringsprogrammet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå