Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva er det som gjør at noen mennesker blir populære?


Anbefalte innlegg

hei, lurer på hva det er som gjør at noen mennesker blir populærer? er det utseendet, er det penger, er det klærne eller er det personligheten? hva tror dere?

 

går selv på ungdomskolen, hvor det er en del "klasseskiller". Som jeg har lagt merke til har de populære ofte fint utseende og masse merkeklær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

attitude har alt å si. å være populuær vil si å ha høy sosial verdi.

altså man har mange allierte, har et selvsikkert kroppspråk og er en person som får folk til å lytte.

 

at penger, merkeklær og piss har noe å si tviler jeg på. kanskje på ungdomsskolen og VGS men ikke ellers (tror jeg).

 

man bør helst ikke se ut som en boms heller da :)

Lenke til kommentar

Selvtillit er ikke det viktigste... Altså jeg mener, mange som har relativt god selvtillit men bare er fødte tapere. Du merker det på f.eks lav sosial intiligens. Disse har somregel venner, men vennene deres er også tapere.

 

Hvis du skal bli populær er det endel viktige ting

 

- Du må ha høy sosial intiligens

- Selvtillit

- Ikke se ut som den nerden, ikke nødevenigvis utseende, men mange som går sånn at de ser ut som de har pukkelrygg osv :p

- Attidude også selvfølgelig, men dette har mye med selvtillit og sosial intiligens å gjøre.

Lenke til kommentar
hei, lurer på hva det er som gjør at noen mennesker blir populærer? er det utseendet, er det penger, er det klærne eller er det personligheten? hva tror dere?

 

går selv på ungdomskolen, hvor det er en del "klasseskiller". Som jeg har lagt merke til har de populære ofte fint utseende og masse merkeklær.

 

Når man går på ungdomsskolen er de fleste forvirrede sjeler. Disse "klasseskillegreiene" roer seg heldigvis etter noen år, og alt blir mye hyggeligere. :)

Lenke til kommentar

Er mange jeg kjenner som har en veldig skrøpelig og overfladisk selvtillit, og er veldig populære. Så det å tro på seg selv er ikke "nødvendig", så lenge alle rundt deg får følelsen av det.

 

Her jeg bor er familierelasjoner ekstremt viktig.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
- Du må ha høy sosial intiligens

 

Det klart viktigste.

 

Med dette følger mye godt.

 

Sosialt intelligente personer trenger ikke ha den høyeste selvtilliten, men har likevel evnen til å formidle til andre gjennon rett kroppsspråk og handlinger at de er det. Flinke til å lage "cover-up". Funker fett.

Lenke til kommentar

Tror at på ungdomskolen blir noen populære fordi mange er usikre. Ikke på seg selv nødvendigvis, men det å tenke på det sosiale fra ett mer voksent standpungt. Det som er gøy er at når man blir eldre oppdager man at de som skulle vært totalt upopulære og sære, ofte er jævla greie folk. Og folk man skulle tro ikke gikk sammen blir gode venner.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jens_*

Det er jævlig merkelig egentlig. Jeg var selv ikke en av taperene på ungdomskolen, jeg havner heller i kategorien "usynlig nerd". Det som er merkelig i dag (23 år) er at mange av "vinnerene" på ungdomskolen i dag er helt borte. Ingen som hører noenting fra dem. Husker jeg traff en av dem i en kasse på rimi for en stund siden. Den deiligste og mest populære jenta på skolen har 3 unger, ingen utdanning og ser ikke ut i måneskinn lenger (tenk at jeg likte henne :ermm: heheehe) ....

 

De fleste vennene mine i dag var usynlige på ungdomskolen, men i dag er det oss folk kommer til for fest :yes:

Lenke til kommentar

Enig med han over meg. Nå er jeg bare 20 da, men ser helt tydelig at de "populære" fra tidligere år er helt borte. Kjenner en gutt og ei jente som var populære, de har est helt ut og er direkte stygge. Andre er liksom rett og slett ikke likt lengre, gud vet hva som skjedde.

 

Syns nå det er ofte at de populære er pene kanskje, men syns det absolutt virker som de med en god porsjon selvtillit- og ironi er de populære.

Lenke til kommentar

Se feks igår

 

Jeg har en kompis som er på toppen av de populære som jeg skulle på fest til

 

Jeg tok med meg en annen kompis, han har ikke dårlig selvtillit, han prater mye og er ganske frempå men hyggelig og alt det der, men den sosiale intiligensen er ganske dårlig :p

 

Ingen av de kjente hverandre fra før, men alikevel gikk det ikke lang tid før de andre der begynte å reagere på oppførselen hans. Jeg merker jo det selv også, prater for mye piss som bare blir for dumt.

 

Så sosial intiligens > Selvtillit

 

Blir som om du sitter med en gjeng med jenter å begynner å prate wow, noen er så dumme sosialt sett at de ikke skjønner at det er noe sjakktrekk, selv om de har selvtilliten på plass. Disse kan jo være populære disse også, blandt "taperne", spørs hvordan du definerer populær.

Lenke til kommentar

sossial inteligens og vennekrets har veldig mye å si.. kjenner for eksempel en fyr som var sammen med noen ganske pene jenter.. men så plutselig går han inn på PC-en sin og sjekker statsene sine på halo 2 og viser hvor høyt ranka han er... det er ikke svært lurt

Lenke til kommentar
Nei lav sosial intiligens passer dårlig med høy sosial intiligens.

 

De ble ikke krangling eller noe, de pratet jo mye sammen og sånn. Men jeg fikk kommentarer av kompisen min om at han var snål, rar osv... =p

 

Det sier jeg om de fleste, og de fleste om meg. Hva betyr det? Identitetskrise på den sosiale rangstigen, eller kulhetsskalaen? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...