Futelva Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Etter ca 90 sekunder stopper testen. Dette synes jeg er merkelig, siden mitt system er 100% fritt for klokking av noe som helst slag. Jeg har sett på .png-bildene som fremkommer etter aborten samt to .txt-dokument. I .txt-dokumentene (Thread0 og Thread1) står det hhv Code: 1 og Code: 4. På grafene i .png-bildene fremkommer meldingen 'Error detected' på samtlige. Er det noen som har en ide om hva jeg nå skal gjøre for å få gjort et mest mulig målrettet feilsøk? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Visst PC`en ellers fungerer som den skal, er det ingenting å bry seg om. Jeg får også "error" når jeg kjører Orthos stress test, men alt fungerer som det skal. Ingen blåskjermer, låsinger eller andre problemer! Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Hei, og takk for svar. Maskinen fungerer som den skal. Ikke låsing, hakking eller blåskjerm. Det eneste er at CPU er litt varm (60 grader C ved idle), men det har jeg tidligere fått avklart ikke skal ha noe å si. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Akkurat. Er ikke fare for prosessoren eller noe, men 60 grader idle er veldig varmt! Dette betyr at du antakelig ligger på rund 70-80 grader load, noe som er unormalt høyt for din prosessor uklokket.. Hvilket program bruker du får å lese av temperaturer? Hva sier BIOS? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Det er ikke noe godt tegn at din CPU/Ram/Chipset feiler i OCCT. Men, for å utelukke dårlige programmerere, last ned siste Prime95 og kjør en tortur test "Blend" og se hvordan det går. Feiler Prime95 så er det noe galt, det er sikkert... Edit: Har nå testet 1 time med OCCT 2.0.0a, og ingen feil å se her i alle fall, så ser ikke ut som om det er noe galt med programmet.... Endret 11. april 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Takker for tips! Har en hjemmeeksamen som må leveres først. Tør ikke stresse systemet for mye slik at det skjærer seg/stopper opp. Kommer tilbake med resultater ila helgen. TO: forsøkte en runde med Orthos, men det gikk heller ikke greit. Edit: jeg bruker Core Temp 0.97.1 til å lese av temp. BIOS viser litt lavere temp. Endret 11. april 2008 av Futelva Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Sikkert cpu'en som begynne å throttle av for høy temp! Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Kan forøvrig nevne at din idle temp er altfor høy, og du gjør rett i å bruke core temp på din CPU. Skjekk at CPU viften går rundt, og dersom du bruker orginalkjøleren, skal den helst spinne raskere jo varmere CPU blir, skjekk også at ikke en av festene på CPU kjøleren har løsnet, de kan høres ut som om de klikker på plass men spretter opp igjen rett etterpå. Tipper din CPU temp skulle ligget på 35-40 idle med orginalkjøleren. Pass også på at du ikke har på noe autoklokking i bios, dvs. at den klokker opp volt og frekvens etter eget illebefinnende..... Dette er lett og observere i f.eks. Everest.. Endret 11. april 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hiver meg på og er enig i at 60C idle er unormalt, synes ikke det skal betegnes som noe bagatellmessig nei. Godt mulig det er feilmåling, men uansett. Bør sjekkes. Endret 11. april 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 OK, grunnen til at jeg mente at temp var grei nok , var tidligere svar jeg har fått her på forumet (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=866553&hl=). Dersom temp kan være årsak til probs, og jeg har gjort det jeg kan med hensyn på fastskruing av kjøleren (en Zalman CNPS9500), så lurer jeg egentlig på hva jeg skal gjøre. Mulig jeg bare kjøper ny CPU og kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå