Stian_ Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg lager en liten funksjon som returnerer ukenr. Opplegget er at jeg vil at fredag, lørdag og søndag skal vise denne uken. Mandag til torsdag er da forrige uke. det har jeg løst ved: function thisweek() { if (date(w) == 5 || date(w) == 6 || date(w) == 0) // fre, lør, søn return date(W); //returnerer denne uke; else if (date(w) == 1 || date(w) == 2 || date(w) == 3 || date(w) == 4) //man-tor return date(W)-1; //returnerer forrige uke } Får ikke teste det ut før etter kl. 24, men regner med den fugnerer fint. Problemet mitt er som følge, hva skjer med funksjonen thisyear() som returnerer året. function thisyear() { return date(o); } date(o) returnerer året, som uken tilhører Problemet er jo at uken er nå forandret. Blir dette et problem eller fungerer dette fint? Siden siste uke i et år inneholder 28. desember. så er det kanskje en løsning bak der. Jeg har prøvd å søke på php.net, google.com og her i forumet - så må unnskylde hvis jeg overså noe - gi gjerne en link til løsning hvis det er på en annen side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå