Slabbedasken Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Skal bygge ny pc med bla.a 850-1000w psu, 2x9800gtx sli (mulig 3 i fremtiden) 2 harddisker, 4gb ram (2 brikker) og Quad 9550 (2833mhz) cpu Vil helst ikke ha en alt for stort kabinett, helst midi, en som både dreper støy og er god mht lufting. Utsende tellerl itt, men sålenge det ikke ser ut som en aluminiums boks uten innganger så går det greit. Har dere noen tips til kabinett? Helst ikke alt for dyr, men noe som er både stillegående og god lufting. Så denne her som hadde en enorm vifte, er den god med tanke på oppsett med mye varmeutvikling eller er jeg helt på jordet? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37101 bZerk Miditower m/25cm vifte, "Storm" Ble fort forælsket i det kabinettet som følger med DELL XPS systemene, men er vel kun å få tak i som ferdige maskiner og ikke bare kabinett? Trenger hjelp til å vælge ut et kabinett jeg skal ha en stund. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 https://prisguiden.no/product.php?productId=37775 Er dette er bra kabinett? Er det noen som kan ha problemer med tanke på størrelse på skjermkortet, for har hørt at 9800GTX som jeg skal ha 2 stk i SL**I av er veldig svære..... Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 kongekabinett det der! go for it! Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Her eller her, er dyre ja..overkant av 2000, men er verdt det..Er pene å sjå på, kjølige, støy kan kanskje bli eitt lite problem. Men eg har ikkje erfaring me dei dere, men eitt anna Lian Li kabinett, og det er relativt kjølig, men bråka litt i overkant for dei som er støy fanatikere EDIT: ellers så har Lian Li mange fine og gode midi towers Endret 15. april 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ble positivt overrasket over Antec NineHundred her om dagen. Kjøligere kabinett skal man lete lenge etter. Er ikke best på støy, men ikke verst heller. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Helt klart Antec 900, ikke spesielt pent og ikke helt opp til Antec´s vanlige kvalitet, men sammenlignet med Bzerk er det topp kvalitet. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 glemte jo å nevne antec. Antec er kjempekabinett. Kjølige som f****. Antec ninehundred, antec p190, antec p182, antec p180 er alle kjempekabinett. Stilrene er de og Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 glemte jo å nevne antec. Antec er kjempekabinett. Kjølige som f****. Antec ninehundred, antec p190, antec p182, antec p180 er alle kjempekabinett. Stilrene er de og Det som gjør kabinettet kjølig er hva slags kjøling man bruker. Ikke merke eller modell. Et kabinett med flere vifteplasser er en god kandidat for å oppnå en kjølig PC. Eller kanskje et tårn med plass til vannkjøling. Lian-Li er som regel gode valg om man skal pakke PCen pent inn iallefall. Hvis det absolutt skal være kjølig (uten omtanke for støynivå) bør man kjøpe en baykabinett (kabinett fylt opp med 5,25-drev i front, fra topp til bunn) og sette inn viftemoduler. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det som gjør kabinettet kjølig er hva slags kjøling man bruker. Ikke merke eller modell. Joda, men Antec 900 greier seg relativt bra i så måte Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Chieftec matrix anbefaler jeg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det som gjør kabinettet kjølig er hva slags kjøling man bruker. Ikke merke eller modell. Joda, men Antec 900 greier seg relativt bra i så måte Ja, har skjønt så, men det mer pga hvilke muligheter det tilbyr. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 glemte jo å nevne antec. Antec er kjempekabinett. Kjølige som f****. Antec ninehundred, antec p190, antec p182, antec p180 er alle kjempekabinett. Stilrene er de og Det som gjør kabinettet kjølig er hva slags kjøling man bruker. Ikke merke eller modell. Et kabinett med flere vifteplasser er en god kandidat for å oppnå en kjølig PC. Eller kanskje et tårn med plass til vannkjøling. Lian-Li er som regel gode valg om man skal pakke PCen pent inn i alle fall. Hvis det absolutt skal være kjølig (uten omtanke for støynivå) bør man kjøpe en baykabinett (kabinett fylt opp med 5,25-drev i front, fra topp til bunn) og sette inn viftemoduler. joda, men disse kabinettene har gode kjølemuligheter i form av vifteplasser og utforming for å få best mulig luftflyt Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Antec P182 hvis utseendet skal telle litt mer. Her kan du få et knallkabinett som både gir deg et stille miljø samt at du har gode muligheter for å kjøling. Antec 900 hvis du er ute etter ENDA bedre kjøling, men at utseendet ikke har så mye å si. Personlig synes jeg begge er ganske kule, har selv P182, men Antec 900 er rimelig tøft det også. Men Lian Li er døfødt. Sorry alle Lian Li fans, men det er verdens dyreste alu og det krever ganske mye for å gjøre disse særlig stillegående. Hadde 5 stk Lian Li før jeg havnet på P182, og jeg har ikke angret et sekund. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Tror jeg går for Antec 900 siden den fikk så god omtale her, men kan det være lurt å bytte ut alle de orginal fivtene med nye "stillegående" 120mm vifter? Har også tenkt å kjøpe en relativt stillegående PSU for å holde støynivået nede, men kan det bli enda bedre om jeg "isolerer" innsiden av kabinettet med støyreduserende matte eller noe i den duren? Skal ha 4gb ram, 2 hdd og 2 9800GTX kort i maskinen same en Q9550 quad cpu, så blir helt sikkert varmeutvikling der ^_^ Tenkte på denne viften her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316478 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Denne viften her er også veldig bra: meget stille og gir masse luft Sharkoon silent eagle Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 samme specs som denne (er vel samme bare med lys i?) http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10505174;c:100330 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Er ikke helt sikker, har ikke hatt den med lys, men tror ikke det er de samme, for de uten ltys ( hvite ) har et golfball mønster på "bladene" og de er ganske tykke og solide så tor de er stillere Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Tror jeg går for Antec 900 siden den fikk så god omtale her, men kan det være lurt å bytte ut alle de orginal fivtene med nye "stillegående" 120mm vifter? Har også tenkt å kjøpe en relativt stillegående PSU for å holde støynivået nede, men kan det bli enda bedre om jeg "isolerer" innsiden av kabinettet med støyreduserende matte eller noe i den duren? Skal ha 4gb ram, 2 hdd og 2 9800GTX kort i maskinen same en Q9550 quad cpu, så blir helt sikkert varmeutvikling der ^_^ Tenkte på denne viften her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316478 Oppi 20 DBa! , Sjekk Microplex sine Mist vifter. De er helt nede i 16Dba Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Takker for tipset, blir nok mist vifter, de var en del mer stillegående. Sjekket samtidig for Mist PSU, siden jeg da går ut ifra de også har veldig stillegående PSU`er, men var ikke store valget, fikk gra 500w til 1000w der sistnevnte kostet 1700 spenn, litt mer enn hva jeg egentlig hadde tenkt, men hvor mye burde jeg ha til mit oppsett som nevnt like over? 2 og kankje 3 9800GTX kort i SLI trekker vel alene mye? ps: hadde denne vært et bra gamer kabinett? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341433 masse vifteplasser, men er jo fremdeles interresert i noe så støysvakt som mulig :-/ Endret 28. april 2008 av Slabbedasken Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hørte noen si at det siste der var et billigkabinett. Dårlig kvalitet og greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå