BIG1 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei. Har jeg krav på å få lønn fra min arbeidsgiver (vekterselskap) når jeg er inne på øvelse med heimevernet ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Nei, det tror jeg ikke. Du får betalt av HV for å være på øvelse. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Er 100,- dagen å regne som betalt ? taper jo 1700,- hver dag jeg er på øvelse da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvor har du det fra at du får kun 100 kroner dagen? Du får 130 om dagen i førstegangstjeneste, på HV-øvelse får du fra i underkant av 1000 kroner dagen, og oppover. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Hvor har du det fra at du får kun 100 kroner dagen? Du får 130 om dagen i førstegangstjeneste, på HV-øvelse får du fra i underkant av 1000 kroner dagen, og oppover. Vel, jeg er befal og får lønn under øvelse (950,- dagen) + noe annet som blir ca. 1100 dagen, og så får jeg tillegg på 1000 oppå der igjen så jeg tjener 2000,- dagen og trener ca. 40 dager i året. MEN Jeg har en kollega som også er med, han er menig og tjener ikke mer enn rundt 130,- dagen på øvelser. Så jeg synes det er litt rart at arbeidsgiver ikke er pliktig til å betale. Menige går jo i tap på øvelser. Hvor har du det fra at man får underkant av 1000 kroner dagen og oppover? De satsene gjelder dersom du er befal (hv-befal eller utdannet) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg mente på at det var 800 for menige, men der tok jeg feil nå. Fant følgende på nett: De fleste som ikke er selvstendig næringsdrivende mottar lønn fra arbeidsgiver under årlig HV-trening. Dersom du kan vise til at du ikke mottar lønn fra arbeidsgiver får du et kompensasjonstillegg på 247,50 pr døgn. Dette på nettsidene til i-styrken, men jeg vil tro akkurat denne delen av økonomien gjelder for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå