Submoose Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg opplever problemer med min Dlink DIR-635 router. Det har seg slik at den mister kontakten med min Lenovo 3000 N100 hele tiden. Den går til 0% signal. Jeg bruker WPA2-personal. Kan ikke bruke noe annet for da kobler den bare fra. Bruker Ubuntu 7.10 (selvom det ikke skulle være problemet sa jeg koble til mange andre nettverk uten problemer). Kan det være firmware relatert problem? Bruker nyeste firmware nå: 1.09W. takker for all hjelp Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 kan ikke bruke noe annet? ikke wep en gang? jeg tror det er ubuntu som er problemet, enten på et vis, eller et annet. kanskje du har mulighet til å prøve med windows, og eller et annet operativsystem med mer oppdaterte drivere? (f.eks. arch linux) om ikke, så kanskje du kan prøve å benytte en annen driver i ubuntu, kanskje ndiswrapper? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 La ikke merke til problemet før jeg hadde installert Ubuntu, og Windows er, tja, borte ... Har lest flere steder at driveren jeg bruker (ipw3945) har blitt utdatert og har blitt erstattet av iwlwifi, men finner ikke noen pakke for den/får ikke til å installere den. Ndiswrapper? Er ikke det bare for kort som ikke er "nativt" støttet? *Problemkort*? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 sant det du sier om ndiswrapper, men det er jo et *problemkort* du har da ang. pakke med iwlwifi, så har jeg aldri brukt ubuntu, men kanskje noen her, eller på ubuntuforumet kan lage en pakke for deg? hvis du ikke har investert så mye i ubuntuinstallasjonen enda, så kan du jo prøve andre nybegynner distroer, som fedora, eller mandriva (uten at jeg kan hjelpe deg noe videre med det.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå