notme Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jaja, nå har jeg en skikkelig nøtt til alle dere der ute! Jeg begynner på begynnelsen: Kjøpte meg ny PC etter Jul, satte den sammen og det meste fungerte fint til å begynne med. Etter en stund begynte den å re-starte seg selv i tid og utide. Til slutt ville den ikke starte i det hele tatt, dvs den startet i den forstand at viftene gikk rundt men det kom ikke noe bilde på skjermen. Sjekket skjerm og skjermkort, begge fungerte. Restartet(?) CMOS med å plukke ut batteriet og endre på jumperen. Etter å ha konsultert med mer kyndige mennesker, mente vi at hovedkortet var defekt. Sendte det inn til Komplett, men de sa at alt var i orden. Fikk kortet tilbake og samme leksa som sist, gikk bra i starten (første døgnet), og nå er det inget skjermbilde (!) Nå er klokka tre på natta og jeg har vondt i hodet av hele greia, så jeg lar det ligge til i morra Håper noen kan bidra med litt assistanse, men nå har det da aldri vært noe å utsette på solidariteten her i forumet heller da! Asus A7N266-C AMD XP 1700+ 256 MB RAM (no-name) Seagate 80GB Mist Silent Twin Saffire Radeon 7000 LiteOn 48X LePont 320W Hansol H711 Silver =bare trøbbel :-? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Ta ut alle delene du ikke trenger å ha i for så å sette inn en etter en. Er hden helt bra? prøv alle delene i en annen pc Lenke til kommentar
Azton Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 hadde faktiskt akkurat samme problem, og trodde også det var HK. Men fat senere ut at det var CPU. Test med en annen. - Azton Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Prøv å ta ut CPU og sett den inn igjen...det hjalp ivertfall for kompisen min... Lenke til kommentar
Phrode Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Har hatt samme prob med min maskin. Har funnet ut at det var HK (MSI K7N2) Har sendt det tilbake og venter på nytt. Har du mulighet, prøv HK med andre deler, men tror du kommer frem til det samme som meg...og ikke stol blindt på komplett! Lenke til kommentar
ripset Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hvilken "pasta" har du brukt mellom CPU og Kjøleren ? Har du brukt en "silver pasta" så kan det hende at du har tatt på for mye pasta, og denne så har kommet utenfor CPU-kjernen, og dannet en bro mellom noen av de små punktene på CPU'en. Dette viser seg ikke nødvendigvis med en gang, men kan komme etter en stund når pastaen har fått "glidd" litt utover. Ta eventuelt av CPU-kjøleren, og rens av den pastaen som er på med litt isopropanol ( fåes på bensinstasjoner ), og smør på et TYNT lag med ny pasta, en dose ikke større en 1 til 2 knappenålshoder, bruk gjerne et bankkort eller lignende til å smøre pastaen utover CPU-kjernen, og ha for all del ikke for mye pasta på. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Forsåvidt kan symptomene stemme med defekt PSU. Lenke til kommentar
notme Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Takk for alle tipsene! Dette med kjølepastaen kan kanskje stemme, og jeg får prøve med en annen CPU. Teorien om ødelagt CPU nevnte jeg forsåvidt til Mamoz, da det var der jeg kjøpte den, men de sa at enten virket den helt, eller så virket den ikke i hele tatt! Den skulle derfor ikke være årsaken til problemet mitt! Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 det meste fungerte fint til å begynne med. Etter en stund begynte den å re-starte seg selv i tid og utide Det samme skjedde med den selvbygde pc'n til kompisen min. Problemet ble fixa da han satte inn en kraftigere strømforsyning. Vet ikke om det er det samme problemet du har men... Lenke til kommentar
ripset Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 det meste fungerte fint til å begynne med. Etter en stund begynte den å re-starte seg selv i tid og utide Det samme skjedde med den selvbygde pc'n til kompisen min. Problemet ble fixa da han satte inn en kraftigere strømforsyning. Vet ikke om det er det samme problemet du har men... Av oppsettet kan jeg se at fyren sitter med en 320 W strømforsyning, så jeg tror nok ikke problemet ligger der . Lenke til kommentar
Ole Jørgen Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ser at det er mange forslag også, har hatt et lignende problem og det kom av at jeg brukte en Noname Rambrikke. Erstattet den med en orginal brikke og da funket den helt topp igjen. Så hvis ingen av de andre forslagene her oppe virker så prøv å bytte rambrikke med en orginal. Mvh Ole med pellepoliti bil i pc sin Lenke til kommentar
NuB Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Notme, ser du har en H711 skjerm, hva synes du om den? Skarp og fin, eller er det noe trøbbel med fargene? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 det meste fungerte fint til å begynne med. Etter en stund begynte den å re-starte seg selv i tid og utide Det samme skjedde med den selvbygde pc'n til kompisen min. Problemet ble fixa da han satte inn en kraftigere strømforsyning. Vet ikke om det er det samme problemet du har men... Av oppsettet kan jeg se at fyren sitter med en 320 W strømforsyning, så jeg tror nok ikke problemet ligger der . Å joda det kan meget mulig være psu problmer han har, så det er det første han burde testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå