Gå til innhold

Kjøp av liten bærbar til skolearbeid ++

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg kjøpe min første bærbare pc og jeg trenger litt hjelp...

Jeg har ganske lite greie på dette her, men det jeg skal bruke den til er i alle fall hovedsaklig skriving (skolearbeid). I tilleg er det da internett og noe Photoshop-bruk, og så jeg skal ha noe av bildene og musikken min på den. Et viktig poeng er at den skal være praktisk å ha med seg, så den må ikke være for tung eller for stor.

Har dere noen tips? Jeg regner med at flere merker kan ha noe som passer; hvilket er best når det gjelder akkurat modellen?

Pris er jeg litt usikker på foreløpig, men jeg tror det må bli et sted mellom 5000 og 8000 kr.

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en Apple Macbook i det tilfellet. Gjennom Apples butikk for utdanning koster den ca 8200 spenn :)

Skal du ha windows ville jeg gått for en Toshiba U300 som veier 2kg og er 13.3 tommer stor :) Netshop har "billigversjonen" til 6300 kroner, men hvis du skal kjøre PS kan det hende du vil ha noe å sparke fra med, og da har du jo den kraftigere versjonen til rett under 7500 på Netshop :)

Eventuelt, om du liker litt rare farger, så kan LG E200-ACPEEV være noe å se på. Litt mindre og litt lettere enn Toshibaen, litt billigere og med stort sett samme specs, med unntak av litt svakere CPU.

Apple store for Education

Veik Toshiba

Kraftig Toshiba

LG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...