hessel Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg skal kjøpe en VW Polo 1,4 2000-mod. comfort line open air. Noen som har gode/dårlige erfaringer med denne bilen? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dette er VAG..på sitt verste. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 "Dette er VAG..på sitt verste. " Glimrende uttalelse...vellbegrunnet og saklig Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dette er VAG..på sitt verste. Sur pga mensen, eller fordi du fikk baksmell på skatten, økt rente og du ikke har råd til å kjøpe ny BMW ? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 VAG biler egner seg best til utstilling, ikke til bruk. Til det er kvaliteten latterlig dårlig. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Noe hjelp å få eller? Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har en 99mod, altså 6N. Den du ser på heter 6N2. Helt grei bybil, men blir for liten og for slapp motor til langtur...Veldig enkel å grei å kjøre. Lite feil med den Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) VAG biler egner seg best til utstilling, ikke til bruk. Til det er kvaliteten latterlig dårlig. Skjønner ikke helt hva du mener egentlig. Har mange av venner og familie som kjøres stort sett VAG, men feil er det igrunn minimalt med. Fleste av bilene blir nå egentlig brukt ganske hardt og med lite vedlikehold også, men dem varer nå for det. Vet ikke helt hva mer jeg skal forvente egentlig? Så lenge bilen holder og ikke koster alt for mye er det ikke stort mer jeg kan forvente. Alt må selvsagt ses i sammenheng med hvilken prisklasse og alder bilen er i. Håpløst å f.eks sammenligne en 98 og en 2005 modell, da disse er vidt forskjellige hva gjelder komfort, kjøreegenskaper og ikke minst prisnivå. Sammenlign likt så kan vi diskutere. Edit: Har VAG selv også, en gammel og sliten en, men tåler det meste. Endret 11. april 2008 av kremt Lenke til kommentar
Urfe Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hadde selv en 2001-mod (ikke open air). Den hadde 60 seige hester, gikk som en bøtte med drit, gå ihvertfall for 75 hesteren. Polo er en liten konebil (derfor jeg solgte den til min mor), de er altfor små til at det er kjekt å kjøre. Gå heller for en litt større bil i golf klassen, de koster ikke så mye mer, men gir mer komfort og kjøreglede. Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Dette er VAG..på sitt verste. Med tanke på at Polo kommer ut bedre enn gjennomsnittsbilen på antall feil så må resten av bilene vag lager være bra. Endret 13. april 2008 av trra Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Med tanke på at Polo kommer ut bedre enn gjennomsnittsbilen på antall feil så må resten av bilene vag lager være bra. Bra ut ? I følge Honestjohn.co.uk er 2000-2002 modellene ikke så veldig bra. Fra 2002-2005 så blir kvaliteten enda verre http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=444& Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) VAG biler egner seg best til utstilling, ikke til bruk. Til det er kvaliteten latterlig dårlig. noe sier meg att du har hatt en polo eller annen VAG bil som du ikke var fornøyd med, dermed er alt av VAG bare dritt? kan nevne att de nye A4'en kom best ut i en test her med minst feil, ingen polo men fremdeles VAG. Skoda scorer høyt på listen over biler folk er fornøyd med og med lite feil, Skoda er også VAG. den uttalelsen din er bare latterlig, ikkenoe annet. Endret 13. april 2008 av Simkin Lenke til kommentar
trra Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) I følge Honestjohn.co.uk er 2000-2002 modellene ikke så veldig bra. Fra 2002-2005 så blir kvaliteten enda verre http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=444& Ifølge diverse tester, f.eks i Sverige er Polo ikke dårligere enn snittet på feil iforhold til kjørelengde. F.eks kommer suzuki vitara dårligere ut. Endret 13. april 2008 av trra Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) VAG = Volkswagen AktienGesellschaft Volkswagen AG, og eier: - Audi - Bentley - Bugatti - Lamborghini - Volkswagen Nutzfahrzeuge - Seat - Skoda - Volkswagen _________________ Endret 14. april 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 VAG biler egner seg best til utstilling, ikke til bruk. Til det er kvaliteten latterlig dårlig. Jeg lurer skikkelig på hva du kjører rundt i....? Du liker vel heller ikke de bilmerkene VAG eier også da: - Audi - Bentley - Bugatti - Lamborghini - Seat - Skoda Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Min oppfatning er at det er umulig å diskutere rasjonelt med VAG fans når de samtidig påstår ting som: To dagers garantireperasjoner på nye biler er "småting". Hvis man ikke forventer bedre på nesten nye biler så, ja da er VAG "bra" kvalitet. Men for resten av bilverden som ikke er interessert i å parkere bilene sine hos VAG verksted jevnt og trutt så er ikke slikt "småting". Dyrt blir det også når garantien utløper (eller f.eks. når Møller ikke vil skifte ut trafikkfarlige bremser på 2 mnd gamle biler). Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Min oppfatning er at det er umulig å diskutere rasjonelt med VAG fans når de samtidig påstår ting som: To dagers garantireperasjoner på nye biler er "småting". Hvis man ikke forventer bedre på nesten nye biler så, ja da er VAG "bra" kvalitet. Men for resten av bilverden som ikke er interessert i å parkere bilene sine hos VAG verksted jevnt og trutt så er ikke slikt "småting". Dyrt blir det også når garantien utløper (eller f.eks. når Møller ikke vil skifte ut trafikkfarlige bremser på 2 mnd gamle biler). Alle biler har irriterende småfeil... vi har idag en Mercedes ML og har hatt et par småfeil... så tror det er likt enten man kjører noe fra VAG, BMW, Mercedes osv... Men hva kjører du rundt i nå da? Må være en bil som er skikkelig perfekt ettersom du nok har skiftet ut den gamle vw'n din... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Den bilen jeg kjører i nå er ikke "perfekt" (finnes det?). En lamdasensor takket for seg etter at garantitiden gikk ut (3 1/2 år gammel). Men den ble skiftet ut gratis av forhandleren. Det hadde nok ikke skjedd hvis Møller hadde solgt bilen, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå