Johnx Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg kjøpte et Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1 Lydkort PCI, Retail for ca 1,5mnd siden. Jeg hadde nettopp bygd ei ny maskin og installerte win2000, og driverne til lydkortet så plutselig når jeg skulle spille nye spill (etter jeg hadde spilt i ca.15min) begynner lyden å hakkke og skurrre og til slutt må jeg restarte maskina. Jeg bruker et MSI G4ti4200. Så installerte jeg winxp og da skulle jeg prøve splinter cell etter en 20min spilletid begynnte spillet og hakke og lyden var er galt? Er skjermkortet det er noe galt med eller er det lydkorte? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 prøv å sett det i en annen pci port og skru av det integrerte lydkortet om det finnes Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 prøv å sett det i en annen pci port og skru av det integrerte lydkortet om det finnes Mener du at PCI sloten er ødelagt? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har du lasta ned de nyeste driverne? Har selv et Gamesurround Fortissimo II og hadde problemer under installeringen. Med de nyeste driverne gikk det knirkefritt. Pass på at onboard lydkort er disablet i BIOS hvis du har det på hovedkortet. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Har du lasta ned de nyeste driverne? Har selv et Gamesurround Fortissimo II og hadde problemer under installeringen. Med de nyeste driverne gikk det knirkefritt. Pass på at onboard lydkort er disablet i BIOS hvis du har det på hovedkortet. Hvordan kommer jeg innpå biosen er det F2 mens jeg starter maskinen? Har lastet ned de nyeste driverne men når jeg skulle installere dem kom det fram at jeg slette driverne jeg tolket det som at jeg hadde dem fra før jeg kjøpte jo kortet bare for 2mnd siden! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 slå opp i manualen om du må skru det av med jumpere hvis du gjør det i bios står det som oftest hva som skal trykkes ved oppstart, ellers pleier det å være delete en av F tastene ctrl+alt+enter (står nok og¨å i manualø ellers er det bare å trykke fort og restarte et par ganger) det med å flytte til en annen pci port er fordi pcn kan være kresen, et eksempel har 2 rambrikker får bare lov til å bruke plass 1 og 3, dette synres jeg er teit og det er mange andre ting så det kan hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå