Gå til innhold

PC mister lagringplass uten at jeg vet hva som tar plassen, og hvorfor det forsvinner ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en data med 200 gb, og på bare noen dager har jeg nå bare 135 gb .

Og jeg aner ikke hvor de har forsvunnet henn, siden jeg egentlig ikke har lastet ned noe ?

Har LG E500 som er utstyrt med Windows Vista og 2 gig RAM .

Noen som har opplevd det samme, eller som har løsninger?

Har lastet ned noe musikk, og innstalert ett spill, men det kan umulig ta 45 gigabyte .

Kan det skyldes ett virus(er) ?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen typiske muligheter:

- Norton recycle bin (som ikke sletter det du har slettet selv om du igjen sletter det fra recycle bin O_o ). O mdu har lagret og lsettet en del gig så ser det fort ut som du har tapt så mye plass som du snakker om.

- Windows recovery funksjonen kan spise opp ektreme mengder lagringsplass, men det høres fremdeles litt vel mye ut det du sier for å være windows recovery.

-Stigma

Lenke til kommentar
Noen typiske muligheter:

- Norton recycle bin (som ikke sletter det du har slettet selv om du igjen sletter det fra recycle bin O_o ). O mdu har lagret og lsettet en del gig så ser det fort ut som du har tapt så mye plass som du snakker om.

- Windows recovery funksjonen kan spise opp ektreme mengder lagringsplass, men det høres fremdeles litt vel mye ut det du sier for å være windows recovery.

-Stigma

Norton Recycle bin tror jeg ikke det er(siden Norton Antivirus (?) ikke er innstalert?)

Hvor finner man Windows Recovery? Takk for forslag, keep them coming . :new_woot:

Lenke til kommentar

Sjekket TreeSize programmet, hvor det viser at jeg har på 141 906 mb, etter at jeg nå har slettet en del (141 906 av 189 756 mb), men fortsatt viser det at det bare er brukt 25 840 mb totalt, og da er det fortsatt en del gig som gjenstår, som jeg ikke vet hvor er. Hjelp meg - dette irriterer meg stort :thumbdown: !

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar

Vista bruker ganske mange gigabytes av disken din, vet du ....

Når det gjelder dette med "Windows recovery" som ble nevnt, så lurer jeg på om det kanskje var "System Restore" han tenkte på.

Hvis du har blitt helt paranoid av tanken på at du kanskje har virus på maskinen, så er det kanskje en ide å scanne maskinen for virus, spyware og denslags ...

Lenke til kommentar
Vista bruker ganske mange gigabytes av disken din, vet du ....

Når det gjelder dette med "Windows recovery" som ble nevnt, så lurer jeg på om det kanskje var "System Restore" han tenkte på.

Hvis du har blitt helt paranoid av tanken på at du kanskje har virus på maskinen, så er det kanskje en ide å scanne maskinen for virus, spyware og denslags ...

Hvis det står 200 gig, og jeg bare har 185 gig til å begynne med, er det vel de 25 gigene som ikke er inkludert som er brukt til operativ systemet?

Og ærlig talt. 45 gig kan det ikke bruke.

Nei, jeg er ikke paranoid på at det kan være virus, men jeg hørte at virus kan ofte ta utrolig mye plass .

Lenke til kommentar
Hvis det står 200 gig, og jeg bare har 185 gig til å begynne med, er det vel de 25 gigene som ikke er inkludert som er brukt til operativ systemet?

Nei, jeg er ikke paranoid på at det kan være virus, men jeg hørte at virus kan ofte ta utrolig mye plass .

Åh, kanskje det bare er en sånn "200 gigabytes er ikke det samme som 200GB"-sak?

Diskfabrikantene bruker desimalsystemet når de oppgir størrelse på diskene:

200 gigabytes = 200 * 10^9 bytes

RAM-fabrikantene og softwarefabrikantene (inkl. Microsoft) har fra gammelt av regnet på en annen måte: 1KB = 1024 bytes, 1MB = 1024*1024 bytes, 1GB = 1024*1024*1024 bytes

Hvis du deler 200*10^9 på 1024*1024*1024, så får du 186*10^9 ...

Det skyldes altså at Vista ikke viser diskstørrelsen på samme måte som diskfabrikanten. Dvs., den viser det vel på begge måter; høyreklikk på drive-ikonet i Explorer og velg properties, så ser du vel størrelsen oppgitt på begge måter.

Lenke til kommentar

Bare for å hive meg på tråden, har et liknende prob.

Har en fersk installasjon av vista 64-bit, la det inn på en partisjon på 40gb. Nå er det bare 5 gb ledig. Har ikke lagt inn noe spesiellt store ting som f.eks spill.

Så gnomet jeg rundt i windows-mappa litt, der fant jeg en mappe som heter winsxs, den tar alene 8.75gb.

Noen som vet hva denne er til?

Kan den slettes?

Lenke til kommentar

Åh, kanskje det bare er en sånn "200 gigabytes er ikke det samme som 200GB"-sak?

Diskfabrikantene bruker desimalsystemet når de oppgir størrelse på diskene:

200 gigabytes = 200 * 10^9 bytes

RAM-fabrikantene og softwarefabrikantene (inkl. Microsoft) har fra gammelt av regnet på en annen måte: 1KB = 1024 bytes, 1MB = 1024*1024 bytes, 1GB = 1024*1024*1024 bytes

Hvis du deler 200*10^9 på 1024*1024*1024, så får du 186*10^9 ...

Det skyldes altså at Vista ikke viser diskstørrelsen på samme måte som diskfabrikanten. Dvs., den viser det vel på begge måter; høyreklikk på drive-ikonet i Explorer og velg properties, så ser du vel størrelsen oppgitt på begge måter.

For det første: Hva faen er det du snakker om? ;-p

For det andre: Hvor finner du drive-ikonet i Explorer? ;-p

haha :thumbup:

Lenke til kommentar

Bør jo ha kontroll på dette.

Hvis det står 200 gig, og jeg bare har 185 gig til å begynne med

Windows->1024kb

Hardiskprodusenter->1000kb

Dette er basic kjøper du 500gb får du 465gb i win.

I usa var det noen tullinger som gikk til rettsak om dette.

Last ned kjør CCleaner

'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t.

Kjør register-renser og"svar ja til og reparere"

Du for bruke program som dette da.

http://www.sixty-five.cc/sm/

http://windirstat.info/

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...