Gå til innhold

Ekstern mikkinngang på Sony PC101 ekstremt støyende

Anbefalte innlegg

Jeg har et Sony PC101E DV-kamera som jeg stort er fornøyd med, bortsett fra lyden. Derfor har jeg nå gått til anskaffelse av mikrofonen Zoom H2, som også kan ta opp på SD-kort.

Jeg har brukt mikrofoninngangen (mini-jack, påskrevet "plug-in power"), og får forferdelige mengder susing, og det som tydeligvis er AGC (automatisk volumeregulering).

Jeg går ut fra at det ikke er noen måte å skru av denne på, men går det an å kjøpe en overgang slik at hotshoe-en kan brukes som mikk-inngang? Pleier denne inngangen i så fall å være bedre kvalitet?

(Jeg kan selvsagt ta opp på Zoom H2's SD-kort, og det blir veldig bra, men synkroniseringsjobben i etterkant er noe dritt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du kan koble zoom h2 rett til kamera. Den kan brukes som usb-mic på pc, men line out/hodetelefoner passer aldri signalmessig med kameraets mic-inngang. Eneste muligheten er nok å dubbe i etterkant. Det går greit om det ikke er for oppstykket. Lag wav-fil av videoopptaket i redigeringsprogrammet, åpne den i gratisprogrammet audacity, åpne også fila fra zoom h2, du ser likheter, og kan dra zoom h2-fila sidelengs til den passer med videolydfila, mute videolydfila, og exporter som wav, lim inn den nye lydfila i redigeringsprogrammet. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...