Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp angående trimmen jeg har på min Gilera RCR

Anbefalte innlegg

Hei sann jeg satt på et effektanlegg på mopeden min får en stund siden, det er et Metrakit Thrower anlegg.

Det som skjer er at når jeg gir gass så går turtalle normalt oppover relativt sakte også plutselig kicker trimmen in, alt for sent. Altså mopeden fusker og går veldig ujevnt, så jeg lurer på om det kan ha noe med dysa å gjøre? ikke vet jeg har ikke så mye peiling på sånt.

Men det jeg vet er at jeg har prøvd 75 dyse, da starta ikke mopeden, så har jeg prøvd 78 da kom trimmen in veldig sent, så prøvde jeg 80, ikke så mye forskjell og nå har jeg 82 men den går fortsatt veldig ujevnt og fusker..

Så jeg håper noen kan hjelpe meg litt her med noen godee forslag..

Takk på forhånd, Hilsen Erik

Endret av flashboy91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På effektanlegg og original sylinder og gasser er 75 dyse perfekt på den mopeden.

Etter dyseskift er det normalt at mopeden er tungstarta, dvs at man må trillstarte den 10-15 meter etterpå..

Når starter kicket? På min startet den omtrendt ved 6-7000rpm..

Lenke til kommentar

samme her, mitt kicka fra 6500-7000 å opp til 8500-9000, men så kom vinteren, så kunne jeg kjøre 2-3 KM, så stoppa den, kjølte den ned, å kjørte 2-3 km, dysa den ned igjen, da gikk den skikkeli igjen, som info om du har tenkt å kjøre på vinteren da :)

Lenke til kommentar
På effektanlegg og original sylinder og gasser er 75 dyse perfekt på den mopeden.

Etter dyseskift er det normalt at mopeden er tungstarta, dvs at man må trillstarte den 10-15 meter etterpå..

Når starter kicket? På min startet den omtrendt ved 6-7000rpm..

Jeg kan jo ikke trillstarte den hver gang??

Lenke til kommentar
Jeg kan jo ikke trillstarte den hver gang??

Nei, måtte du trillstarte hver gang du prøvde å starte den?

Hvilken farge er det på pluggen etter at du har kjørt noen km?

Nei men jeg prøvde med 75 og da fikk jeg ikke start i det hele tatt, og da bytta jeg til 82.

Har ikke sjekka pluggen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...