Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Morn! Nå har det seg slik at jeg skal på klassetur til London i slutten av måneden, noe jeg gleder meg fælt til. Min eneste bekymring er tilgangen på strøm. De har jo helt annerledes veggkontakter enn hva vi har i Norge? Hvordan skal den stakkars laptopen og mobiltelefonen klare seg? Kan jeg bare svippe innom den lokale "strømforhandleren" og be om en sånn "internasjonal plug-thingy", eller er det mer som skal til? Takker for nyttige svar! Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jepp, be om bare en sånn reiseadapter, selger sånn på Clas ohlsen f.eks. Check it out! og for all del, husk padde ! var i skottland ifjor, med EN overgang, og alle pcene vi hadde med oss, måtte lades på omgang. (du må selvfølgelig, kjøpe reiseadapter med jord, hvis du skal ha padde med det ) kanskje en smule drøy på pris, men så har du til mange andre land også samtidig! Lenke til kommentar
Esukiru Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Var på klassetur i London uken før påskeferien og på hotellet vi var på, hadde de en vanlig kontakt som vi har her i norge, og en uvanlig en som de bare har der. Men i tilfellet kan det være lurt å kjøpe en sånn "ekstern veggkontakt" om jeg kan kalle den det. Skulle vel kunne finne det i din nærmeste elektro butikk. Var på klassetur i London uken før påskeferien og på hotellet vi var på, hadde de en vanlig kontakt som vi har her i norge, og en uvanlig en som de bare har der. Men i tilfellet kan det være lurt å kjøpe en sånn "ekstern veggkontakt" om jeg kan kalle den det. Skulle vel kunne finne det i din nærmeste elektro butikk. Håper du fikk nytte ut av dette svaret Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hva trenger du laptop på klassetur til? Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial? Gud forby. Kanskje han skal lade mp3-spilleren sin. Endret 10. april 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hva trenger du laptop på klassetur til? Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial? Kan brukes til kino. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hva trenger du laptop på klassetur til? Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial? Kan brukes til kino. Man drar ikke til London for å sitte på hotellrommet og se film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hva trenger du laptop på klassetur til? Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial? Kan jeg spørre hvorfor du bryr deg i om jeg, i tilfelle, skal ta med laptopen min på klassetur? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hva trenger du laptop på klassetur til? Har du planer om å sitte på hotellrommet å nerde mens alle andre er sosial? Kan jeg spørre hvorfor du bryr deg i om jeg, i tilfelle, skal ta med laptopen min på klassetur? Spørsmålet hadde til hensikt å få deg til å evaluere dine egentlige behov, og på den måten løse problemet (vedrørende adapter) ved å eliminere problemet i seg selv. I tillegg finner jeg det særdeles irriterende at folk, på død og liv, skal ha med seg så mye unødvendig over alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Spørsmålet hadde til hensikt å få deg til å evaluere dine egentlige behov, og på den måten løse problemet (vedrørende adapter) ved å eliminere problemet i seg selv. Jeg forstår poenget ditt, og takker for innspillet. Lenke til kommentar
master air Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du trenger ikke adapter. Vis du bruker flaskeaapneren til en sveitserkniv saa kan du aapne den tredje pluggen i kontakten som ikke foerer elektrisitet uansett, mens den er aapen plugg inn din norske lader, og ta ut sveitserkniven. Simsalabim, penger spart. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det hørtes egentlig mindre komplisert ut å bare ta med seg en adapter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Nå tror jeg så langt at de eventuelle laderene jeg tar med meg ikke har mer enn to kontakter. Men er det ikke noe a-la slik britiske kontakter ser ut? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke som jeg husker. Trodde de kjørte samme systemet som oss der borte. Skal selv på klassetur til London i morgen. Jeg må ha med meg PC-en, gud forby! Hvor skal jeg ellers lagre bildene? Lade mp3'en? >_< Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Ikke som jeg husker. Trodde de kjørte samme systemet som oss der borte. Skal selv på klassetur til London i morgen. Jeg må ha med meg PC-en, gud forby! Hvor skal jeg ellers lagre bildene? Lade mp3'en? >_< Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Eller kanskje han trenger den til sin boomblaster som han skal ta med seg, fors på hotellrom er jo helt konge! Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Nå tror jeg så langt at de eventuelle laderene jeg tar med meg ikke har mer enn to kontakter.Men er det ikke noe a-la slik britiske kontakter ser ut? Korrekt Siden engelskmennene har samme volt som oss, så er det bare å kjøpe et adapter på clas ohlson til en billig penge. Endret 12. april 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Nå tror jeg så langt at de eventuelle laderene jeg tar med meg ikke har mer enn to kontakter.Men er det ikke noe a-la slik britiske kontakter ser ut? stemmer, slik over hele storbrittannia ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå