bonneg Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei Jeg har IKKE mye greie på dette, men jeg forsøker å forklare problemet: Jeg har "satt" opp et trådløst nettverk for min gamle far, det gikk ganske greit, og det trådløse nettet fungerer perfekt. Problemet er faktisk det "faste" nettet..... Når jeg slår av den stasjonære pc`n så mister han forbindelsen til nettet..... og vi får ikke koblet oss til igjen, uten å ta nettverkskablen å sette tilbake på plass i modemet, da får vi koblet oss til, så kan jeg bytte kablen over til routeren igjen, å kjøre på !( etter en tilkoblingstest i routeren) Modemet er et Zyxel Prestige 600 series og den trådløse routeren er et Netgear WGR 614. Spørsmålet mitt er altså, hva endrer seg når jeg slår pc`n av, som den ikke kjenner igjen når jeg slår på igjenn ??? (Mrk: det trådløse nettverket fungerer som det skal) Han må godkjenne brukernavn og passord når han kobler seg til nett, og det har jeg også satt opp i den trådløse routeren... Håper dette var til å forstå. Takk for hjelpen på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå