Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vectra B med gåen sylinder, hva kan det skyldes og hvor dyrt blir det?


Tomne

Anbefalte innlegg

Hei.

 

bilen min begynte plutselig å gå på tre sylindre her om dagen. Håpet det var en tennplugg som hadde tatt kvelden, men byttet de og det hjalp ikke. Tok en kompresjons test, og den ene sylinderen ga ikke noe trykk, mens de tre andre lå mellom 14- 15 bar. Bilen har ikke kjølevæske i olja, eller omvendt, og det ryker ikke unormalt hvitt av eksosen. Kan det være gåen toppakning e.l. fordet? Er det andre ting dette kan skyldes?

 

Bilen er en -97 Vectra B 1.6l 16_v.

Den bruker litt olje, men ikke mer enn det som er normalt for en gammel vectra har jeg skjønt.

 

Er avhengig av bil til og fra jobb, så lurer på om det er veldig skadelig for bilen å bli kjørt i denna tilstanden?

 

og til slutt... hvor mye kan jeg forvente for en evt verksted jobb?

 

 

Takker for svar.

 

mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert brent eksos ventil på sylinder 4. Mener og hsuke det var sylinder 4 som var oftest..

 

Topp pakning, reg. reim, vannpumpe, ventiler osv.. Vil tippe rundt 8-10 lapper.

 

Sånne jobber gjør jeg før lunch.. Dvs gjort det alt for mange ganger... Helt vanlig!

 

Det pleier og komme av koks som legger seg på ventilen. Dette ligger og gløder og ventilen smelter. Opel er også kjent for koks problemer i innsuget bl.a. Det tetter seg helt.. Kan være en ide og rense innsuget samtidig..

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...