Gå til innhold

[GTA]Noen litt pirkete spørsmål...


Anbefalte innlegg

Hei! Har et par ting jeg lurer på angående GTA4. Mulig det er besvart før i tråden bekreftende detaljer, men grunnet størrelsen på tråden orker jeg ikke se på halvparten av hva som er skrevet. Så til spørsmålene;

 

-I tidligere GTA spill kunne man aldri gå veldig langt fra bilen uten at den sporløst forsvant, er dette forbedret?

 

-Hvordan er det med tanke på spawning av AI biler og mennesker? I tidligere spill dukket de opp fra ingenstedsfra helt uten videre. Var ille når man fikk litt fart på bilen og suste gjennom gatene, også ved å fly over en viss høyde i San Andreas.

 

Jeg vet dette er knyttet opp mot hvor mye informasjon konsollen klarer å lese av cden, men er det gjort noen forbedringer på det området? Mulig Rockstar har delt noe informasjon om dette? Tenker på dette da det ikke var noe videre problematisk på gamle CRT tver med dårlig oppløsning, men nå skal jeg spille det på en 40" 1080p, noe som tilsier at slike fort blir lagt merke til.

 

Dette er for meg ikke så veldig viktig, men prøver å danne meg et bilde av hva som er forbedret siden forrige gang, slik at jeg ikke sitter med en forventning om at slikt er borte :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet blei spurt til ein av rockstar gutta i eit intervju ein gang..

 

eg meine han svarte att dette var eit problem med ps2 sin begrensa maskinvare..

 

biler ville forsvinne no å, men det var kraftig forbedra og ville ikkje forsvinne so fort..

 

popping av biler som plutseleg kjem inni bildet skal du ikkje bekymre deg for mykje over, vil nok ikkje vera eit problem på dagens konsoller..

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet blei spurt til ein av rockstar gutta i eit intervju ein gang..

 

eg meine han svarte att dette var eit problem med ps2 sin begrensa maskinvare..

 

biler ville forsvinne no å, men det var kraftig forbedra og ville ikkje forsvinne so fort..

 

popping av biler som plutseleg kjem inni bildet skal du ikkje bekymre deg for mykje over, vil nok ikkje vera eit problem på dagens konsoller..

 

Det høres bra ut! Veldig bra om bilene bare står der litt lenger. Hadde vært kult om de la til en funksjon hvor man kan låse bilen (med nøkkel for billig gamle biler og "fjernkontroll" på nyere biler.) Når man da hadde låst ville spillet lagre bilen på det aktuelle stedet som en erstatning til garasjen. Da unngår man å oppleve alle "tyveriene", og det hadde vært en litt morsom funksjon da man f.eks kan sette bilen på strategiske plasser for getaways osv :)

 

Men dette er vel ting som heller går innenfor min heller litt sære ønskeliste :p

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Dette spørsmålet blei spurt til ein av rockstar gutta i eit intervju ein gang..

 

eg meine han svarte att dette var eit problem med ps2 sin begrensa maskinvare..

 

biler ville forsvinne no å, men det var kraftig forbedra og ville ikkje forsvinne so fort..

 

popping av biler som plutseleg kjem inni bildet skal du ikkje bekymre deg for mykje over, vil nok ikkje vera eit problem på dagens konsoller..

 

Det høres bra ut! Veldig bra om bilene bare står der litt lenger. Hadde vært kult om de la til en funksjon hvor man kan låse bilen (med nøkkel for billig gamle biler og "fjernkontroll" på nyere biler.) Når man da hadde låst ville spillet lagre bilen på det aktuelle stedet som en erstattning til garasjen. Da unngår man å oppleve alle "tyveriene", og det hadde vært en litt morsom funksjon da man f.eks kan sette bilen på strategiske plasser for getaways osv :)

 

Men dette er vel ting som heller går innenfor min heller litt sære ønskeliste :p

 

Det burde ihvertfall vært mulighet for å "lagre" 3 plasseringer av bilder, båter, heli slik at man kan legge opp en fluktvei slik som du har beskrevet. Avhengig av område i byen burde det vært en prosentandel sjanse for at bilen ble stjålet.

 

Dvs i "fint" kvarter er du garantert å finne igjen bilen. I "gangland" blir den rappa så fort du setter den fra deg. Burde også vært avhenig av hvor fin bil man hadde. Setter du fra deg en sportsbil blir den rappa. Setter du fra den en slitt gammel bli, men som har trimma turbomotor så er det ingen som gidder å rappe den da den ser stygg ut.

 

Detta hadde vært artig !

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet blei spurt til ein av rockstar gutta i eit intervju ein gang..

 

eg meine han svarte att dette var eit problem med ps2 sin begrensa maskinvare..

 

biler ville forsvinne no å, men det var kraftig forbedra og ville ikkje forsvinne so fort..

 

popping av biler som plutseleg kjem inni bildet skal du ikkje bekymre deg for mykje over, vil nok ikkje vera eit problem på dagens konsoller..

 

Det høres bra ut! Veldig bra om bilene bare står der litt lenger. Hadde vært kult om de la til en funksjon hvor man kan låse bilen (med nøkkel for billig gamle biler og "fjernkontroll" på nyere biler.) Når man da hadde låst ville spillet lagre bilen på det aktuelle stedet som en erstattning til garasjen. Da unngår man å oppleve alle "tyveriene", og det hadde vært en litt morsom funksjon da man f.eks kan sette bilen på strategiske plasser for getaways osv :)

 

Men dette er vel ting som heller går innenfor min heller litt sære ønskeliste :p

 

Det burde ihvertfall vært mulighet for å "lagre" 3 plasseringer av bilder, båter, heli slik at man kan legge opp en fluktvei slik som du har beskrevet. Avhengig av område i byen burde det vært en prosentandel sjanse for at bilen ble stjålet.

 

Dvs i "fint" kvarter er du garantert å finne igjen bilen. I "gangland" blir den rappa så fort du setter den fra deg. Burde også vært avhenig av hvor fin bil man hadde. Setter du fra deg en sportsbil blir den rappa. Setter du fra den en slitt gammel bli, men som har trimma turbomotor så er det ingen som gidder å rappe den da den ser stygg ut.

 

Detta hadde vært artig !

 

Ja det hadde vært veldig bra om de fikk fikset dette. Er jo en ganske enkel og grei funksjon som kan påvirke deler av gameplayet forholdsvis mye. Det med å dele inn i soner som du beskriver er også en veldig god idé :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...