Gå til innhold

diskusjon.no bidrar til juks i WoW


Anbefalte innlegg

Det er ganske sørglig at "Dine morsomste glider moments" tråden i WoW forumet ikke blir stengt , dette fordi tråden opplyser om hvordan glideren fungerer og er indirekte reklame for dette svineriet.

Jeg har bett moderator gjentatte ganger om at tråden stenges men han mener den ikke bryter med noen regler her på forumet . Jeg mener at gamer.no driver dobbelt moral her da vanlige folk som ikke var klar over glideren nå kan bli fristet til å prøve . Jeg hadde aldri hørt om dette svineriet før jeg leste det på forumet og er det noe vi IKKE trenger , så er det mer juks i WoW , har hatt nokj av 7 timer lange BGs pga over halve laget er av botter .

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=935819

 

Vi er nå en stor gjeng som er temmlig sjokkert over at gamer.no forumets moderratorer tillater denne posten.

 

Vi ber om at dere fjerner denne tråden snarest og slutter å herse med folk som faktisk ønsker en mer cheat-fri spille verden .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å påpeke: Dette har ingenting med Gamer.no å gjøre. Om du mener noe er klanderverdig så må du rette pekefingeren mot Diskusjon.no. Det er forumstyret og ansvarlig redaktør som står for utformingen av retningslinjene og har man kritikk er det evt. der den må rettes og ikke til Gamer.no :)

 

Ellers så skal jeg undersøke litt internt angående hva som er vanlig praksis i slike saker.

Lenke til kommentar
Bare for å påpeke: Dette har ingenting med Gamer.no å gjøre. Om du mener noe er klanderverdig så må du rette pekefingeren mot Diskusjon.no. Det er forumstyret og ansvarlig redaktør som står for utformingen av retningslinjene og har man kritikk er det evt. der den må rettes og ikke til Gamer.no :)

 

Ellers så skal jeg undersøke litt internt angående hva som er vanlig praksis i slike saker.

 

 

Takker , for vanlig praksis er at dere stenger tråder som har med juks i multiplayerspill å gjøre , uansett om det bare er snakk OM juksinga så har dere til vanlig meget lav terskel når det gjelder stenging av slike tråder.

Han KVTL har hatt med denne tråden å gjøre og han har bedt meg klage til dere og IKKE til diskusjon.no så det er litt forvirring her .

Lenke til kommentar

Så lenge retten mener at Glider ikke er ulovlig (Ja, Blizzard ligger an til å tape en rettsak de har startet mot MMOGlider) er det jo ganske merkelig hvis diskusjon.no skulle bestemme seg for at det er ulovlig.

 

Da pakker i alle fall jeg sakene etter i overkant av 7 år her på forumet. Ikke at det er ment som noen trussel altså.

Lenke til kommentar

Bulletus: [email protected] = diskusjon.no, det er med andre ord en gammel adresse fra når det het hardwareforumet (forum.hardware.no).

 

Når det gjelder påstanden om ar vi tillater juksing så er det helt feil, vi tillater under noen omstendigheter etterspørsel eller til juks. Dette vil bli slått hardt ned på.

 

Man kan sammenligne tråden med piratkopiering: Vi tillater å nevne navnet på torrentprogrammer, hvor man kan finne det og feilsøking osv. Her er et eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=937157

 

Det vi ikke tillater derimot er linking eller beskrivelse av hvor du finner torrenter, hvor man finner hubber osv. Og det er også hva denne saken dreier seg om.

 

Det er ikke snakk om å diskutere hvordan man kan jukse, og en slik regel vil bli lagt til. Man snakker om hendelser man har opplevd mens man har spilt.

 

Edit: Og reaksjonen som skjedde i tråden var pga. at noen brukere gikk bevisst inn for å spore av tråden med off- topic.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Det dreier seg i bunn og grunn om det er noe fordel å lage grobunn til et community som disukterer hva som har hendt under juksinga dems - det er INGEN tjent med , hverken samfunnet i WoW eller samfunnet her på forumet. Glider er å blir juks , juks som ødelegger HARDT for andre. At vi skal ha tråder som forteller solskinnshistorier om jukset osv er kvalmende og forkastlig.

 

"Det er ikke snakk om å diskutere hvordan man kan jukse, og en slik regel vil bli lagt til. Man snakker om hendelser man har opplevd mens man har spilt."

 

- sier moderatoren MEN hvis man leser denne glider tråden , så skjønner man jo fort at hele tråden er full av hendelser som juksemakerene har opplevd med de har jukset.

Det er en fyr som skryter av at glideren hans er bedre enn andre spillere osv - slikt kan få mange unge til å tenke " deven ! denne glideren må jeg bare ha ! " osv ,,,,,

Lenke til kommentar
Du trekker forhastede konklusjoner.

 

Om noen kids hører noen skryte av bilen hans er sprek kan de jo finne på å kjøpe sin egen spreke bil og kjøre seg ihjel! For de bare MÅ ha en sprek bil.

Ja, tror det er best vi stenger hele forumet. Eller vent, vi må vel stenge hele internett + all annen media.

Lenke til kommentar

Jeg støtter førsteposten fullstendig. Det er heller ikke imot norsk lov å jukse i CS eller å spøke om tabu tema (9/11 og så videre), men det blir håndhevet med bambusrør og surmunn. Det er et faktum at gliding ødelegger spillopplevelsen passivt for alle sammen - hovedsakelig gjennom inflasjon i utstyr og gull, men også i f.eks battlegrounds. Er det så viktig å lene seg tilbake på ytringsfriheten når man tilsynelatende går mot viljen til majoriteten av WoW-tråden? Godt over 100 poster flommet inn hvor flesteparten viste avsky for gliding. I ettertid stod under én side igjen. Gir ikke dette et innblikk i hvorvidt brukerne faktisk har lyst til å la juksere romstere rundt på forumet og rekruttere flere?

 

Man snakker om hendelser man har opplevd mens man har spilt.

 

Og man glorifiserer juks.

Lenke til kommentar
Man snakker om hendelser man har opplevd mens man har spilt.

 

Og man glorifiserer juks.

 

 

Man glorifiserer ikke juks etter min mening, det er ikke juks å beskrive opplevelser man har mens man jukser. Og hvis så denne tråden blir stengt, hvor er neste grense for når man skal stenge tråder? Når man bare nevner ordet gullkjøp eller glider?

 

Så lenge tråden ikke bryter med retningslinjene, eller oppfordrer til juks så synes jeg personlig den burde få leve.

 

At noen få brukere spammer en tråd, viser etter min mening at de enten ikke har lest eller forstått retningslinjene. Man skal rapportere det man mener er brudd på retningslinjene, og man skal ihvertfall ikke drive en tråd off topic med kommentarer.

Lenke til kommentar
Man snakker om hendelser man har opplevd mens man har spilt.

 

Og man glorifiserer juks.

 

 

Man glorifiserer ikke juks etter min mening, det er ikke juks å beskrive opplevelser man har mens man jukser. Og hvis så denne tråden blir stengt, hvor er neste grense for når man skal stenge tråder? Når man bare nevner ordet gullkjøp eller glider?

 

Så lenge tråden ikke bryter med retningslinjene, eller oppfordrer til juks så synes jeg personlig den burde få leve.

 

At noen få brukere spammer en tråd, viser etter min mening at de enten ikke har lest eller forstått retningslinjene. Man skal rapportere det man mener er brudd på retningslinjene, og man skal ihvertfall ikke drive en tråd off topic med kommentarer.

 

 

Forklar hvordan ikke "å beskrive opplevelser man har mens man jukser." innbyr til juksing når det kommer frem at glidere ofte er BEDRE enn andre spillere ,,,,

 

Jeg synes kjære moderator at du er inne på veldig tynn is når det gjelder denne tråden .

 

"Og hvis så denne tråden blir stengt, hvor er neste grense for når man skal stenge tråder? Når man bare nevner ordet gullkjøp eller glider?

"

 

- Tøys og vås ! Dette gjelder en hel tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=935819 og ikke bare enkelt-ord .

 

Postene i tråden inneholder alla " Glideren min banker ordentlige folk " innbyr helt klart til mer juks etter min mening , vi har også en post der en fyr skryter at han har grinda 1K gull mens hans sov ,,,,,

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Det gjentas flere ganger at glideren knapt kan oppdages og at den er "bedre enn mange spillere". Jeg forstår tankegangen din, for all del, jeg ser bare ikke hvorfor man skal se mellom fingrene på gliding når flere andre tema vurderes individuelt og blir fjernet. Og ja, for min del kan du bare slette alle poster som omtaler gullkjøp og gliding. Det forringer kvaliteten på spillet og skaper uro i WoW-forumet. Den minoriteten som har følt for å omtale dette kan gjerne diskutere dette på de respektive forumene. Jeg vet at glider har et offisielt forum hvor man kan diskutere ting i samme gate som den nevnte tråden, uten fare for å provosere en stor del av de daglige brukerne.

 

Som nevnt tidligere blir andre tema strupet etter skjønn, hvorfor skal ikke det gjelde i dette tilfellet også? Regner med at en veiledningstråd for anabole steroider i treningsforumet hadde blitt fjernet ganske kjapt, til tross for at det er lovlig å bruke det her i Norge. Og jo, de oppfordrer indirekte til juks. Når man eksplisitt uttaler at de omtrent ikke kan oppdages og bare fører med seg gull og grønne skoger vil det rekruttere folk, selv om man ikke oppgir direkte URL. Når navnet på den mest brukte boten omtales selv i emnetittelen er det en smal sak å finne frem gjennom en søkemotor.

 

Det at noen fant det for godt å fylle tråden med usakligheter bør ikke skygge for det faktum at motsiden var langt mer tallrik en tilhengerne. Jeg kan vedde saftige penger på at en poll hadde bekreftet at brorparten av brukerne her er imot boting.

Lenke til kommentar
Man glorifiserer ikke juks etter min mening, det er ikke juks å beskrive opplevelser man har mens man jukser. Og hvis så denne tråden blir stengt, hvor er neste grense for når man skal stenge tråder? Når man bare nevner ordet gullkjøp eller glider?
Jeg mener at en gjør det når en skriver spesifikke navn på boter, skriver hva den kan gjøre, at den er bedre enn mange andre spillere, og at det er vanskelig å oppdage. Det blir som reklame, bare at de som skriver det, ikke(?) gjør det for å reklamere eller å få folk til å gjøre det samme. Noe av det samme, blir erfaringene i Prisguiden. Det blir skrevet hva som er positivt og negativt med et produkt, og om det er mye positivt, hender det kanskje at noen andre kjøper produktet på grunn av den positive erfaringen.

 

Jeg har selv skrevet en grundig guide om hvordan de forskjellige typene av CS-cheats fungerer og hvordan en kan oppdage de. Jeg har valgt å ikke legge den ut på "åpent nett", da jeg er redd for at folk får lyst til å prøve ut cheats de aldri har hørt om, når de ser hva den kan gjøre. Og på samme måte mener jeg at "glider-tråden" kan få andre til å teste ut dette - særlig brukere som ikke har hørt om dette.

Lenke til kommentar
Man glorifiserer ikke juks etter min mening, det er ikke juks å beskrive opplevelser man har mens man jukser. Og hvis så denne tråden blir stengt, hvor er neste grense for når man skal stenge tråder? Når man bare nevner ordet gullkjøp eller glider?
Jeg mener at en gjør det når en skriver spesifikke navn på boter, skriver hva den kan gjøre, at den er bedre enn mange andre spillere, og at det er vanskelig å oppdage. Det blir som reklame, bare at de som skriver det, ikke(?) gjør det for å reklamere eller å få folk til å gjøre det samme. Noe av det samme, blir erfaringene i Prisguiden. Det blir skrevet hva som er positivt og negativt med et produkt, og om det er mye positivt, hender det kanskje at noen andre kjøper produktet på grunn av den positive erfaringen.

 

Jeg har selv skrevet en grundig guide om hvordan de forskjellige typene av CS-cheats fungerer og hvordan en kan oppdage de. Jeg har valgt å ikke legge den ut på "åpent nett", da jeg er redd for at folk får lyst til å prøve ut cheats de aldri har hørt om, når de ser hva den kan gjøre. Og på samme måte mener jeg at "glider-tråden" kan få andre til å teste ut dette - særlig brukere som ikke har hørt om dette.

 

 

 

Enig og dette har jeg skrevet om også tidligere. SElv om ikke alt står i reglene dems , så må det være lov å vise litt fornuft og moral .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er også sterkt imot juks når man spiller med/mot andre mennesker. Men er det ikke urimelig å legge informasjonen om jukseprogrammer i "Forbudte tanker-boksen", og nekte folk å snakke om dem?

Skal vi heller ikke ha lov til å snakke om seriemordere/nazisme/trimming av mopeder/FrP/mobbing/religion/osv. fordi noen kan få inspirasjon? Hvorfor skal man gjøre et unntak for WoW-forumet? Eller gaming-forumet generelt? Og hvordan skulle den regelen sett ut?

 

På den annen side så begrenser allerede Diskusjon.no ytringsfriheten vi har i Norge, og flere underfora har spesielle regler i tillegg. Derimot forbyr ingen av disse reglene den type informasjon som kan gi folk idéer. Et forbud mot å linke til nettsiden til Glider er greit nok, men man kan ikke si at det ikke er lov til å nevne "Glider" lenger.

Lenke til kommentar

Jeg synes sammenligningene dine var rimelige dårlige. Kun "trimming av mopeder" er noe jeg synes en kan sammenligne dette med. Det er vel slik at trimming av mopeder er ulovlig, så jeg tror heller ikke at diskusjon.no ville ha tillatt snakk om det (hvordan en trimmer, hvordan gjøre slik at politiet ikke merker det, og lignende).

 

Det må være lov til å nevne navnet på juks, for eksempel Wallhack, men det bør ikke være tillatt å komme med eksakt informasjon og navn på én type wallhack, og gjerne skrive at den ikke vil bli tatt av VAC. Det samme gjelder "rekruttering" til slikt, hvordan en unngår å bli tatt og slikt.

 

Så lenge retten mener at Glider ikke er ulovlig (Ja, Blizzard ligger an til å tape en rettsak de har startet mot MMOGlider) er det jo ganske merkelig hvis diskusjon.no skulle bestemme seg for at det er ulovlig.
Om de taper rettsaken, betyr det at retten ikke finner noe i loven som tilsier at det er ulovlig. Men om Blizzard ikke ønsker det i spillet, er det fortsatt ulovlig - ifølge Blizzard. Og dette mener jeg at diskusjon.no/vi bør respektere. Selv om diskusjon.no ikke hadde vunnet en rettsak mot deg for overdreven bruk av smilies, betyr ikke det at det er lovlig å overdrive bruken av smilies på forumet. ;-) Endret av Jooakim
Lenke til kommentar
Om de taper rettsaken, betyr det at retten ikke finner noe i loven som tilsier at det er ulovlig. Men om Blizzard ikke ønsker det i spillet, er det fortsatt ulovlig - ifølge Blizzard. Og dette mener jeg at diskusjon.no/vi bør respektere. Selv om diskusjon.no ikke hadde vunnet en rettsak mot deg for overdreven bruk av smilies, betyr ikke det at det er lovlig å overdrive bruken av smilies på forumet. ;-)

 

Det var et rimelig dårlig eksempel, for jeg har ikke brukt en eneste smiley i noen av postene over ;)

 

Bare la saken dø, dere vinner ikke frem med sutringen deres her uansett :)

 

(DER var det en litt overdreven bruk av smileys med en per linje)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med WoW-folkene. Har ikke peiling på hva gliding er for noe, men jeg vil ta dem på ordet at det ødelegger for andre brukere.

 

Hadde vi godtatt et emne hvor folk beskriver hvordan de har hacket forskjellige PC-er og hvor kult det var. Selvfølgelig ikke, men man kan alltid bruke argumentet "det er ulovelig". Ja, men i WoW universet er gliding også ulovelig og da synes jeg moderatorene burde respektere det. Ja, det er fullt lovelig å beskrive gliding, og diskutere det, akkuratt som at det er lov å beskrive hacking og diskutere det. Men å faktisk beskrive hvordan man glider og hvor kult det er blir galt.

 

Klimaasen: Posten var ikke rettet mot deg at du brukte for mye smilies, men at hvis en person brukte for mye smilies ville det skapt reaksjoner selv om du ikke finner noe sted en lov mot å bruke for mye smilies.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...