lurfelus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Tok en tur ned til måkene på Aker brygge i dag for å teste mitt nye utstyr. Kom gjerne med kommentarer! Edit: la til noen flere bilder Endret 10. april 2008 av Hoptikopter Lenke til kommentar
Cardi Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Bilde 1. Det falt best i smak hos meg. Fint og rolig bilde, med få forstyrrende elementer. Bilde 2. Likte absolutt ikke bakgrunnen. Det ødela noe som kunne ha blitt et veldig bra bilde. Også mener jeg at den oransje linjen brude vært rett. Bilde 3. Helt ok. Litt utbrent noen steder på fuglen bare. Kanskje heller ikke den svarte flekken nederst i høyre hjørnet burde vært der. Flott at du fikk "luft" i den retningen fuglen ser. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Litt mange bilder å ta stilling til, men teknisk set likte jeg #1 og #2 best. #2 fortjener en bedre bakgrunn og det er ofte dette som er problemet. Er du dyktig med PS så kopier fuglen over en passende bakgrunn som ikke stikker seg ut. /L Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Liker blåtonene i #1 veldig godt, og synes dette er det beste bildet. Skarpt og fint også. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Takk for kommentarer Bilde 2. Likte absolutt ikke bakgrunnen. Det ødela noe som kunne ha blitt et veldig bra bilde. Beskar bilde slik at den oransje linja ikke synest. Enig i at det ble mye bedre. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Greie bilder, men de er alle plaget av utbrenthet og forstyrrende bak- og/eller forgrunner. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Greie bilder, men de er alle plaget av utbrenthet og forstyrrende bak- og/eller forgrunner. Det med utbrenthet på hvert bilde må du veldig gjerne utdype og forklare hvor på hvert enkelt bilde. Uansett er det noens skjerm som trenger kalibrering, mulig det er min eller din, for jeg kan muligens se litt utbrenthet på nakken til hettemåka og litt i fjæra på halsen til gråmåka som man bare ser hode/hals på, ikke på alle bildene! Hva mener du er forstyrrende? Jeg mener de er med på å skape dynamikk i bildet. Hvis du tenker på det første bilde som en særdeles forstyrrende forgrunn er jeg veldig sterkt uenig. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hva mener du er forstyrrende? Jeg mener de er med på å skape dynamikk i bildet. Hvis du tenker på det første bilde som en særdeles forstyrrende forgrunn er jeg veldig sterkt uenig. Greie bilder, men de er alle plaget av utbrenthet og forstyrrende bak- og/eller forgrunner. Det jeg mente å si var at enten er de utbrent, eller så har de forstyrrende bakgrunn. Nr. 1 er et unntak av sistnevnte, da jeg synes forgrunnen (hettemåken) forstyrrer. Nr. 5 eller den redigerte versjonen av nr. 2 er de beste bildene etter min mening. Endret 11. april 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå