Mortenre Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hei Har litt problemer med at pcen min oppfører seg som en støvsuger. Den har forresten ett meget bra kjølesystem. Har overclocket litt og på full load ligger jeg på rundt 32 grader. Har ett Antec nine hundred kabinett. Har montert en Zalman cpns9700 cpu vifte. (se bilde lengre ned) Den nederste vifta i front blåser inn, den øverste blåser ut. Strømforsyninga blåser opp til skjermkortet (8600 gts). Vifta bak blåser inn på cpu kjøler. 200mm vifta på toppen drar lufta ut. Dette burde vel være riktig iforhold til at kulda liker seg på bunn? Nei, finnes ikke støy ettersom alt er kontrollert av en vifte kontroll:) Bilder: Noen som har tips og komme med? Endret 10. april 2008 av Mortenre Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det kan hende det hjelper med et støv filter foran viften, men det kan gjøre viftene tregere også. Det beste er nokk å støvsuge ofte. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Muligens du har for mange vifter der inne som går forskjellige veier, så lufta kommer aldri skikkelig ut. Bare en teori. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vifta bak blåser inn på cpu kjøler. 200mm vifta på toppen drar lufta ut. Jeg ville snudd den bak, slik at den blåser ut luft. Den i toppen mener jeg burde dra inn luft.. Er ikke sikker det er rett, men slik ville iallfall jeg hatt det. Lenke til kommentar
msundvor Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tror nok ikke det er så mye du kan gjøre for å redusere støvproblemet du har. Dette kabinetter flytter seriøst mye luft, nesten uansett hvordan du konfigurer det og dersom omgivelsene du har maskinen din er støvete, vil det havne i maskina di. Uavhengig av støvproblemet ditt, må du fikse airflowen i kabinettet ditt. Dersom jeg oppfatter det riktig, har du ett tildels merklig oppsett i dag. Viften bak bør trekke luften ut og bort fra CPU. Zalman'en bør blåse i retning av viften i bakkant. Den store viften i toppen av kabinettet skal dra luften UT. De to viftene i front skal begge dra luft inn i kabinettet (ideelt sett burde disse ha støvfiltre, noe de dessverre ikke har. Alternativt kan kanskje vannkjøling være en løsning for deg? Dette kabinettet er en drøm for vannkjøling Sjekk denne for inspirasjon: http://www.flickr.com/photos/jorgens/sets/72157602958526031/ - Wes (har det samme kabinettet) Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Koster vel flesk for et sånnt vannkjøling oppsett? Har selv tenkt å gå til anskaffelse av Antec Nine Hundred, kommer til å bytte ut "småviftene" med grønne mist vifter : D Lenke til kommentar
Caze Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Dersom du ikke allerede har gjort det: få PCen opp fra gulvet! Ingenting reduserer støvmengden så mye som det å flytte kabinettet opp på pulten/bordet. Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Stjel noen nylonstrømper fra mamma, og klipp til/fest foran inntak. Hjelper bra Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Stjel noen nylonstrømper fra mamma, og klipp til/fest foran inntak.Hjelper bra Det var jo genialt! Men det ser litt dumt ut i tilleg da... Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 ok, klipp til/fest _bak_ inntak Det trenger jo ikke være synlig. Har selv gjort dette på en htpc som står nær gulvet, og det finnes nesten ikke støv i den etter 5 mnd. tid. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 ok, klipp til/fest _bak_ inntak Det trenger jo ikke være synlig. Har selv gjort dette på en htpc som står nær gulvet, og det finnes nesten ikke støv i den etter 5 mnd. tid. Skal teste det så snart jeg får en pc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå