Gå til innhold

Klassetur til London - hva med strømmen?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Morn!

Nå har det seg slik at jeg skal på klassetur til London i slutten av måneden, noe jeg gleder meg fælt til.

Min eneste bekymring er tilgangen på strøm.

De har jo helt annerledes veggkontakter enn hva vi har i Norge?

Hvordan skal den stakkars laptopen og mobiltelefonen klare seg? :(

Kan jeg bare svippe innom den lokale "strømforhandleren" og be om en sånn "internasjonal plug-thingy", eller er det mer som skal til?

Takker for nyttige svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, be om bare en sånn reiseadapter, selger sånn på Clas ohlsen f.eks.

Check it out!

og for all del, husk padde ! :p var i skottland ifjor, med EN overgang, og alle pcene vi hadde med oss, måtte lades på omgang. :)

(du må selvfølgelig, kjøpe reiseadapter med jord, hvis du skal ha padde med det :) )

kanskje en smule drøy på pris, men så har du til mange andre land også samtidig! :)

Lenke til kommentar

Var på klassetur i London uken før påskeferien og på hotellet vi var på, hadde de en vanlig kontakt som vi har her i norge, og en uvanlig en som de bare har der. Men i tilfellet kan det være lurt å kjøpe en sånn "ekstern veggkontakt" om jeg kan kalle den det. Skulle vel kunne finne det i din nærmeste elektro butikk.

Var på klassetur i London uken før påskeferien og på hotellet vi var på, hadde de en vanlig kontakt som vi har her i norge, og en uvanlig en som de bare har der. Men i tilfellet kan det være lurt å kjøpe en sånn "ekstern veggkontakt" om jeg kan kalle den det. Skulle vel kunne finne det i din nærmeste elektro butikk.

Håper du fikk nytte ut av dette svaret :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva trenger du laptop på klassetur til?

Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial?

Kan jeg spørre hvorfor du bryr deg i om jeg, i tilfelle, skal ta med laptopen min på klassetur?

Lenke til kommentar
Hva trenger du laptop på klassetur til?

Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial?

Kan jeg spørre hvorfor du bryr deg i om jeg, i tilfelle, skal ta med laptopen min på klassetur?

Spørsmålet hadde til hensikt å få deg til å evaluere dine egentlige behov, og på den måten løse problemet (vedrørende adapter) ved å eliminere problemet i seg selv.

I tillegg finner jeg det særdeles irriterende at folk, på død og liv, skal ha med seg så mye unødvendig over alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Spørsmålet hadde til hensikt å få deg til å evaluere dine egentlige behov, og på den måten løse problemet (vedrørende adapter) ved å eliminere problemet i seg selv.

Jeg forstår poenget ditt, og takker for innspillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå tror jeg så langt at de eventuelle laderene jeg tar med meg ikke har mer enn to kontakter.

Men er det ikke noe a-la slik britiske kontakter ser ut?

cliff_british_electrical_socket.jpg

Lenke til kommentar
Nå tror jeg så langt at de eventuelle laderene jeg tar med meg ikke har mer enn to kontakter.

Men er det ikke noe a-la slik britiske kontakter ser ut?

cliff_british_electrical_socket.jpg

Korrekt :)

Siden engelskmennene har samme volt som oss, så er det bare å kjøpe et adapter på clas ohlson til en billig penge.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...