kyrsjo Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei! Jeg har et alvorlig problem med adobe acrobat (pussig nok stort sett bare på den ene PC-en min) - den bruker 100% cpu! Noe som fører til et infernalsk støynivå fra den allerede bråkete stasjonære PC-en min. Programmet henger ikke, men det fortsetter å kjøre (i bakgrunnen) selv om jeg lukker det. Adobe 7 hadde ikke dette problemet, og var generelt raskere, og hadde en mer effektiv GUI (i 8'ern så må jeg legge til ørten knapper for å få vist dokumentet slik jeg vil ha det). I tillegg greide det å rendre fontene i LaTeX-dokumenter, noe ikke 8'ern (eller evince for den saks skyld) gjør med særlig stor suksess. Noen som har en adobe 7 rpm liggende? Er også evig glad for tips om latex-fonter... Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei. Kan du ikke gå på adobe sine hjemmesider da og laste ned RPM fila der? Versjon 7.0.9 ligger jo der i RPM format. Her er direkte nedlasting av Adobe Reader 7.0.9 Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har du testet alternativer som evince? Synes den fungerer mye bedre. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Takk for lenke til RPM, har lett etter den men ikke funnet! Btw. er det noen sikkerhetsproblemer med adobe 7? Har du testet alternativer som evince? Synes den fungerer mye bedre. Evince bruker jeg mye, den er mye raskere, og har en fungerende GUI. MEN - den er enda verre til å rendre LaTeX-dokumenter, kan ikke bruke "spesialkommando" til å printe ut (på UiO har jeg ordnet meg så jeg kan printe rett fra en del programmer vha. "uioprint" - se hjemmesiden min), og har ingen browserplugin. Hmm.. Har en mistanke om at dette kan skyldes "nsplugin.bin", som virker som et "mellomlag" mellom firefox og plugins som flash etc., slik at man kan bruke flere kjerner (eller hyperthreading, som er tilfellet på den stasjonære maskina mi). Skal uansett prøve å nuke .adobe folderen på den aktuelle PC-en... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Har du prøvd kpdf? Jeg kjører gnome. Har brukt KPDF tidligere, ikke så veldig imponert. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Bare et forslag Har ikke noen store krav til pdf leser så evince holder masse for meg. xpdf er vel kanskje en smule utdatert.... Bruker noen kde programmer selv om jeg er gnome bruker selv. k3b blant annet er jo vanskelig å klare seg uten Er occular pdf leseren for kde4? Hvis den er det er det kanskje vært en kikk. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Pr. idag synes jeg at KPDF (occular skal også være bra?) har den beste frie implentasjonen av PDF, Evice og EPDFViewer er også gode alternativer. Men skal jeg være ærlig så er fremdeles Acrobat Reader den beste (håndterer mye PDF og Acrobat er den eneste jeg kan stole på). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Bare et forslag Har ikke noen store krav til pdf leser så evince holder masse for meg. xpdf er vel kanskje en smule utdatert.... Bruker noen kde programmer selv om jeg er gnome bruker selv. k3b blant annet er jo vanskelig å klare seg uten Er occular pdf leseren for kde4? Hvis den er det er det kanskje vært en kikk. k3b og amarok, ja Men det er mer spesial-programmer, og amarok har av en eller annen grunn ikke så enormt med "KDE-feeling" som en del andre ting. PDF-leser er noe som spretter opp og ned på skjermen min dagen lang (akademia -> masse PDF) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå