jayimie Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Har akkurat klokket min E 8400 på ett P5k premium kort- Cpu-z viser i ene sekundet at multipliern er 9 og core speed 2700. For i neste sekund og vise multipliern 9 og core speed 4000. Hva skjer her? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er sikkert en bug i CPU-Z som gjør at den ikke merker at multi blir satt ned til 6. Lenke til kommentar
jayimie Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 men det er jo akkurat det som er problemet. Jeg har ikke satt ned multipliern. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dette er noe som hovedkortet gjør automatisk for deg med mindre du har slått av speedstep. Speedstep klokker ned prossesoren automatisk når du ikke bruker den hardt. Dette gjør at temperaturen blir lavere. Lenke til kommentar
jayimie Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dette skjer om d ikke slår av Intel Speedstep i BIOS. Det er en feature som gjør at prosessoren bruker mindre strøm når den uansett bare idler. under normale forhold så skal det ikke gi noen negativ påvirkning på ytelsen. -Stigma Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jammen godt man leser guidene da Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 jeg har faktisks speedstep disabla, samtidig som jeg har låst multiplier på 9 fortsatt så viser den to forskjellige values, ikke at jeg bryr meg sånn veldig... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) er ikke bare speedstep som gjør at den klokker seg opp og ned etter som den idler eller arbeider. Husker ikke i farten hva den heter, men hvis du slår av alt inne på cpu i bios....så tror jeg den slutter=) Endret 12. april 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå