Magnusha Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hei! Driver å vurderer å kjøpe anlegg til russebilen. Har i dag følgende anlegg: - Sony XM-SD22X - 4 X Punch P110S4 - 2 X Sony XS-F6925 - 2 X GAS Alpha 6.2 + En pioner cd-spiller Vurderer å kjøpe dette ved siden av: - 4 X Sony XS-F6935 - 1X Sony XM-SD46X Er dette noe bra? Burde vi kjøpe dette til å ha i bilen? Noen anbefalningen/innvendinger? Burde vi kjøpe noen kasser til XS-F6935 å ha dem i? Eller bare montere dem rett i bilen? Takker for alle svar Endret 10. april 2008 av Magnusha Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Var jeg deg, så ville jeg kasta ut alt det sto sony på, og gas, og kjøpt noe annet... Den Sony XM-SD46X forsterkeren yter kanskje 4x60 watt rms, og er da litt liten til det aller meste. Bruker du Sony XM-SD22X til å drive RF`ene med nå? Blir det noe greie på det da? ikke det at de subene er noe å hoppe i taket av, men vil tro det blir mye bedre med annen forsterker, er ikke mye drag i den sony forsterkeren Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 I dag er alle 4 bassene koblet til sony forsterkeren. Mens gasen og Sony høyttalerene er koblet til pioner-spilleren. Noen som kan komme med et forslag til anlegg? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 send mail til de forskjellige forhandlerene og be dem sette opp det beste tilbudet de kan gi for din prisklasse. så sier du at du velger den som gir det beste tilbudet. da blir det avslag i pris osv. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Skjønner. Men tror jeg kommer til å beholde det anlegget vi har i bilen i dag, bare oppgradere det litt. Det går vel bra å ha forskjellige elementer? Har sett litt på 2 X JBL GT5-963 og 1 X JBL GTO752. Hvordan blir dette? Parallell koble elementene til forsterkeren slik at forsterkeren kjører 2 ohm på begge utgangene. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Den jbl forsterkeren er alt for liten til å drive sub med. Kjøp heller en soundmagus x-3200 fra feks komplett.no Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Den skal jo ikke drive subbene da, det er det sony forsterkeren som gjør. Tenkte på at den JBL'en skulle drive 2 par 6X9" JBL som postet over. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ja, da duger den vel... men du må uansett ha noe kraftigere til subene... Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Så den sony forsterkeren vi har drar ikke subbene godt nok? Spiller jo helt greit føler jeg i dag da. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 spiller du høyt lenge med en liten forsterker risikerer du å ødelegge subbene... kjøp en sound magus du. er ikke så ille pris på de. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Er litt grønn på dette området, men er det slik at subbene spiller med en for liten forsterker? Bør/må jeg bytte den? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 fant ingen info om gas.. men en hoved regel er at du kan aldri ha for stor forsterker. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Det er ikke gas høyttalerene som er koblet på forsterkeren, de er koblet til pioneer-spilleren. Det er subbene (Punch P110S4) som er koblet til forsterkeren (Sony XM-SD22X). Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) ahh ok. blir litt mye last for den forsterkeren å drive 4 subber. skulle ihvertfall hatt en til eller en mono blokk som er stabil i 1 ohm. denne f,eks dynabel bf 4501: http://www.mamut.com/dynabel/subdet302.htm måtte bare legge til at å kjøre de høytalerne rett fra spilleren gir utrolig dårlig lyd saga forsterker til 1198 gir mye bedre lyd.. http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm Endret 12. april 2008 av kimstianp Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Men har ikke opplevd noe med at forsterkeren har kutta eller noe da. Den vil vel gå i protection modus før den blir ødelagt? Men det kan vel kanskje ryke hvis vi spiller høyt over lengre tid? Hvis vi kjøper en tokanals forsterker til vil det fungere bra da? Eller burde vi kjøpe en firekanals forsterker? og bytte ut den vi har? Hvor mange watt bør forsterkeren være på for å dra subbene ordentlig? Har ikke lyst til å bruke alt for mye penger på en ny forsterker da vi skal kjøpe litt mer mellomtoner 6X9". Har forresten fått et pristilbud på dette settet: 2 stk Pioneer TS-A6911 1 stk Us Amps Xt800.4 2 stk Connection Y-Ledd +splittblokk og kabler Alt sammen skulle jeg få til 3500 kr Er dette noe bra tilbud? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 virker som et bra oppsett. men du skulle virkelig hatt en større forsterker til subbene. mulig forsterkeren tåler 4 subber men tror ikke subbene overlever så lenge med liten forsterker. burde ha minimum 1000w til de Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Hvis vi hiver ut sony forsterkeren, kan du komme opp med en bra forsterker som kan dra subbene? Som helst ikke er så veldig dyr Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 du har jo da soundmagus eller dynabel. er ikke vanskelig å få solgt heller når russe tia er over. dynabelen til 3000 er det jeg kan anbefale. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Så hvis jeg kjøper dynabel BF4501 og kobler alle subbene til den slik at det blir 1 ohm last på forsterkeren så vil dette være bedre enn den sony forsterkeren vi har i dag? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 det garanterer jeg. den yter 2100w ved 1 ohm så det skulle bli bra. bruker den sammen med en 8" groundzero sub på 400w rms litt over det jeg trenger, men er greit å ha visst man skal ha flere subber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå