Tinmar Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg holder på å designe en nettside, men jeg har et lite problem. Når det ene menyvalget er valgt får det en blå strek over seg som jeg gjerne vil ha bort. En annen ting som jeg også ikke helt skjønner er at det ser ut som det er en piksel glippe mellom "li" taggene og #content slik at jeg må ha border der for at det ikke vises. Noen som kan hjelpe meg? Her er siden og under er css-koden. body { background: #0083d7; font-family: arial, helvetica; } #header { background-color: #002f2f; margin: 0 10em; border: black solid; border-width: 5px 5px 0 5px; margin-top: 5em; } h1 { text-align: center; } #header ul { list-style: none; margin: 0; padding-top: 1em; background-color: #003399; } #header li { display: inline; border: 5px solid; margin: 0 0.5em 0 0.5em; } #header li a { font-size: 1em; background-color: #aaaaaa; color: black; text-decoration: none; padding: 0 1em; } #header #selected a { position: relative; top: 6px; font-weight: bold; background-color: #e5e2af; } h1 { font-size: 4em; color: #5e757c; } #content { clear: both; padding: 1em; background-color: #e6e2af; margin: 0 10em; border-style: solid; border-color: #000000; border-width: 5px; } Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ser ikke problemet du beskriver i Firefox jeg altså. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Var kanskje en litt dårlig beskrivelse, men mellom den svarte borderen og der det står "hjem" blir det en blå strek. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er jo ikke rart? Du trekker jo a-elementet 6px ned, og li har ingen bakgrunn. Gi li-elementet bakgrunnen a-elementene har, problem solved. Tips: http://htmldog.com og Les før du poster-artikkelen i dette forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå