Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 ?? Yter den ikke 1200W i 1 ohm? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 ?? Yter den ikke 1200W i 1 ohm? var det jeg mente:) en liten skriveleif.. sorry Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 En ting jeg ikke skjønner. Den Sony forsterkeren vi har i dag, den yter ikke godt nok, men hvordan kan noe bli ødelagt da? Hvis jeg kjøper en kraftigere forsterker, er det ikke lettere å brenne spolene i elenentene da? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 er motsatt. for liten forsterker så ødelegger du fortere fordi lyden forvrenger seg når du spiller på maks. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 En annen ting jeg lurer på, er det noen vits å koble inn noen kondensatorer der? Eller er det helt unødvendig? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 har aldri brukt det selv så jeg mener det er bortkastet penger. bruk heller penger på et bra batteri. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Har fått kjøpt meg noen elementer nå. Earthquake EQ-693R. Så at det var 2 pluss-innganger og 2 minus-innganger. Hvordan skal jeg koble dette til forsterkeren? Skal jeg dra 4 ledere fra hver høyttaler? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da har du nåkk dobbelspole subb. så lenge du ikke går under en ohm så kan du bruke begge utgangene på subben. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Må jeg koble til alle sammen, eller kan jeg velge å koble på 2 eller 4? Tok forresten å koblet sammen to av inngangene med en kobberkabel og målte på de to som ikke var tilkoblet, og da viste det 0,02 ohm, målte jeg uten noe sammenkoblet så var allt 4 ohm samme hvilket av pinnene jeg målte på... Hmmm.. Er forresten 6x9" elementer det er snakk om Endret 15. april 2008 av Magnusha Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 det er kun visst du skal bi wire. noen mener det blir bedre lyd når du kjører egne ledninger til bass og egne til diskant. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Så da bruker jeg bare en pluss og en minus da, så fungerer alt som det skal? Trenger vel ikke noen filtre og sånt styr? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 det er kun visst du skal bi wire. noen mener det blir bedre lyd når du kjører egne ledninger til bass og egne til diskant. Bi-amp ja. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Fant ut en ting. Hvis jeg kobler + og + sammen og - og - sammen får jeg 4 ohm da også. Betyr det at jeg skal koble + på + og - på -? Altså slik at jeg har 4 ledninger fra forsterkeren? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Høytalerne kobler du bare + og - på vanlig måte. bi wire er bare aktuelt visst forsterkeren din har mulighet for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå