Cowboystrekk Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ble portert for ca et døgn siden til onecall fra netcom, men ser at det gamle sim.kortet virker fremdeles, er det normalt? Før har det alltid sluttet å virke umiddelbart etter portering. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ikke uvanlig, skjedde tilsvarende når samboeren min porterte fra Chess til Telenor for to-tre år siden og nylig da jeg porterte et abonnement fra Telenor til One Call. Det gamle sim-kortet virket da i ca to døgn før det mistet forbindelsen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det blir en såkalt overflapping(?), dvs at nummeret ligger igjen hos den gamle operatøren. Når man porterer nummer, så dette er ikke uvanlig. En gang jeg porterte, ringte det på det gamle simkortet, men ikke på det nye. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Ok, takk. Får sjekke det igjen om noen dager, hvis det fremdeles virker da så må jeg vell ta en tlf til netcom og si fra slik at ejg slipper å betale et abonnnement jeg ikke lenger bruker. Lenke til kommentar
mcsvor Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er ikke uvanlig at OneCall lar være å flytte kundeforholdet ved portering, for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Det er ikke uvanlig at OneCall lar være å flytte kundeforholdet ved portering, for å si det sånn.. Jaha? Så om jeg porterte fra netcom så vet ikke netcom at jeg har flyttet til onecall? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Kan ikke logge meg på mine sider hos netcom lenger og det står abonnementet er sperret så da er vell ting greit Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det skjer faktisk av avgivende operatør "glemmer" å si opp nummeret hos seg ved utportering. Dette skjer veldig sjelden da, og skylles nok systemsvikt, ikke menneskelig feil. Har vært borti 2-3 tilfeller der det har skjedd hos Tele2, og en gang hos Netcom. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Porterte et nummer fra Telenor til Netcom en gang, da ble Telenor abonnomanget aldri avsluttet, så jeg hadde 2 SIM kort fra 2 operatører på samme nummer. All innkommende kom til Telenor kortet men kunne ringe med Netcom kortet også. Var en bekjent i Netcom som ordnet porteringen så mulig han slurva med noe .. Virker i flere uker, helt til jeg ringte og ga beskjed om det. Lenke til kommentar
BeckyBecks Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ble portert for ca et døgn siden til onecall fra netcom, men ser at det gamle sim.kortet virker fremdeles, er det normalt? Før har det alltid sluttet å virke umiddelbart etter portering. Hei! De fleste operatører holder sim åpent i ca ett døgn etter en portering, slik at man kan forsikre seg om at bruker ikke blir mobilløs, dersom noe går galt med porteringen. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ble portert for ca et døgn siden til onecall fra netcom, men ser at det gamle sim.kortet virker fremdeles, er det normalt? Før har det alltid sluttet å virke umiddelbart etter portering. Hei! De fleste operatører holder sim åpent i ca ett døgn etter en portering, slik at man kan forsikre seg om at bruker ikke blir mobilløs, dersom noe går galt med porteringen. Dette stemmer. Det gjøres og fordi at etter en portering må alle operatører i Norge sørge for at de ruter samtalene til ny operatør, dette kan av og til henge igjen litt, så rett etter en portering kan det hende at f.eks telenor kunder fortsatt kommer på det gamle SIMkortet mens alle andre kommer på det nye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå