kontorstol1 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 hei. har et problem. har en ekstern harddisk på 500 gb (WD). Jeg finner denne harddisken både på macen min, og min xbox 360. Men når jeg kobler den til min windows pc, kommer det bare sånn pling lyd (sånn som kommer når man kobler til harddisker o.l) også skjer det ikke noe mer. Det som er litt rart er at jeg finner disken under "Enhetsbehandling", men der er det hele, får ikke "åpnet" disken på noen som helst måte. Noe som vet hva som kan være problemet? Håper på svar Mvh. Kontorstol Lenke til kommentar
kontorstol1 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 hei. har et problem. har en ekstern harddisk på 500 gb (WD). Jeg finner denne harddisken både på macen min, og min xbox 360. Men når jeg kobler den til min windows pc, kommer det bare sånn pling lyd (sånn som kommer når man kobler til harddisker o.l) også skjer det ikke noe mer. Det som er litt rart er at jeg finner disken under "Enhetsbehandling", men der er det hele, får ikke "åpnet" disken på noen som helst måte. Noe som vet hva som kan være problemet? Håper på svar Mvh. Kontorstol ingen som vet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Se i diskmanagement om den mangler bokstav tilordning. Start - kjør - diskmgmt.msc Lenke til kommentar
kontorstol1 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Se i diskmanagement om den mangler bokstav tilordning.Start - kjør - diskmgmt.msc Hvordan sjekker jeg det da? Dette kommer opp når jeg gjorde som du sa: http://upload.dibon.net/1602 er litt grønn på dette området skjønner du. Hehe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du klikker med høyre musetast inne i det hvite på disk partisjonen (den som er 465,76GB). Da får du opp et valg som heter tilordne stasjonsbokstav eller endre stasjonsbokstav e.l . Da velger du det og en ledig stasjonsbokstav som kommer opp. Etter at du har gjort dette vil disken synes i windows utforsker. Lenke til kommentar
kontorstol1 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 gjorde som du sa, men som du ser på linken så er det valget gråa ut, hva kommer det av? http://upload.dibon.net/1603 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har du noe data på den disken ? Diskmanagement i din windows sier nemlig ikke noe om noe filsystem type i bildet ditt.(det er blankt) . Din C: disk sier NTFS. Lenke til kommentar
kontorstol1 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 har vel bortimot 300 gb med filer Lenke til kommentar
kontorstol1 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 herregud for en idiot jeg har vært.. det er vel ratt fordi det er MAC format istedet for NTFS, det er pågrunn av macen min. Men det jeg fortsatt synes er rart er at 360`en får lest innhodet på den og spilt av alle .avi filer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Skal du bruke den på alle tre må du nok lage ny partisjon med FAT32. Det er dog en bakdel med det ,og det er at filstørrelser > 4GB ikke støttes. Endret 11. april 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
kontorstol1 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 okay. men har du noen peiling på hvorfor 360'en (som er microsoft) leser filene, men ikke en windows pc? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vanskelig å vite/synse noe om det , siden vi ikke vet hva slags filsystem du har på den engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå