Griffin Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Vanskelig å beskrive i emnetittelen egentlig hva jeg er ute etter, men det jeg er ute etter er følgende... Pr. idag så har jeg to PC-er. En som fungerer som en ordinær pc (spill, internett, you name it), og jeg har en som fungerer som hjertet i ett lite hjemmestudio. Jeg har da to PC-er med to skjermer, to mus, to tastatur, 4 høytalere og 2 sub'er på plassen min. Noe tungvint. Så det jeg ønsker er å kunne sette opp en pc slik at jeg kan velge om jeg vil starte opp standard PC-en eller studio PC-en og at de ikke kan benytte seg av felles harddisker. Dette for å beskytte studio arbeidet. Da kan jeg bruke begge skjermene, ett tastatur, en mus, ett sett høytalere... Noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjøres på en mest mulig hensiktsmessig måte??? Edit: En gang i tiden ble jeg fortalt at en studio pc for all del ikke må ha kontakt med internett eller samme harddisk som en pc som har kontakt med internett. Er dette bare tøysm eller ligger det mye i det? Dersom jeg er flink å legger arbeidet på en ekstern harddisk som ikke blir tilsluttet PC-en når jeg bruker den vanlige PC-en og har to operativsystem på to forskjellige harddisker, vil dette være en like grei løsning for en hjemmeamatør? Takker for alle svar. Endret 10. april 2008 av Griffin Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du vil bruke to PC-er med ett sett tastatur/mus, lydanlegg og skjerm? Det du trenger er en KVM switch. Hva dette koster avhenger av hvor moderne utstyr du har. Se om ikke du finner det du leter etter her. Det finnes også kabinetter med plass til to PC-er, men det var vel ikke akkurat det du tenkte på, og du trenger fortsatt en KVM-switch. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Dersom jeg er flink å legger arbeidet på en ekstern harddisk som ikke blir tilsluttet PC-en når jeg bruker den vanlige PC-en og har to operativsystem på to forskjellige harddisker, vil dette være en like grei løsning for en hjemmeamatør? Kan ikke se hvorfor ikke det skulle gå. At en Studio PC ikke må være i "kontakt" med internett må vel også være en sterk overdrivelse. Tror jeg ville satsett på dual boot med os på to forskjellige disker, arbeids filer på en intern disk (om ønskelig uten tilgang fra spill/internett os'et). Og backup av arbeids filer på ekstern disk. Endret 10. april 2008 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Dersom jeg er flink å legger arbeidet på en ekstern harddisk som ikke blir tilsluttet PC-en når jeg bruker den vanlige PC-en og har to operativsystem på to forskjellige harddisker, vil dette være en like grei løsning for en hjemmeamatør? Kan ikke se hvorfor ikke det skulle gå. At en Studio PC ikke må være i "kontakt" med internett må vel også være en sterk overdrivelse. Tror jeg ville satsett på dual boot med os på to forskjellige disker, arbeids filer på en intern disk (om ønskelig uten tilgang fra spill/internett os'et). Og backup av arbeids filer på ekstern disk. Takker for svar... Tror jeg går for to operativsystem med disabled nettverkskort på det ene. Da gjelder det bare å finne tid til å gjøre dette. Lagrer all musikk på ekstern harddisk og har operativsystemene på egne harddisker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå