lpride Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Ameibo ( http://www.ameibo.com ) er et nytt prosjekt av tidligere forretningsutvikler i TradeDoubler, Jacob de Geer. Fra webbutikken kan man med god samvittighet laste ned filmer lovelig -- gjennom BitTorrent P2P. BitTorrent blir ofte forbundet med fildeling og spredning av piratkopierte produkter, da dette er hva protokollen i størst grad blir brukt til. Det unike med Ameibo er at man som kunde får betalt for å være filtjener og la Ameibos andre kunder laste ned filmene fra deg. Dette vil være filmer du har kjøpt fra webbutikken sjøl. Mange av produktene er beskytta av DRM (Digital Rights Management), og en DRM-lisens vil være tilgjengelig for hver film du har kjøpt som krever dette. Jeg har sjøl prøvd tjenesten og den har fungert knirkefritt. Erfaringa mi er positiv. Nedlastningene maksa ut 10mbits-linja heile veien. Endret 11. april 2008 av lpride Lenke til kommentar
Warz Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Kjempeflott konsept!! Dette må prøves Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Alt sammen virker flott. Må vel prøve på dette jeg også. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Får ikke opp noen filmer jeg... Verken i IE eller Firefox Er dette denne butikken som bare er i Sverige atm? Har den kommet til Norge? Jeg sitter i England så er litt vanskelig å få sjekka. Bountyhunter Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Genialt konsept, selv om det er litt synd at de bruker DRM :\ DRM funker så dårlig på XBMC Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Genialt initiativ!! SLIK får man folk til å KJØPE filmer!! Ikke minst fordi man får noen kroner for å låne bort båndbredde, men også fordi brukerne selv oppfordres til å skrive anmeldelser av filmene, samt at det er lett å finne frem. Dette kan jeg se for meg blir en hit! (med mindre filmbransjen klarer å ødelegge dette også) Lenke til kommentar
Warz Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg sitter i England så er litt vanskelig å få sjekka.Det er kommet til Norge ja, jeg finner masse filmer, både når jeg logger inn hjemmefra og når jeg logger inn fra Tyskland.Genialt konsept, selv om det er litt synd at de bruker DRM :\DRM funker så dårlig på XBMC tongue.gif Du kan kjøpe uten DRM der også, hvis du liker det bedre Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Genialt konsept, selv om det er litt synd at de bruker DRM :\DRM funker så dårlig på XBMC tongue.gif Du kan kjøpe uten DRM der også, hvis du liker det bedre Man kan ikke velge. De fleste populære filmene har drm. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Sånn ser butikken ut for meg: Både med FF, IE, logget inn eller ikke :/ Bountyhunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå