Elnur27 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Finnes det noen analoge eksperter her:Har Tandberg TR2075 og Philips cd opptaker (cd audio opptaker)Når jeg skal ta opp vanlig vinyl analogt så blir opptaket så veldig lavt.Noen triks eller råd. Hilsen Tandbergfreak. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du har en sånn en? http://gallery.pinball.no/main.php/v/user-...lbum18/album89/ Flott. Ta godt vare på den. Jeg vokste opp med hvermannsmodellen TR220GC, den er dessverre kaputt. Og det du prøver på er å koble vinylplatespiller til PHONO1 med justerbart input level, og CD-opptakeren til en av TAPE-inngangene? Prøv å skru opp input level på PHONO1 bak på Tandbergen. Hjelper ikke det, prøv den andre PHONO-inngangen. Generelt: Platespillerinnganger i gode gamle dager hadde sin egen forforsterker. Kobler man en platespiller til en inngang merket AUX, TAPE eller noe sånn, ble signalet fra platespilleren svakt og knapt hørbart. For de som ønsker å koble platespiller til nyere forsterkere som ikke har PHONO- eller platespillerinngang, finnes det separate forforsterkere for platespiller som man kobler mellom platespiller og forsterker. Nyere platespillere kan også ha denne forforsterkeren innebygget. Hvordan låter ellers platene når du spiller dem via høytalere koblet til Tandbergen? Helt greit, eller litt lavt det også? Og har du muligheter for å justere opptaksnivået på CD-opptakeren? Lenke til kommentar
Elnur27 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Du har en sånn en?http://gallery.pinball.no/main.php/v/user-...lbum18/album89/ Flott. Ta godt vare på den. Jeg vokste opp med hvermannsmodellen TR220GC, den er dessverre kaputt. Og det du prøver på er å koble vinylplatespiller til PHONO1 med justerbart input level, og CD-opptakeren til en av TAPE-inngangene? Prøv å skru opp input level på PHONO1 bak på Tandbergen. Hjelper ikke det, prøv den andre PHONO-inngangen. Generelt: Platespillerinnganger i gode gamle dager hadde sin egen forforsterker. Kobler man en platespiller til en inngang merket AUX, TAPE eller noe sånn, ble signalet fra platespilleren svakt og knapt hørbart. For de som ønsker å koble platespiller til nyere forsterkere som ikke har PHONO- eller platespillerinngang, finnes det separate forforsterkere for platespiller som man kobler mellom platespiller og forsterker. Nyere platespillere kan også ha denne forforsterkeren innebygget. Hvordan låter ellers platene når du spiller dem via høytalere koblet til Tandbergen? Helt greit, eller litt lavt det også? Og har du muligheter for å justere opptaksnivået på CD-opptakeren? Du har en sånn en?http://gallery.pinball.no/main.php/v/user-...lbum18/album89/ Flott. Ta godt vare på den. Jeg vokste opp med hvermannsmodellen TR220GC, den er dessverre kaputt. Og det du prøver på er å koble vinylplatespiller til PHONO1 med justerbart input level, og CD-opptakeren til en av TAPE-inngangene? Prøv å skru opp input level på PHONO1 bak på Tandbergen. Hjelper ikke det, prøv den andre PHONO-inngangen. Generelt: Platespillerinnganger i gode gamle dager hadde sin egen forforsterker. Kobler man en platespiller til en inngang merket AUX, TAPE eller noe sånn, ble signalet fra platespilleren svakt og knapt hørbart. For de som ønsker å koble platespiller til nyere forsterkere som ikke har PHONO- eller platespillerinngang, finnes det separate forforsterkere for platespiller som man kobler mellom platespiller og forsterker. Nyere platespillere kan også ha denne forforsterkeren innebygget. Hvordan låter ellers platene når du spiller dem via høytalere koblet til Tandbergen? Helt greit, eller litt lavt det også? Og har du muligheter for å justere opptaksnivået på CD-opptakeren? Du har en sånn en?http://gallery.pinball.no/main.php/v/user-...lbum18/album89/ Flott. Ta godt vare på den. Jeg vokste opp med hvermannsmodellen TR220GC, den er dessverre kaputt. Og det du prøver på er å koble vinylplatespiller til PHONO1 med justerbart input level, og CD-opptakeren til en av TAPE-inngangene? Prøv å skru opp input level på PHONO1 bak på Tandbergen. Hjelper ikke det, prøv den andre PHONO-inngangen. Generelt: Platespillerinnganger i gode gamle dager hadde sin egen forforsterker. Kobler man en platespiller til en inngang merket AUX, TAPE eller noe sånn, ble signalet fra platespilleren svakt og knapt hørbart. For de som ønsker å koble platespiller til nyere forsterkere som ikke har PHONO- eller platespillerinngang, finnes det separate forforsterkere for platespiller som man kobler mellom platespiller og forsterker. Nyere platespillere kan også ha denne forforsterkeren innebygget. Hvordan låter ellers platene når du spiller dem via høytalere koblet til Tandbergen? Helt greit, eller litt lavt det også? Og har du muligheter for å justere opptaksnivået på CD-opptakeren? Lenke til kommentar
Elnur27 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Platene som eg spiller på Tandberganlegget har ett meget bra lydnivå,cd til cd går bra,musikk på fm går bra.Men når eg skal ta opp med cd opptakeren (vinyl)så er det så att det virker som der er sperre.Nivået på cd opptaker kan reguleres, men ved vinylopptak blir det svært lavt.Noen hifi eksperter her inne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå