Gå til innhold

CD med en petabyte

Anbefalte innlegg

Jeez. Hvorfor har media en tendens til å definere størrelse ut i fra "antall filmer", "antall Manhattan", "antall sanger" etc?

Jeg har en sang som tar 150 megabyte helt alene. Tror virkelig ikke jeg får x antall tusen slike inn på Ipod'en, uansett hvor mye de reklamerer for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeez. Hvorfor har media en tendens til å definere størrelse ut i fra "antall filmer", "antall Manhattan", "antall sanger" etc?

Jeg har en sang som tar 150 megabyte helt alene. Tror virkelig ikke jeg får x antall tusen slike inn på Ipod'en, uansett hvor mye de reklamerer for det.

Fordi ikke alle vet hvor mye en byte, kilobyte, megabyter, gigabyte, terabyte, petabyte osv er :) . I artikkelen har de heller ikke definert størrelsen med annet en antall DVD-er. Som du sikkert vet så er størrelsen på en DVD 4,7 GB (utenom hvis det er dobbellags).

Lenke til kommentar
håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då :) kjipt å brenne noen gigabyte i 32x

Man kan brenne CD'er i 52x ;) .

Må gråte :cry:

Så når jeg sier at man bare kan brenne en BluRayplate på 2x så sier du: "Man kan brenne CD'er i 52x " ?

DVD-brenning i 1X tilsvarer 9X for CD-plater, 20X på DVD blir da tilsvarende 180X for CD, eller 26,42 megabyte per sekund.

Edit: Unødvendig quoting blir siden jeg skal vise et dårlig eksempel.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då :) kjipt å brenne noen gigabyte i 32x

Man kan brenne CD'er i 52x ;) .

Må gråte :cry:

Så når jeg sier at man bare kan brenne en BluRayplate på 2x så sier du: "Man kan brenne CD'er i 52x " ?

DVD-brenning i 1X tilsvarer 9X for CD-plater, 20X på DVD blir da tilsvarende 180X for CD, eller 26,42 megabyte per sekund.

Edit: Unødvendig quoting blir siden jeg skal vise et dårlig eksempel.

Står CD i artikkelen.

Lenke til kommentar
CD = DVD = Blu-ray = HDDVD = Alt som lagres digitalt på en optisk disk.

Compact Disk...

Det betyr jo at denne CD-en ikke har noe format navn enda.

Det betyr også at du ikke kan ta denne platen og knø den rett i CD-ROM'en siden den heter CD...

Hmm, aldri tenkt over det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...