AWF Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Sikkert et meget dumt spørsmål , men jeg skal oppgradere til et nyere hoved kort på min maskin å lurer på om det er forskjell på hvor i kabinettet hovedkortane kan stå, altså høyere eller ventre montert? maskina jeg skal oppgradere er en dell dimension 9100 og har åpning fra høyere side på kabinettet(sett forfra), og hovedkortet montert på venstre side. har sett på en del hovedkort, men blir litt usikker da bildene viser motsatt av hvordan det er montert på min maskin . noen som har et godt svar på dette er jeg meget takknemlig, håper slippe kjøpe nytt kabinett også. Endret 10. april 2008 av Skagen Gjorde emnetittelene mer beskrivende. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Utifra vanlige fysiske lover fremstår det som usansynlig. Og ser jeg på bilder av Dell dimension 9100 er jeg 110% sikker på at du også må ha nytt kabinett hvis du skal kjøpe et "normalt" hovedkort. Forøvrig bør det nødvendigvis ikke bli så dyrt, finnes greie kabinett m/strømforsyning til rundt 400 kroner. Lenke til kommentar
AWF Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Utifra vanlige fysiske lover fremstår det som usansynlig. Og ser jeg på bilder av Dell dimension 9100 er jeg 110% sikker på at du også må ha nytt kabinett hvis du skal kjøpe et "normalt" hovedkort. Forøvrig bør det nødvendigvis ikke bli så dyrt, finnes greie kabinett m/strømforsyning til rundt 400 kroner. Takk for innlegget, det var som jeg trodde da. Kan jo like greit kjøpe helt ny maskin istedet blir ikke så mye dyrere en å oppgradere. Lenke til kommentar
Bait Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Er vel et BTX kort som sitter i maskinen. Lenke til kommentar
AWF Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Er vel et BTX kort som sitter i maskinen. ser sånn ut ja, og de er forholdsvis dyre å kjøpe ennå. Og vanskelig å få tak i Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Er vel et BTX kort som sitter i maskinen. ser sånn ut ja, og de er forholdsvis dyre å kjøpe ennå. Og vanskelig å få tak i Det er vel bare Dell(og noen andre produsenter?) som har brukt BTX. En gang var det vel ment at det skulle ta helt over for ATX, men det har altså aldri skjedd. Så hvis du skal skifte hovedkort må du kjøpe nytt kabinett, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå