Gå til innhold

Bråker Raptordisker mye?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Vil man merke noe særlig høy støy fra WD Raptordiskene? Jeg har hørt mye forskjellig, men bråk kan jo også skyldes dårlig kabinett. Erfaringer med disse 10000rpm diskene? Ønsker nemlig en slik som skal være dedikert OS disk og en annen sata disk til musikk, film osv. Vil det være forskjell i ytelse på en harddisk om er partisjonert i to deler og ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en slik ramme som jeg satte Raptoren min i. Turtallstøy og vibrasjoner merker jeg knapt men den knitrer en del når den jobber. Ikke nok til å plage meg dog. :p

På denne ramma er det KRITISK at man ikke strammer skruene som holder ramma fast i kabinettet. De skal kun skrus helt løst til. Sitter de gummiforingene i spenn så ryker de innen noen uker. Jeg var forsiktig med mine og de har holdt i flere år.

zm2hc2_380.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min 36.6 GB Raptor sommeren 2004 og den lever i beste velgående enda som OS-disk. Min disk bråker ikke noe mer enn de andre 7200-RPM-diskene jeg har og har hatt. Noen har kanskje vært uheldig med å få bråkete disker, eller så kanskje jeg er spesielt heldig med mitt eksemplar da jeg aldri har blitt plaget av diskbråk.

Og for tiden står kabinettet åpent og PCen durer 24/7 mens jeg sover i samme rommet uten noe problemer.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg tenker som så at hvis maskinen takler de beste spillene så takler den alt annet også. Unntaket her er video og lydredigering. Har lest om noen som opplever små hakk i Crysis og sier det er harddisken som er flaskehalsen. Jeg kommer til å bruke en bra CPU og GPU men er veldig usikker på type harddisk jeg bør velge.

Lenke til kommentar
SAS ftw

... dersom pris ikke spiller noe rolle. Koster jo over 2500,- for 146 GB.

Til sammenligning får man rundt 2000 GB for 2500,- dersom man velger 7200RPM SATA.

Så man må vel vurdere hva man prioriterer av lagringsplass eller ytelse.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...