Astralnoise Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeez. Hvorfor har media en tendens til å definere størrelse ut i fra "antall filmer", "antall Manhattan", "antall sanger" etc? Jeg har en sang som tar 150 megabyte helt alene. Tror virkelig ikke jeg får x antall tusen slike inn på Ipod'en, uansett hvor mye de reklamerer for det. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Jeez. Hvorfor har media en tendens til å definere størrelse ut i fra "antall filmer", "antall Manhattan", "antall sanger" etc? Jeg har en sang som tar 150 megabyte helt alene. Tror virkelig ikke jeg får x antall tusen slike inn på Ipod'en, uansett hvor mye de reklamerer for det. Fordi ikke alle vet hvor mye en byte, kilobyte, megabyter, gigabyte, terabyte, petabyte osv er . I artikkelen har de heller ikke definert størrelsen med annet en antall DVD-er. Som du sikkert vet så er størrelsen på en DVD 4,7 GB (utenom hvis det er dobbellags). Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då kjipt å brenne noen gigabyte i 32x Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då kjipt å brenne noen gigabyte i 32x Man kan brenne CD'er i 52x . Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då kjipt å brenne noen gigabyte i 32x Man kan brenne CD'er i 52x . Må gråte Så når jeg sier at man bare kan brenne en BluRayplate på 2x så sier du: "Man kan brenne CD'er i 52x " ? DVD-brenning i 1X tilsvarer 9X for CD-plater, 20X på DVD blir da tilsvarende 180X for CD, eller 26,42 megabyte per sekund. Edit: Unødvendig quoting blir siden jeg skal vise et dårlig eksempel. Endret 14. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då kjipt å brenne noen gigabyte i 32x Man kan brenne CD'er i 52x . Må gråte Så når jeg sier at man bare kan brenne en BluRayplate på 2x så sier du: "Man kan brenne CD'er i 52x " ? DVD-brenning i 1X tilsvarer 9X for CD-plater, 20X på DVD blir da tilsvarende 180X for CD, eller 26,42 megabyte per sekund. Edit: Unødvendig quoting blir siden jeg skal vise et dårlig eksempel. Står CD i artikkelen. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 CD = DVD = Blu-ray = HDDVD = Alt som lagres digitalt på en optisk disk. Compact Disk... Det betyr jo at denne CD-en ikke har noe format navn enda. Det betyr også at du ikke kan ta denne platen og knø den rett i CD-ROM'en siden den heter CD... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 CD = DVD = Blu-ray = HDDVD = Alt som lagres digitalt på en optisk disk.Compact Disk... Det betyr jo at denne CD-en ikke har noe format navn enda. Det betyr også at du ikke kan ta denne platen og knø den rett i CD-ROM'en siden den heter CD... Hmm, aldri tenkt over det sånn. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 håper brenning og denslags tar mindre tid enn no då kjipt å brenne noen gigabyte i 32x x'ene er regnet i forhold til "normalhastigheten" til formatet. så en 1x DVD er mye raskere enn en 1x CD. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 *Klapp klapp* Thats right. You got 1000$. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå