Gå til innhold

Vil DU ha en AoC betanøkkel?

Anbefalte innlegg

Hvis det faktisk bare er en person som blir med, vil han selvfølgelig få en eller annen form for godgøring. Men du glemmer hele poenget med denne konkurransen.

1. Få nytt webdesign

2. Gi ut beta nøkkel

Jeg tar meg rett til å love at hvis bare en person gidder prøve seg, men han ikke har et design som i seg selv lar seg bruke som hjemmesiden. Vil de som styrer denne konkurransen gå gjennom designet til personen og hvis det er deler av dette designet som lar seg bruke i det nye designet, som vi da trolig må lage selv, så vill denne personen få betanøkkelen.

Jeg reagerte jo kun på at dere på en måte hadde en konkurranse med en "falsk" premie hvis personen(e) ikke var flinke nok. Så jeg syntes det ville vært litt rart å "pisse på" arbeidet til en person selv om resultatet ikke var 100%. Personen kan fremdeles ha brukt endel timer på forsøket og ville da fortjent premien, selv om resultatet ikke ville kunne blitt brukt.

Dette er forbeholdt at det faktisk er brukbart. Ikke bare en knapp eller noe, men f.eks menyen og logoen er brukbar.

Som jeg sa i første post, jeg hadde også luket vekk folk hvis dem hadde sendt inn noe som tydlighvis kun var et resultat av 5 minutters arbeid. Altså jeg hadde sett bort ifra folk som kun hadde sendt inn noe for å være med i konkurransen.

Men det betyr jo heller ikke at en guttunge som virkelig har brukt 10 timer på dette f.eks ikke skal få premien sin kun pga han ikke var flinkere til å komme opp med noe bedre enn orginaldesignet deres. Det blir isåfall feil i mine øyne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det var arkitekt konkrrranse for å tegne det nye holmekollen, tror du de hadde valgt et av bidragene om de alle var ræva? Nei, så krever jo at man faktisk har et design som ser bra ut vil jeg tro. De kan jo se på hva de har nå, og se om man kan lage bedre. Er ikke bare å sende inn noe "dårlig".

Om en person som du sier er veldig uerfaren og bruker lang tid så er det bra at han prøver seg, med det er ikke arbaidsmoralen eller arbeidstiden som har noe å si, men sluttproduktet. Samme om du har brukt 2 timer eller 20, ser det bra ut kan du vinne. han uerfarne hadde nok ikke fått solgt designet sitt uansett om det var under middelmålig, så han fikk mer erfaring.

Er ikke så lett å selge webdesign for tusenvis av kroner som noen her skal ha det til.. De fleste "hobby designere" får trolig aldri solgt en side uansett, kansje de får inn noen hundre kr om de er heldige. Er så mange som kan dette, og kan det bra.

Det her er jo bare piss. Det står i konkuransen at dere har en konkurranse der beste "design" vinner. Det står ikke noe sted at dere forbeholder dere retten til å ikke gi ut betanøkkelen hvis dere kun får inn forslag som ikke er gode nok i deres øyne.

Sjansen er mye større for at dere kun vil få inn forslag fra "hobby designere" enn folk som har peil som dere virkelig kunne ha brukt. Grunnen er jo enkel. En som kan sine saker kan selge sitt design for noen tusenlapper, og da hadde man ikke kastet bort tiden sin på å lage en helt ny side for en ukjent gruppe kun for en beta key som går ut om 15 dager når man vet at open beta er rett rundt hjørnet.

Altså, når man først holder en konkuranse så blir det feil å forbeholde seg retten til å spytte på andre menneskers arbeid, og det spiller ingen trille om man er en designer eller ikke. Må det beste forslaget vinne, uansett utfallet om dere vil bruke noe av det eller ikke.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å forkaste alle useriøse innsendelser og trekke mellom de seriøse?

Hvis alle er useriøse, trekke mellom alle?

Hvis det kommer inn et seriøst forslag som er litt dårligere enn det som er må nesten det vinne, så sant det ikke er en blåkopi av gjelde design.

Er vel ikke verre?

Edit: Er vel heller ikke relevant om Mordi bruker designet som kommer inn eller ikke, så lenge det blir en vinner...(?)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor du hisser deg så opp. Ingen har sagt noe om å "pisse" på folks arbeid. Du snakker om at folk bruker lang tid, sorry men hva så? Om jeg får dårlig karrakter på en skolestil hjelper det lite med, jammen.. jeg brukte to uker :(

Jeg har ikke noe mer kjennskap til denne konkurransen enn det som står i tråden her. Der står det at om noen lager noe brukbart vil de få nøkkelen, de som har lagt ut dette har naturlig nok beta selv (siden de gir bort en nøkkel) Så de har ikke noe nytte av å spare på den. Så når de som har ansvaret fakisk sier at en vil vinne om man har laget noe brukbart, burde det holde. Ubegrunnet krangling fra deg, ser ikke helt hvorfor du bryr deg så veledig. Krange for å krangle.

Det er en frivillig konkurranse, som krever at man har litt peil. Ja klart det er "hobby designere" som vil sende inn. Om det er første gang man prøver seg kan man ikke forvente å vinne siden man brukte mye tid og krefter..

For å bruke idol eksempelet. Om du selv vet du ikke er flink til å synge melder man seg ikke på.

Edit: som mannemann sier, er det seriøse forslag vil det bli en vinner selv om de ikke er gode nok til å bli brukt (som Traynor skrev)

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor du hisser deg så opp.

For å bruke idol eksempelet. Om du selv vet du ikke er flink til å synge melder man seg ikke på.

Edit: som mannemann sier, er det seriøse forslag vil det bli en vinner selv om de ikke er gode nok til å bli brukt (som Traynor skrev)

Sålangt i tråden er det vel faktisk bare du som har hisset deg opp.... Og vi kan jo se at du ikke har sett særlig mye idol.

Forøvrig så svarer jo igrunnen Traynor greit på spørsmålet til oophie. Hvis folk prøver som best de kan, er det sannsynligvis en beta nøkkel og hente.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor du hisser deg så opp.

Sålangt i tråden er det vel faktisk bare du som har hisset deg opp.... Og vi kan jo se at du ikke har sett særlig mye idol.

Er vel heller du som ikke ser på idol, da de tror de er gode, men er egentlig totalt talentløse. Siden venner og familie har oppmuntret dem gjennom årene. Er en stor forskjell på å vite man er dårlig å tro man er god mens man er dårlig. Om personen vet at dette er noe han/hun kan så melder de seg ikke på, men unntak selvfølgelig.

On topic: Er jo blitt besvart at noen vil vinne om de leverer et seriøst bidrag. Så burde ikke diskuteres mer rundt det.

Lenke til kommentar

Christeven: Jeg hisser meg ikke opp, jeg blir bare oppgitt av dine svar.

Nei, ingen har sakt noe om å "pisse" på folks arbeid, men det er det man gjør hvis man velger å kaste bort alle forslag kun med det grunnlaget at dere ikke kan bruke noe av det, det er rett og slett frekt å kunne ta tilbake konkurransen siden man visstnok ikke er fornøyd med resultatet.

Det står også ganske klart i tråden der.

Den som lager det beste designet (vi bestemmer) kommer til å få en betanøkkel til Age of Conan

Så det eksempelet ditt ligger så langt borti natta at jeg ikke gidder kommentere det engang.

Skal man først kunne trekke tilbake konkurransen så skal det stå i reglene isåfall. Gjør det det? Nei.

Rart folk reagerer?

Lenke til kommentar

Har noen sagt at noen skal trekke konkurransen? du lager storm i et vannglass.. Det du quotet betyr: han/de bestemmer hvem som er best. Er vel ingen som har sagt eller skrevet at de kan trekke konkurransen, det er det du som skriver.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Er vel heller du som ikke ser på idol, da de tror de er gode, men er egentlig totalt talentløse. Siden venner og familie har oppmuntret dem gjennom årene. Er en stor forskjell på å vite man er dårlig å tro man er god mens man er dårlig. Om personen vet at dette er noe han/hun kan så melder de seg ikke på, men unntak selvfølgelig.

On topic: Er jo blitt besvart at noen vil vinne om de leverer et seriøst bidrag. Så burde ikke diskuteres mer rundt det.

Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet? Jeg gav et eksempel på noe som jeg diskuterte om på Mordi sin IRC kanal i starten og reagerte på dette.

Jeg har fra første stund sakt at hvis man sender inn noe kun for å være med i konkurransen så er det så klart man vil bli satt til side og ut av hele greia. Men så lenge noen faktisk har prøvd (som de på idol faktisk gjør med unntak av de som har tapt i div. veddemål osv ^^) så blir det feil å ikke gi den personen premien hvis han faktisk var den flinkeste av de som sendte inn noe som helst.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

La meg si det sånn.

Jeg har egentlig ingenting med akuratt denne konkurransen å gjøre. Så jeg kan bli med om jeg vil (i teorien, selv om vi ser på det som litt juks)

Hvis det ikke kommer inn et eneste forslag som på noen måte er brukbart, setter jeg meg ned på min fritid (merk at jeg er ikke med på den delen av AoC-Norge som har med dette å gjøre), så lager jeg et design som er bedre enn det vi har.

Jeg har egentlig ikke tid til dette i det hele tatt, men om det faktisk ikke er noe brukbart, noe jeg tviler på vil jeg gjøre dette.

Den betanøkkelen jeg da vinner vil jeg lage en ny AoC-Norge konkurranse rundt slik at folk kan få en ny sjans.

ps. Jeg tar meg ikke tid til å delta i konkurransen hvis ikke alle forslag virkelig er så dårlige at de må kastes. Dette på tross av at jeg mener at "vi", som er ganske aktive rundt diverse AoC-Norge / Mor'Di ting, ikke burde delta i konkurransen.

