aloo Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hei Er det noen som har problemer med MSI KT4V hovedkortet? Problemet mitt er at maskinen skrur seg av under bruk.. kopiering fra cd, se på film og spilling. Kan en BIOS update fixe dette? eller er det pga VIA chipsettet? HJeeeeeelp! -aloo Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Flere har samme problem. Bruk søk. Hvilke andre komponenter er maskinen sammensatt av, og hvilket operativsystem bruker du? Lenke til kommentar
aloo Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 systemer er satt opp slik msi kt4v amd xp 2000 nec brenner twinmos ram kjører windows xp har problemer med å installere andre programmer.. har kun operativsystemet. Når jeg prøver å installere f.eks norton systemworks installerer den halveis Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hei! Har bygd en PC til en venn, med MSI KT4V, for to dager siden og har akkurat samme problemet! Ved kopiering av cd til hd er det helt umulig å unngå restart! Les: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=709533#709533 Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hvilket skjermkort har du, jeg har en mistanke om at driverne for dette har noe med saken å gjøre. Forøvrig er du nødt til å laste ned og kjøre alle oppgraderinger for windows og drivere til alle komponenter. Oppgrader gjerne bios hvis du tør. Jeg vet ikke hva som skjer dersom maskinen fryser under en bios-oppgradering, men frykter det er et megaproblem. Har du skjermkort fra nvidia, ta ned driverne derfra, ikke fra MSI sin side, det hjalp for meg. Jeg har gjort allt dette med vårt kort, leverandøren vil desverre ikke ta det igjen, da det ikke er en feil på kortet, det er bare ustabilt, ikke ødelagt. Men det er bedre nå, det har hjulpet å oppgradere drivere, så mye funker godt. Men ikke allt. Har noen fått "The sum of all fears" til å gå godt på dette kortet? Lenke til kommentar
aloo Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 hei igjen fullstendig liste - AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus - Seagate Barracuda V 80GB IDE 7200RPM - Suntek Miditower TH-655 Blått - MSI KT4V Hovedkort for Socket A Retail - GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA - 1 x TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 256MB CL2.5 - NEC CD-brenner IDE 40x/10x/40x - Hercules 15" LCD Prophetview 720 TCO-95 - Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR grafikk kort driverne lastet jeg ned fra ATi sine sider. har aldri hatt problemer med msi før prøvd alt som er, men maskinen restarter uten grunn! Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Les denne, spesielt side 4: http://www.thehardwarereviewer.com/MSIKT400_1.html Lenke til kommentar
airguard Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 hvis du har akkurat fått det ville jeg brukt angreretten på det. hvis du har prøvd alt som er og innstallert alle pathcer osv. er det helt umulig (tror jeg) og finne feilen. spesielt siden så mange har problemer med det kortet. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Med de siste Catalyst 03.x-driverne Directx 9.0 og MMC 7.6 har jeg også hatt problemer, men under capture. Jeg har selv et (ekte) ATI AIW 7200 Radeon. Jeg bruker ikke MMC 7.7.x siden den har en bug med NTFS filsystem. Min posting finner du på alt.comp.periphs.videocards.ati. Det jeg vil anbefale deg er å avinstallere alle ATI-drivere og programvare og så begynne fra "scratch" med å legge inn f.eks Catalyst 02.3 med tilbehør og se om det bedrer seg. Jeg hadde en Ghost-image med Catalyst 02.3 og ellers standar oppsett av programvare jeg bruker, så det tok ikke mange minuttene før jeg hadde et stabilt system. Norton Ghost er vel verd de 300 kronene det koster å kjøpe det på nett. Har man et system som fungere svært godt, kjør Ghost og du slipper å sitte til de lange nattetimer å søke etter feil om noe skjærer seg senere. Det er imidlertid en forutsetning for dette, du må ha data på en annen partisjon enn OSet, men det er fort gjort å sette opp og trengs gjøres bare en gang før du Ghoster ditt/dine stabile systemoppsett. -----Start posting----- In late summer last year I did an extensive lifting of analog material from old C-VHS tapes to MPG-files. This was done before I upgraded to Windows XP. Yesterday I thought I should go through a couple of clips and replace bad ones. But the combination in the header gave me real problems. 1. The top line of the capture had a green tint. 2. The caputure would some time not start, leaving the counter at 00:00:00 and me with a 42 kB files after I stopped the recording 3. Very frequently I got a blue screen telling me DRIVER_CORRUPTED_MMPOOL with a STOP 0x0000000D0 I tested several capture drivers, way back to 6125, but they all gave the same problems. I uninstalled Norton Anti-Virus, PGP 8.0 , the latest Realtek AC97 driver. I closed all prosesses that I didn't through the Task Manager to no help. I then put back an old Ghost image with the Catalyst 02.3 drivers and Directx 8.1 and everything is now as normal. Capturing does not produce any of the above results. My system specs are: MSI K7T Turbo 2 (KT133A) AMD Thunderbird 1,4 Ghz (266) Taisol cooler 384 MB SDRAM 40 GB IBM 7,200 rpm 45 GB IBM 7,200 rpm Floppy drive ATI Radeon All-in-Wonder Asus 40x/10x/16x brennar 16x/40x MSI DVD-ROM Dynalink ISDN PCI Unex 10/100MB PCI NIC in a Chieftec housing with 340w power supply running Windows XP SP1 with all the latest patches and drivers. Have anyone else noticed similar problems with the latest drivers from ATI? My experience the 02.3 drivers seems to be the best. I did experience trouble with the 02.4 and 02.5 with NFS HS2. I have not done extensive testing with the 03.x drivers due to limited spare time. ------slutt----- Her er noen svar: 1. svar I have an MSI 6330 Ver. 3 bios Ver.3.6 AIW Radeon (7200 first edition) same problem. sometimes after startup i can go directly to tv and start a 1 touch record and capture ok but if i stop it, then try to record again... 0 record time and 42k file. Dont bother testing cat 3.1 suite. the same issue still is not solved. this problem is documented on some help sites but it seems to have been fixed for a lot of people in cat ver 3.1.... but not me. damn 2. svar I am in the same boat. I installed XP, then sp1, then the ati stuff. can I just re-apply sp1? Will that fix it? 3. svar I have discovered that if the ati drivers/software are installed AFTER SP1 is applied, they don't work. However, if you install XP (without SP1), install all the ATI stuff, then apply SP1, they work fine. It took me about 4 or 5 reinstalls to realize this. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 oki, problemet er at angrefristen har gått ut.. den pcen satte jeg sammn for svigerbroren min.. han bruker maskinen og er drit forbannet på den, (kanskje på meg oxo) Lenke til kommentar
Argon19 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har det samme kortet. Har ikke merket noe ustabillitet. Men jeg tror det har noe med at northbridgen blir for varm. La en vifte blåse rett på den. Og se om ustabilliteten forsvinner... Kunne ikke klokke cpu på dette korte men... :-? Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 North-bridge'n er det den som innehar temperatur-føler for hovedkortet? I så fall er ikke det problemet hos meg. XP 2000+ Palomino var derimot svært varm til å begynne med. Dette er utbedret med ny kasse med flere vifter, samt runde kabler, kablene blir jo for korte alikevel med den plasseringa av ide kontaktene. Lenke til kommentar
aloo Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 huff, dette er verste pc byggingen jeg har gjort så langt. ren mareritt! hold dere unna MSI.. msi sucks Lenke til kommentar
aloo Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 hjeeeeelp, noen som har klart å løse dette problemet? Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Dette kortet var også et problem for meg. Jeg brukte flere uker på å teste div. drivere/Bios osv. Til slutt ble løsningen følgende: Ny kjøleribbe på North Bridge (limte også en på South Bridge) I Bios: -Sett Spread Spectrum til Disable -Sett opp DDR Voltage til 1.27V -Sett AGP Voltage til 1.7V Etter dette har maskinen vært helt stabil. Hvorfor, vet ikke, men dette funker for meg. Har følgende utstyr (min maskin nr.3) - MSI KT4V / XP 2700 - 2x Twinmos 512 mb pc3200 cl 2.5 - Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB - 2 x 80GB - Plextor CD-brenner 24x - Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå