Gå til innhold

INGEN forskjell mellom 2x antialias og 16x ?

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heisann

Har prøvd å skru på 0, 2x, 4x, 8x og 16x antialiasing via nvidia control panel.

Men man kan tydelig se at det et null forskjell på alt fra 2x til 16x ...

Hvorfor er det ingen forskjell?

Sitter med et 8800 GT og nyeste nvidia-drivere

EDIT:

Spillet er for så vidt america's army

post-57766-1207868656.gif

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd andre spill/applikasjoner? Antar ytelsen også er den samme uansett hvilket nivå?

Det virker som om du får 2xAA på alle nivåene. (om mine øyne ikke sviker meg...) virker ivhertfall som om det er "2stk kantutgjevninger på hver kant"...

Se gjerne om det blir bedre med "gjennomsiktig AA" (supersampled eller Multisampled, der førstnevnte er desidert tyngst form for AA)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Har prøvd america's army med supersampling på 16x og det ga ingen forskjell..

Har prøvd med gode gamle deus ex nå også :) men samme sak skjer der :( ingen forskjell

Her har du bilder av uten og med aa.. vet ikke om det går an å se hvilken styrke den kjører på der? Ser i alle fall veldig dårlig ut ingame så jeg vil tippe det er 2x som du skrev

post-57766-1207911720_thumb.jpg

post-57766-1207911726_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Samme til meg. Jeg har 8800gts 512 og får ikke satt antialiasing noe spess høyt i f.eks. Crysis. Jeg tror det har med minnet på grafikkortet, vi har for lite ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Samme til meg. Jeg har 8800gts 512 og får ikke satt antialiasing noe spess høyt i f.eks. Crysis. Jeg tror det har med minnet på grafikkortet, vi har for lite ;)

Høres jo veldig rart ut. Nå har ikke jeg veldig mye peiling, men du skal da alltid kunne sette AA på f.eks 16x, men hva FPS'en din blir når du gjør det er en annen sak..

Jeg har hatt et X800XL før og så vidt jeg husker så prøvde jeg å kjøre 16x på det i america's army og det fungerte(Ut i fra det jeg kunne se)... men FPS'n ble jo da noe lav..

Jeg har for så vidt et XFX 8800GT 512MB..

EDIT:

Er det noen som vet om at de nye driverene har problemer med AA? Noen anbefalinger av eldre drivere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Hvor kan jeg finne en liste over de gamle driverene? Googla litt rundt og titta på guru3d, men skjønner ingenting..

Lenke til kommentar

Høres jo veldig rart ut. Nå har ikke jeg veldig mye peiling, men du skal da alltid kunne sette AA på f.eks 16x, men hva FPS'en din blir når du gjør det er en annen sak..

Jeg har hatt et X800XL før og så vidt jeg husker så prøvde jeg å kjøre 16x på det i america's army og det fungerte(Ut i fra det jeg kunne se)... men FPS'n ble jo da noe lav..

Jeg har for så vidt et XFX 8800GT 512MB..

EDIT:

Er det noen som vet om at de nye driverene har problemer med AA? Noen anbefalinger av eldre drivere?

jeg klarte 16q fsaa i crysis, samt i cs:s, etc. m. 8800gts 512..

men om games ikke støtter det, kan du velge hva du vil i nvidia panel, men det reflekteres selvsagt ikke ingame.

ps. behov for aa minsker, når oppløsningen øker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
men om games ikke støtter det, kan du velge hva du vil i nvidia panel, men det reflekteres selvsagt ikke ingame.

ps. behov for aa minsker, når oppløsningen øker.

Hva mener du med "støtte det"? For å ta america's army som et eksempel så har du ingen valg når det gjelder antialiasing ingame.

Alt må styres via driverene... og det du velger i driverene skal da alltid gjenspeiles ingame?

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg finne en liste over de gamle driverene? Googla litt rundt og titta på guru3d, men skjønner ingenting..

Du tittet ikke litt lengere ned på siden i sidestolpen under downloads hvor det stod Nvidia ForceWare downloads?

Uansett, her har du Guru3d sitt driver arkiv: http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Du må uansett lete etter driver versjon nummeret for å få riktig driver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

I nvidia sitt "arkiv" er det to drivere som ikke er beta. Den ene er den nyeste og den andre (163.75) vil ikke installere hos meg :thumbdown:

Er ikke det at jeg ikke finner driverene på guru3d. Der det at arkivet i mine øyne bare er rot... aner ikke hva jeg skal laste ned derfra :thumbdown:

Lenke til kommentar
I nvidia sitt "arkiv" er det to drivere som ikke er beta. Den ene er den nyeste og den andre (163.75) vil ikke installere hos meg :thumbdown:

Er ikke det at jeg ikke finner driverene på guru3d. Der det at arkivet i mine øyne bare er rot... aner ikke hva jeg skal laste ned derfra :thumbdown:

Joda, jeg kunne godt ha tenkt meg utslipps dato istedet for en haug med versjon nummer for å finne fram.

Catalyst er relativt greit da, versjons nummeret sier jo alt om når den ble sluppet, men Nvidia er jo bare rot for å si det sånn.

Om du ikke har versjonsnummret du vil ha for hånden når du skal inn å lete på Guru3D.com så er du tom for flaks for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Joda, jeg kunne godt ha tenkt meg utslipps dato istedet for en haug med versjon nummer for å finne fram.

Catalyst er relativt greit da, versjons nummeret sier jo alt om når den ble sluppet, men Nvidia er jo bare rot for å si det sånn.

Om du ikke har versjonsnummret du vil ha for hånden når du skal inn å lete på Guru3D.com så er du tom for flaks for å si det sånn.

Jeg har ingen problemer med å finne ut av driverene til nVidia da. Hvis man gjør en liten insats selv, og ikkje bare gi opp med en gang, så ordner det seg. Et godt tips er å lese på forumet på guru3d og xtremesystems.og så lærer man veldig mye.

Kommer jo selvfølgelig litt ann på interessen, om man får til/gidder å få ting til. Selv liker jeg å teste nye drivere for ATI og nVidia, og lærer deretter.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å finne ut av driverene til nVidia da. Hvis man gjør en liten insats selv, og ikkje bare gi opp med en gang, så ordner det seg. Et godt tips er å lese på forumet på guru3d og xtremesystems.og så lærer man veldig mye.

Kommer jo selvfølgelig litt ann på interessen, om man får til/gidder å få ting til. Selv liker jeg å teste nye drivere for ATI og nVidia, og lærer deretter.

Når jeg hadde GeForce 4 Ti 4600 kortet mitt i sin tid var jeg inne på det der med drivere men må nok si at interessen har dabbet av med årene for å holde på slikt.

Begynner vell å bli gammel antar jeg eller noe sånt, før ble det mye benchmarking og eksperimentering men ikke så mye nå lenger.

Gruer meg til jeg må begynne å feilsøke Crossfire oppsettet mitt som ikke fungerer i det hele tatt for øyeblikket.

Håper det er drivere og at det går å oppdrive noe nyere enn catalyst 8.3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Synes det er litt drøyt at man må sitte inne med no kunnskap bare for å kunne forstå et versjonnummer til en driver.. da er det et dårlig system

For meg så er det ikke så himla nøye om jeg maks får 2x med den driveren jeg har nå..

Jeg har i alle fall ikke gidd til å forske meg fram til hvordan jeg kanskje kan løse et så lite problem, men litt synd er det jo..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Du kan sette alt på nvidia control panel på best kvalitet.

(Når du klikker på en setting så kommer det opp beskrivelse nedenfor.)

Men la AA være avskrudd. Bruk AA instillingene i ingame menyer.

Slik bruker jeg det, da får jeg ingen problemer.

I cod4 får jeg et hvit blendende bilde hvis jeg skrur AA på i nvidia control panel. Bruker jeg det fra ingame menyen, fungerer det helt greit. (Jeg bruker 169.21)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...