Gå til innhold

'Uklokket' PC failer OCCT 2.0 etter kort tid

Futelva

Anbefalte innlegg

Etter ca 90 sekunder stopper testen. Dette synes jeg er merkelig, siden mitt system er 100% fritt for klokking av noe som helst slag. Jeg har sett på .png-bildene som fremkommer etter aborten samt to .txt-dokument. I .txt-dokumentene (Thread0 og Thread1) står det hhv Code: 1 og Code: 4. På grafene i .png-bildene fremkommer meldingen 'Error detected' på samtlige. Er det noen som har en ide om hva jeg nå skal gjøre for å få gjort et mest mulig målrettet feilsøk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe godt tegn at din CPU/Ram/Chipset feiler i OCCT. Men, for å utelukke dårlige programmerere, last ned siste Prime95 og kjør en tortur test "Blend" og se hvordan det går. Feiler Prime95 så er det noe galt, det er sikkert...

Edit: Har nå testet 1 time med OCCT 2.0.0a, og ingen feil å se her i alle fall, så ser ikke ut som om det er noe galt med programmet....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Takker for tips! Har en hjemmeeksamen som må leveres først. Tør ikke stresse systemet for mye slik at det skjærer seg/stopper opp. Kommer tilbake med resultater ila helgen.

TO: forsøkte en runde med Orthos, men det gikk heller ikke greit.

Edit: jeg bruker Core Temp 0.97.1 til å lese av temp. BIOS viser litt lavere temp.

Endret av Futelva
Lenke til kommentar

Kan forøvrig nevne at din idle temp er altfor høy, og du gjør rett i å bruke core temp på din CPU.

Skjekk at CPU viften går rundt, og dersom du bruker orginalkjøleren, skal den helst spinne raskere jo varmere CPU blir, skjekk også at ikke en av festene på CPU kjøleren har løsnet, de kan høres ut som om de klikker på plass men spretter opp igjen rett etterpå.

Tipper din CPU temp skulle ligget på 35-40 idle med orginalkjøleren. Pass også på at du ikke har på noe autoklokking i bios, dvs. at den klokker opp volt og frekvens etter eget illebefinnende..... Dette er lett og observere i f.eks. Everest..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...