Gå til innhold

EmptyPixels hjemmside - feedback?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Introer er noe av det kjipeste som finnes, spesiellt når de må loades, 2 sekunder til før jeg lukket vinduet hadde jeg ikke sett skip knappen.

 

Designet ser ganske pent og oversiktlig ut. Kanskje litt kjedelig med kun 2 farger og ingen bilder men er ihvertfall ikke ubehagelig å se på. Bra for å være ungdomsbedrift hvertfall, har sett flere "profesjonelle" sider som er dårligere enn dette, designmessig that is....

 

Noe som trekker veldig ned er jo HTMLen. Den er jo helt på trynet for å si det sånn. At dere reklamerer med å kunne designe og KODE hjemmesider, når dere ikke klarer å få valid xhtml på deres egen side er jo kanskje ikke så lurt. Ingen som har fortalt dere at tables ikke er til bruk for layout heller? Bruk CSS til annet enn å forme teksten, bruk den til posisjonering og stil av lenker og. Det javascript greiene dere har mekket får å få hover effekt på menyen kunne hvert gjort mye enklere og riktigere ved bruk av CSS.

Lenke til kommentar

Noe jeg synes er litt rart er at, siden dette er en ungdomsbedrift, må jo de som har kodet siden være ganske unge, og følgelig kanskje ganske nye på HTML og CSS. Om dette er tilfellet, har de lært dårlige kode fra grunnen av, i motsetning til mer erfarne webdesignere som MÅTTE bruke tables o.l. til å forme siden.

 

Har sett det samme mange ganger nå. Hvorfor er det slik at så mange begynner med tables når dette for lengst er utdatert til dette formålet?

 

Edit: At trådstarter er ny i faget er KUN spekalasjoner. Jeg synes siden er helt grei, visuelt sett.

Endret av pedervl
Lenke til kommentar
Introer er noe av det kjipeste som finnes, spesiellt når de må loades, 2 sekunder til før jeg lukket vinduet hadde jeg ikke sett skip knappen.

 

Absolutt enig, introer er grusomme (går dog ann om de har en vettug funksjon som f.eks. å velge språk)

 

 

Noe jeg synes er litt rart er at, siden dette er en ungdomsbedrift, må jo de som har kodet siden være ganske unge, og følgelig kanskje ganske nye på HTML og CSS. Om dette er tilfellet, har de lært dårlige kode fra grunnen av, i motsetning til mer erfarne webdesignere som MÅTTE bruke tables o.l. til å forme siden.

 

Har sett det samme mange ganger nå. Hvorfor er det slik at så mange begynner med tables når dette for lengst er utdatert til dette formålet?

 

Edit: At trådstarter er ny i faget er KUN spekalasjoner. Jeg synes siden er helt grei, visuelt sett.

 

Synes det ser ut som typisk horribel Dreamweaverkode som er ondskap.

 

Vil tro det å skrive skikkelig html & css vil gi pluss i boka hos lærere også, legg også inn siden på porteføljen og f.eks. skriv om den fine koden dere har lagd og hvorfor den er viktig i forhold til den skitne kode som dere har nå.

 

Ellers:

Teksten er altfor liten - og hvorfor er "Oppdatert" headerteksten på forsiden til høyre når ikke "Velkommen" er det?

Ellers er det lite tekst også, kanskje det hadde blitt bedre om dere kunne fylle det under teksten med noe annen grafikk også, så siden ikke virker så knøttliten som den gjør hos de med stor oppløsning eller bare mere innhold.

Bildene på "Om oss", hvorfor er de gjort mørke? Kan også legge de inn med teksten istedet for bare ved siden av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spørsmålet mitt til dere er om dere er designere eller styllister?

 

Styllister

 

Hvis dere er styllister så er denne siden helt grei. Den viser at dere kan lage fancye ting. Dere burde da fokusere på å freshe opp ting, istendenfor å designe ting.

 

Hvis web designeren skal definere presentasjon, krav, preferanser, og personlighet uten å gjøre noen form for klassisk systemutvikling eller dialog med de det gjelder, så er ikke det design. Det blir som å gå til frisøren å be om en kul frisyre. Freshe opp håret. Styling.

 

Frisøren kan jo gi Siv Jensen en pønkesveis.

 

Designere

 

Som designere er siden svært svak.

 

Hvilken hensikt har introen? Hvilket budskap gir den?

 

Dere benytter ett slagord som "Designing Identity". Hva mener dere med det? Hvordan har dette kommet til uttrykk på siden deres? Hvordan kommer det fram at dere gjør mer enn "frisøren"?

 

De bildene dere benytter under "om oss", hvordan underbygger de "Designing Identity"? Hvorfor er de der, hvorfor hover effekten? Er dette ett eksempel på "Designing Identity"?

 

Dere ramser opp ett hav av Adobe programmer som typisk benyttes av styllister. Dere har ikke nevnt med ett ord hva dere kan bidra med til systemutvikling eller hvordan dere kan integrere kunden sine ønsker å krav i de tjenestene dere leverer.

 

Web design blir i mine kretser omtalt som det å tilrettelegge en side i henhold til en masse krav og preferanser, samtidig som man forsøker å ivareta ett helhetlig uttrykk. Det er nesten umulig å løse slike oppgaver skikkelig uten at det forligger ett forarbeid, eller at web designeren blir med på ett forarbeid.

Lenke til kommentar

Noen har lært seg motion tween i hvert fall :) Neida, slettes ikke ille, men dere bør tenke mer på budskapsformidling og jobbe litt mer med koden. Jeg hadde i hvert fall aldri i verden bestilt et webdesign hos dere, uansett hvor god prisen måtte være. At dere bruker Dreamweaver bør dere nesten ikke nevne, før det synes på koden. Tables og inline JS all the way, det holder ikke mål i 2008, kanskje i 1998. Nei, sett dere ned og søk litt rundt om semantisk HTML og CSS. Bortsett fra koden og det at introen må bort har nettsiden potensiale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...