Gå til innhold

12-14.000 På nytt skjermkort,psu,cpu,ram og hk.

Anbefalte innlegg

Hej

Lurer på om noen kan hjelpe meg meg å sette opp et nytt oppstett til min pc.

Trenger nytt HK Skjermkort Psu/strømforsyning/RAM/MINNE

Har aleredde et 9800GTX kort.

Håper noen kan hejlpe meg :)

Endret av marsvo666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hater at folk har så mye mer penger enn meg :(

Spons? :)

spar deg for sånt , alt er snakk om prioriteringer,,

jeg syns du skal satsa på som sagt , en quad 9450+780/790sli hk+crutical 8500 4*1gig ram,

det er nok mest fremtidsretter, kan du klokke er dette enda bedre:D

Lenke til kommentar
Stemmer ! Hehe Mn er ikke ytelsen til ddr3 ram bedre en ddr2 ?

Ytelsen er litt bedre og strømforbruket ett lite hakk lavere , men med q9450 får du ikke utnyttet dette noe særlig, derfor ville jeg heller valgt å gå for ddr2 siden dette er vesentlig billigere. Vil du absolutt bruke mer av budsjett kjøp ett tredje 9800GTX eller en q9550. Ingen av de to løsningene vil gi noen stor forbedring, men du har værtfall noe meget rått :thumbup:

Lenke til kommentar

Du må bare være obs på problemene som følger med nForce kort...

Dessverre er 780i en blåkopi av 680i med litt omflytting av komponenter så med Quad så kan du være forberedt på litt problemer.

Driverne er også en god del bugget når det gjelder Intel og minne messig er nForce ett rent helvete å ha med å gjøre og kan finne på å ta livet a minnebrikkene dine.

Listen er lang med nForce problemer, men for å si det sånn om det ikke funker så har du en del tweaking foran deg i BIOS, Intel sine chipset er for det meste garantert plug and play og start med en gang.

Nvidia er det mye mer sjansespill og gambling og nesten ALLTID like spennende hver gang du setter sammen en PC med Intel nForce kort.

"Funker det, eller funker det ikke." Om det ikke funker så blir det tweake tid.

Chipsettet krever også god luft gjennomstrømming i kabinettet, for det går skikkelig varmt etter at nvidia flyttet sine SLi chipper som de hadde stuet mellom skjermkortene på 680i inn under nordbrua, ergo blir det bare enda varmere.

Lenke til kommentar

Okey...:/

Er intelx48 et bedre valg ? Eller kansje 680i ?

Har ganske god kjølesystem i kabinettet mitt så det er jeg ikke så redd får .. er mer redd at jeg ikke kommer til å ha krafigt nok cpu..:/ Vil liksom ha et stabilt å bra system. Har 2 valg når det gjelde skjermkort. Enten 3x8800Gts 512 eller 3x9800Gtx Eller 2x9800GX2. Tror det blir 3x9800GTX. Eller noen inspill?

Endret av marsvo666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...