Endret av Traynor
Lenke til kommentar

Når man poster slikt på et public forum, så ber man om kritikk, ros eller bråk fra andre brukere. Er ikke alle som ser situasjonen ensidet og i et positivt lys.

Når det er sagt så er det jo et vanlig triks for å skaffe trafikk til websiden ved å ha konkurranse (gamer.no har svar-på-enkelt-spørsmål-vinn-spill konkurranser osv osv), med belønning. Enn hvor vanskelig eller enkelt det måtte være. Det er ihvertfall positivt at brukere da som i dette eksemplet må bruke noen timer for å bli med i AOC beta. Noe som viser at de gjerne vil bli med i beta og teste spillet og ikke minst bidra til at alle får en bedre opplevelse om litt over en måned (ideellt sett). Så arbeid -> belønning, det er noe vi lærer ganske tidlig.

På den andre siden kan det være litt meningsløst siden det er rykter om Open Beta signups den 2. Mai. Hadde jeg trengt nytt design til AOC-Vanaheim så hadde jeg heller tilbudt noe mer håndfast, som AOC game time cards eller annet Age of Conan merchandise man kan få tak i (oppblåsbart sverd, tegneserier) for å oppnå det jeg ville. (nytt design, mer trafikk, mer aktivitet, hva det skal være)

Jeg er enig med oophus at det kan virke litt billig, siden AOC betanøkler igrunn er gratis og det å lage design, redigere bilder i photoshop eller hva det skal være tar tid. Og tid er jo penger. Men å tilby noe av verdi tilbake, en handel i form av en konkurranse (som ikke alle vinner) er jo absolutt å foretrekke?

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
nå har ikke jeg noe med den konkurransen å gjøre da ;)
Beudringsverdig at du stikker fram snuten for å dele støyten hallgeirg/Mordi får da. :)

Når man poster slikt på et public forum, så ber man om kritikk, ros eller bråk fra andre brukere. Er ikke alle som ser situasjonen ensidet og i et positivt lys.
Nei, er vel ingen som har sett dette i et positivt lys akkurat, hehe.

Ser ikke helt hvorfor Mordi skal "taes" hele tiden. Dette forumet har jo ikke noe med ingame rivalisering å gjøre.

Når det er sagt så er det jo et vanlig triks for å skaffe trafikk til websiden ved å ha konkurranse (gamer.no har svar-på-enkelt-spørsmål-vinn-spill konkurranser osv osv), med belønning. Enn hvor vanskelig eller enkelt det måtte være.

Jepp, jeg har pekt på dette tidligere i tråden selv.

[klipp]På den andre siden kan det være litt meningsløst siden det er rykter om Open Beta signups den 2. Mai.

Ser at fler i tråden referer til open beta.

Er det realistisk at det vil bli en fullverdig open beta?

Ser helt klart at det vil bli større og større tech-tester som 15000-eventet til helga.

Men open beta?

Hvis de skal rekke open beta mellom nå og launch må vel launch date forskyves til seinere enn 20.mai.

Hvis det blir signups rundt 2.mai vil ikke da open beta begynne etter at spillet har gått gull? Og kun 2 uker før de første begynner å spille retail? Dessuten så pleier man vel å sperre beta de siste dagene før launch, så da sitter vi igjen med en uke med open beta eller no'.

Uansett, sier ikke bombastisk at det ikke vil bli noen open beta, men er det noen som har noen linker til disse spekulasjonene?

Hadde jeg trengt nytt design til AOC-Vanaheim så hadde jeg heller tilbudt noe mer håndfast, som AOC game time cards eller annet Age of Conan merchandise man kan få tak i (oppblåsbart sverd,[klipp]
LOL! :D Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Hadde jeg trengt nytt design til AOC-Vanaheim så hadde jeg heller tilbudt noe mer håndfast, som AOC game time cards eller annet Age of Conan merchandise man kan få tak i (oppblåsbart sverd,[klipp]
LOL! :D

Jeg har faktisk et av de oppblåsbare Conan sverdene, den kapper folk i to. Glatt.

Eller... ? :whistle:

Lenke til kommentar
LOL! :D

Jeg har faktisk et av de oppblåsbare Conan sverdene, den kapper folk i to. Glatt.

Eller... ? :whistle:

hehe, de er kule :) så dem på the experience presantasjonen.

Lenke til kommentar

Er da ikke vanlig at en open beta varer i flere måneder. Som regel er den oppe 2-3 uker, og hvis det stemmer at det starter 1 eller 2.mai så er det jo helt vanlig tid å starte en open beta på.

Maanemann: Ryktene kommer fra en norsk video hvor de viser en intern kallender med forskjellige datoer. Rykene på denne kallenderen har vist seg å stemme inntil videre, så folk velger å tru at denne open beta saken skal skje også.

Dog det vil ikke være en "full" open beta, alle vil ha tilgang til det, men det blir mer en førstemann til mølla sak ettersom de er nødt til å styre mengdene som kommer inn litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...