Gå til innhold

Lege med piercing?


Zildjian

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går første året på medisinstudiet, og har lenge tenkt på å ta en leppe piercing. Siden jeg skal bli lege lurer jeg på hvor akseptert dette er og om jeg vil støte på problemer i fremtiden når jeg skal få meg jobb.

 

Lurer også på hvordan pasienter vil reagere på dette, vil de tro jeg er mindre kompetent til jobben eller ikke ha tillit til meg?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg går første året på medisinstudiet, og har lenge tenkt på å ta en leppe piercing. Siden jeg skal bli lege lurer jeg på hvor akseptert dette er og om jeg vil støte på problemer i fremtiden når jeg skal få meg jobb.

 

Lurer også på hvordan pasienter vil reagere på dette, vil de tro jeg er mindre kompetent til jobben eller ikke ha tillit til meg?

 

Takk for alle svar.

 

Tror du kommer til å få vanskeligheter med å få jobb på sykehus eller møte pasienter hvis du har piercing. Du skal se ganske så anstendig ut i møte med pasienten, i tillegg må man ta hygiene og smittefare til hensyn.

Lenke til kommentar
Hei, jeg går første året på medisinstudiet, og har lenge tenkt på å ta en leppe piercing. Siden jeg skal bli lege lurer jeg på hvor akseptert dette er og om jeg vil støte på problemer i fremtiden når jeg skal få meg jobb.

 

Lurer også på hvordan pasienter vil reagere på dette, vil de tro jeg er mindre kompetent til jobben eller ikke ha tillit til meg?

 

Takk for alle svar.

 

Er det et problem å ta denne piercingen ut når du er på jobb?

Lenke til kommentar

Hvis man har en piercing i leppen kan man fint ta denne ut og putte i igjen, spesielt om man har et smykke, med ring er det en treningssak (som forsåvidt ikke blir videre mye lettere). Jeg har selv jobbet som legeassistent hvor jeg jobbet med mennesker mellom 3-98. Ingen av dem hadde problemer med at jeg hadde en piercing. Legen jeg jobbet med var forsåvidt veldig ung han og, og hadde piercinger selv, da blant annet en ring i nesen. Dette ble ikke sett på som noe problem på legekontoret, og heller ikke da han jobbet på sykehuset, om jeg skal ta hans ord for god fisk. Så lenge du holder piercingen din frisk etc. og ikke plukker på den under undersøkelser så er det heller ingen smittefare. Så nei, det er absolutt ikke noe stort problem å ha en piercing i leppen. Tiden går videre, piercinger og annen kroppskunst blir mer og mer normalisert, og når du er ferdigutdannet (jeg vet ikke hvor langt du er kommet i studiene dine) så vil nok piercinger og annen kroppskunst være normalt nok til at i verste fall vil noen heve øyebrynene litt når de ser deg med den. Foran større prosedyrer vil du uansett bruke maske, så smittefare-argumentet er pure and utter bullshit. ;)

Lenke til kommentar

Jeg må nok si meg enig med House... der ja!

 

Piercing blir mer og mer normalt nå, du kan jo ikke gå en tur ned nabolaget uten å se en med piercing.

Jeg har selv noen piercinger og er veldig fornøyd med dem, og hvis det noen gang kommer til å stoppe meg ifra å få meg jobb, vil jeg bare komme til å ta dem ut.

 

Etter en stunde med piercingen inne, blir det jo hud inne i hullet også, slik at smittefaren ikke er så mye til stede.

Det er bare de 8-10 første ukene man burde være skeptisk, og etter det er det ingen problem.

 

Jeg hadde ikke sett på en lege med piercing på noe annet sett enn jeg ville gjort med en uten, piercing er såpass vanlig, og er på en måte kunst!

 

Og hvis du tar piercingen nå, så har du den jo inne lenge, føre du er ferdig utdannet lege(Som tar lang tid å utdanne seg som), så da kanskje du er lei den innen den tid.

 

=) :innocent:

Endret av Egiohl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Piercing er noe som blir vanligere og vanligere.

Men om en skal ha piercing i leppen og samtidig jobbe som lege så burde du ha et piercingsmykke som er lite og enkelt. Kanskje et som har en liten kule eller noe slikt. Ikke sånne spisse lange stenger o.l. Du skjønner hva jeg mener. Dette for at du skal slippe ubehaglige opplevelser med de som fremdeles ikke vil akseptere piercinger. Og om du har en liten kule, og ikke piller, leker med den og så vidre så burde den ikke være noe problem. Og du burde også selvfølgelig tenke på hygienen. Slik at den er ren under arbeid. Er ikke spesielt fint om du har masse verk rundt o.l.

 

Og skulle det være noe problem kan du jo også ta den ut når du er på jobb. Det tar jo en liten stund før den er ferdig grodd, og det burde du være obs på. Tar du den ut før den er helt grodd kan det skape irritasjon, og gjøre grotiden ennå lenger.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg ville reagert dersom legen min hadde hatt en piercing i ansiktet. Men jeg måtte jo bare ha akseptert det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men man må huske på at mange ser på en med piercing som useriøs. Og som lege er vel ikke det så bra.

Dessuten er det vel mange som mener det at piercing ikke er pent, rett og slett er negative til det. Syns det er ekkelt o.l.

 

Man må akseptere det dersom en lege har piercing, men muligheten for at folk velger en annen lege er nok stor.

 

Lykke til. Gjør hva du syns er riktig for deg!

Lenke til kommentar

Noe alle vet er at piercing ofte fører en del problemer med seg. Som verk o.l..

Og en lege regner en jo med at gjør smarte valg i forhold til sin egen helse. Og piercing er vel kanskje ikke et direkte smart valg. Med mindre man tar uhyre godt vare på den til den er 100 % grodd!

 

Skal ikke si noe jeg. Har piercinger selv, i øre og navle. Men jeg er da ingen lege heller.

 

Men jeg mener at å ta piercinger i munnen IKKE er smart i det hele tatt. De sliter utrolig på det ene settet med tenner du har. Og det er vel ikke den stangen verdt?

Lenke til kommentar

SSGXD: Det kommer ann på hvilket materiale man bruker :)

 

Jeg ser ikke noe problem med det i det hele tatt. Hadde ikke stusset på det om en lege hadde piercing. Ser ikke på det som noe "værre" en øredobber.

 

Skjønner ikke helt hvorfor folk er så barnslige at de skulle snu i døren? Direkte umodent vil jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...