Gå til innhold

Canal Digital...når kommer skikkelige hastigheter?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har idag Nexgentel, og er egentlig fornøyd med det.

Nå har jeg fått tilbud om å få Canal Digital 14000/3000.

Så da lurte jeg på om det er noen som vet når en kan vente seg noen ordentlige hastigheter fra den kanten? som 25 eller 50 Mbit, og fortrinnsvis synkront?

Hvorfor henger CD så langt etter Get i hastighet?

Edit: Kikket litt nærmere på hastighetene til Get...26/1.5...for en latterlig upload!

MVH

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert du behøver å vente særlig lenge. Dagens standard bruker EuroDocsis 2.0 og gir ikke mye mer enn 3-4Mbit upload. Hvertfall har min ISP store problemer med å yte 4Mbit. I praksis så ligger jeg på 3,5Mbit upload. Jeg regner med at EuroDocsis 3.0 vil komme i løpet av året. EuroDocsis 3.0 kan yte inntil 440/120Mbit :thumbup: men vi får vente og se hva som blir tilbudt i praksis.

http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

http://www.teleavisen.no/wip4/papir/300_mb...-d.epl?id=15988

Lenke til kommentar

CD kunne fint gitt høyere upload på sine linjer, da DOCSIS 2.0 var under test hos dem så kunne de glatt kjøre 20/20 , men problemet er heller at det er delt nett og det ville kunne gått på bekosning av andre.

Men når det kommer til CD (gamle Avidi), så har jeg opplevd at de er først ute med noe og omtrent billigst.... Men så er de alt for trenge å endre prisene og hastighetene så etterhvert er de på bunn om trent..... Så plutselig gjør de endringen og er best og billigst (satt på spissen)...

Lenke til kommentar

er enig i wabby sin kommentar, dei er litt treige til å lette på ræva før dei slår til med supertilbud igjen.

Men når det gjelder "ostore" 20-25Mbit, kor mange greier dette som reell hastigheit frå adsl-linjene sine?

Med utvida grunnpakke så har ein 14000/3000 til 447,- og det er reelle hastigheter for min del. Så det ver vel ikkje så veldig mange som kan kjøre høgare hastigheiter enn dette likevel.

Lenke til kommentar

Ja, 3000 i upload er jo blant det beste, ser en bort fra fiber.

Tror nok det blir CD da....blir jo en tredobling av upload....downloaden min er jo på 14 idag så det blir jo det samme.

Får håpe dem er like stabile som NGT har vært for meg.

MVH

Tommy

Lenke til kommentar

Har hatt CD sidan høst 2004 og har vel hatt 3-4 nedeperioder (den siste var brannen på Oslo S som var skyld i)

Felles for feilene har vore at når dette har blitt meldt inn på morgonene så har det vore fiksa før eg har komme heim frå jobb. altså under 12 timer frå feil oppstod til den har blitt fiksa.

Lenke til kommentar
Hvorfor henger CD så langt etter Get i hastighet?

Edit: Kikket litt nærmere på hastighetene til Get...26/1.5...for en latterlig upload!

For en liten femtilapp ekstra dobbler get uploaden. Jeg har 26/3 linje. Mot TP test ligger jeg som regel på ca 25/3.2 -> Uploaden konstant , downloaden har duppet ned i 20 - sikkert når naboen leser vg....

Lenke til kommentar

Husk på at CD kjører sync-overføring da! Dvs hvis du laster ut med fullhastighet har du fortsatt hele nedlastinghastigheten til rådighet.

Anbefaler CD sterkt! Bor du i et borettslaget sparer du MYE penger på å bytte over til CD, si opp fasttelefon og kjøre ip-telefon (hvis det er behov for stasjonær telefon da ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...