Krister03 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei, jeg har to stk. Canon Blitz Off-camera shoe cord OC-E3 og vurderer å klippe av disse i endene og skjøte de til en kabel. Noen som kan fortelle meg om det kommer til å gå bra? Noen som har gjort dette før? Er jo bare ledninger... Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Si fra når du har kappet hvor mange ledere det er i kabelen, har samme tanker selv:) Regner med det ikker er noe problem bare du ikke har tenkt å ha veldig mange meter, har selv tenkt å skjøte med 1 til 1,5 meter noe som sikkert ender opp med 2 meter Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Ja. Skal prøve å få gjort dette i kveld, får rådføre meg litt med min elektriker-pappa først. Jeg tenker å skjøte disse to sammen så den blir ca 1,2 meter lang. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er 6 ledere (5 + skjerm) i spiralkabelen. Kjøp kabel og evt. plugger her: http://www.elfa.se/no/index1.html Butikk / OSLO Sandakerveien 76 0484 Oslo Telefon: 23 12 49 00 De har alt (nesten) mellom jord og him.... Og så mangler du bare en loddebolt Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) 2 meter Mångled skärm 6x0,055mm2 (55-711-87) 2 plugger Mini-DIN stift 6-pol han (42-193-33) 2 plugger Mini-DIN hylsa 6-pol hun (42-195-31) Tilsammen kom dette på 264,- inkl frakt og moms.. Endret 11. april 2008 av Pirmin Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Da er kabelen skjøtet med hell. Var 5 fargede tynne ledninger inni der pluss jording så det var bare å tvinne like farger sammen også lodde. Teipet rundt etterpå og hadde en såkalt krympestrømpe over. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Da er kabelen skjøtet med hell. Var 5 fargede tynne ledninger inni der pluss jording så det var bare å tvinne like farger sammen også lodde. Teipet rundt etterpå og hadde en såkalt krympestrømpe over. Legge ut bilde av resultatet av skjøtejobben? HAr selv vurdert å kjøpe en off-shoe cord til for å skjøte den lengre slik at jeg har en original + en lengre modda utgave. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg tok dessverre ikke bilder under skjøtingen, men det er bare å splitte kabelen og være veldig forsiktig når du drar av kappa rundt (plasten). Så tvinner du de like fargene sammen og lodder evt. teiper runt. Så teiper man rundt hele kabelen. Man kan også sette på en såkalt krympestrømpe som man varmer opp rundt kabelen så den smelter seg rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå