Joachimv Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 3DM06 100 SM2 - 8580 HDR - 9692 125 SM2 - 8598 HDR - 9814 Wow! 25% økning av PCIe-frekvensen ga henholdsvis 1,26% og 0,21% økning i to utvalgte deler av 3DM06. Imponerende! Virkelig merkbart! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jada jada, jeg tror det har mer effekt i andre programmer. Men om man er ute etter 10 ekstra fps i crysis er nok ikke dette løsningen. Jeg skal teste mer senere, i andre programmer. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er jo en relativt kjent sak at høy PCIe-frekvens gir bedre score i 3dmark 2003. Men man må passe på å bruke IDE-disk da SATA-disker blir korrupte av for høy frekvens. Men for bruk i det dagligdagse og for meningmann har dette liten/ingen nytteverdi. Woho, 2000poster! Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Testet Nature i 3DMark01 igår, og der var forskjellen 10fps(710 kontra 700) mellom 125MHz PCIe og 100MHz PCIe. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen? har pcie freq på 125 og ingen problemer, men jeg overklokker kun når jeg skal spille. men hvordan overklokker jeg shader? har overklokka core , og memory. med ati tray tools Endret 13. april 2008 av thunstop Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen? har pcie freq på 125 og ingen problemer, men jeg overklokker kun når jeg skal spille. men hvordan overklokker jeg shader? har overklokka core , og memory. med ati tray tools Shader er linket til memory clock. Prøv å se i settings, vet ikke om det er mulig med Tray Tools. Prøv RivaTuner. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 dere som har økt pci-e frq, har dere klokka core,shader,mem osv på skjermkorte først? jeg hadde litt problmer med akkurat det. mulig sette det tilbake til default også øke pci-e frq også klokke det opp igjen? har pcie freq på 125 og ingen problemer, men jeg overklokker kun når jeg skal spille. men hvordan overklokker jeg shader? har overklokka core , og memory. med ati tray tools Shader er linket til memory clock. Prøv å se i settings, vet ikke om det er mulig med Tray Tools. Prøv RivaTuner. er det vært og overklokke shader ? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Alt er verdt å overklokke, husk det! Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Shader på de ATi-kortene jeg har testet(2900 og HD38x0) har vært linket med en 1:1-ratio opp mot kjernefrekvensen. Når du øker kjernefrekvensen økes altså shaderfrekvensen synkront uten at du trenger å tenke noe mer over det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det er jo en relativt kjent sak at høy PCIe-frekvens gir bedre score i 3dmark 2003. Men man må passe på å bruke IDE-disk da SATA-disker blir korrupte av for høy frekvens. Men for bruk i det dagligdagse og for meningmann har dette liten/ingen nytteverdi. Woho, 2000poster! Stemmer. Jeg anbefaler å holde fingrene langt unna pci-e overklokking da dette belaster hd i noen tilfeller alt for mye I forhold til det man tjener på den lille ekstra ytelsen man får. Kun den ekstreme overklokkeren som bør rote med pci-e Oc og økning av volt på dem. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 men hva "skjer " når man overklokker shader ? , man får jo ikke akkurat shader 4 av det ? Lenke til kommentar
SubtleINC Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg satte på auto settings på alt her om dagen, når jeg åpna AMD Overdrive så stod PCIe frekvensen på svimlende 250, maskina og alt virka helt normalt, men jeg skrudde den ned til 100 for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) noen som kan gi screenshots av hvordan jeg oc'er shader ? PS jeg har ati skjermkort Endret 14. april 2008 av thunstop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå