Gå til innhold

"V" kommer tilbake, mulig på TV og Kino!

AvidGamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V var verdens dyreste Sci-Fi TV Mini-serie i 80 tallet. Skipene i serien inspererte designet til Independance Day filmen med Will Smith .

Aliens fra en annen planet som ser ut som mennesker kommer og sier de kommer i fred og trenger hjelp av Jorden fordi deres planet holder på å dø, og Jorden har ressurser for å redde dem. Men bak deres "menneske" ansikter er egentlig grusomme "lizard" aktig vesner, og de er langt fra så snille som de later de er....

Anbefales dersom du ikke har sett den!

http://www.imdb.com/title/tt0085106/

Noen bilder fra serien:

320px-V-mini-1.jpg

24.jpg

v_l.jpg

alienbaby.jpg

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ja stemmer. Du har "V", så kom "V:The Final Battle". :thumbup:

Den ene er Mini-Serie og den andre er TV serie.

Mangen som blir forvirret siden når du kjøper DVDen "V" (min-serien) er den merkert med "Part 1" på den. Folk pleier å gå "men hvor er Part 2?". Den "Part 1" betegnelsen kom ikke før DVD utgivelsen tror jeg, den ble egentlig alltid kalt enkelt og greit "V".

Så kom "V:The Final Battle" (TV-serien) som er liksom "Part 2", men er ikke merkert som det.

Selv så liker jeg "V" best. Serien var litt cheezy, men en bra avslutting til tross for mindre budget.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

V er en serie jeg husker godt fra 80-tallet. Svensk Kanal 1 sendte den og på gode sommerdager når vi fikk inn kanalen fulgte jeg med på denne serien (og The Knight Rider).

Ja stemmer. Du har "V", så kom "V:The Final Battle".

Det stemmer. Disse er utgitt i Norge. Men i USA er også sesong 2 gitt ut: V - The Complete Series. Jeg kjøpte den på Amazon.com før jul, men har dessverre ennå ikke hatt tid til å se den. Den inneholder 19 episoder.

Lenke til kommentar

Å gud ja...DEN er dårlig den. Er likevel moro, men tragisk å se på. Særlig dersom du har sett og elsker V + V:The final battle.

Serien gikk så dårlig at den ble kanselert... :!:

V vil alltid være Mini-Serien og The Final Battle i mine øyne.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ett lite øyeblikk trodde jeg at det skulle bli en ny V For Vendetta-film og det hørtes i grunn litt pussig ut.

Fantastisk ansiktsuttrykk på grønningen som blir født! :)

Edit: Eller, det ser ut som han/hun/det blir født. Bildet lenger oppi her hvertfall.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Det eneste jeg husker fra V var at jeg fant den på stuebordet en kveld og trodde det var en film og etter tre timer og 20 minutter så jeg at det var enda en DVD eller to og at det var fire og en halv timer til. Og da morgenen kom og jeg hadde sett alt ble jeg bare trist fordi jeg hadde kastet bort så mye av livet mitt på noe så dårlig. :)

Om serien virkelig var dårlig eller om jeg bare ble påvirket av det fæle åttitallet er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

Billig? Mulig til dagens standarder ja. Som sakt den var verdens dyraste Mini-Serie i den tiden. Selve TV serien er billig ja, ivertfall sammenlignet mot Mini-Serien.

Serien er mer dyp enn folk tror, den handler ikke bare om romvesner og laser. Som mye fra den tiden er det sterkte preg fra den kalde krigen. Den tar også opp rasisme og likestilling og mye mye mer.

Som Star Trek, fortalte den om dagens (den gang) problemer med en Sci-Fi theme. Noe som var nok grunnen til at den trakk til seg så mangen seere.

Men her har du noen fakta som V.

V – the original four-hour mini-series, was a landmark event in television: the

Number One show in America: with a 27.0 rating, a 40 share.

V’s initial broadcast in North America drew -- and kept -- 80 million viewers.

V was the highest rated program on NBC for two and a half years.

V’s enormous rating still places it among the Top 15 mini-series in all of television

history.

V aired overseas against the 1984 Olympics, out-rating them two to one: 200 million

viewers.

V played in South Africa during Apartheid. The day after it aired, there were big,

red V’s (for Victory) sprayed all over the walls of the black townships.

V has been continually rebroadcast over two decades. Its audience has constantly

grown.

V was critically acclaimed by virtually all of the world’s key media reviewers.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...