ZoDz Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ok, lagde meg en "snoot" og satte den på blitsen min. Tokk bilde av faren min og ble fornøyd, klarte å være diskre nok til å få tatt bildet før han reagerte. Jeg er ganske ny på portretter og venter på å få bestilt mere lys utstyr, men men. 50mm iso100 1.8 Lukekrtid(Husker ikke akkurat nå) Større verson: http://flickr.com/photos/zodz/2403323870/sizes/l/ Lenke til kommentar
Cardi Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg likte det ikke. Det ble altfor mye skygge over halvparten av bilde (fra munnen og ned). Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Kan ikke si annet enn at dette var et pussig bilde der du ikke har vært heldig med lyset. Sorry, men prøv igjen /L Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 ahh, dere har nok rett. Jaja, snart nytt utstyr thou. Slipper jeg dumme skygger ellers. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Du har som sagt vært svært uheldig med lyset, og det er ikke et portrett. Et portrett krever samspill mellom den som blir avbildet, og fotografen. Dette er et candid-shot. Forsøk heller å øve deg på kommunikasjon, og slutt å ta bilder av folk som ikke ønsker å bli tatt bilde av. Slikt blir sjelden bra. Jeg vil faktisk hevde at tette candid-shots veldig sjelden blir bra i det hele tatt. Det finnes selvsagt mange unntak, men det er likevel det som de fleste ender med. Mange synes de får flotte bilder med å stå i andre enden av stuen med tele, slik at de som avbildes ikke merker det. Det er en dårlig ide. Lær heller å oppnå kontakt, slik at du får et inderlig og ekte uttrykk. Det er slettes ikke så vanskelig, spesielt når det er et menneske som man er skikkelig glad i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå