Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med VW Polo 1,4 2000-mod. comfort line open air?

hessel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VAG biler egner seg best til utstilling, ikke til bruk. Til det er kvaliteten latterlig dårlig.

Skjønner ikke helt hva du mener egentlig.

Har mange av venner og familie som kjøres stort sett VAG, men feil er det igrunn minimalt med.

Fleste av bilene blir nå egentlig brukt ganske hardt og med lite vedlikehold også, men dem varer nå for det.

Vet ikke helt hva mer jeg skal forvente egentlig?

Så lenge bilen holder og ikke koster alt for mye er det ikke stort mer jeg kan forvente.

Alt må selvsagt ses i sammenheng med hvilken prisklasse og alder bilen er i.

Håpløst å f.eks sammenligne en 98 og en 2005 modell, da disse er vidt forskjellige hva gjelder komfort, kjøreegenskaper og ikke minst prisnivå. Sammenlign likt så kan vi diskutere.

Edit: Har VAG selv også, en gammel og sliten en, men tåler det meste.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Hadde selv en 2001-mod (ikke open air). Den hadde 60 seige hester, gikk som en bøtte med drit, gå ihvertfall for 75 hesteren. Polo er en liten konebil (derfor jeg solgte den til min mor), de er altfor små til at det er kjekt å kjøre. Gå heller for en litt større bil i golf klassen, de koster ikke så mye mer, men gir mer komfort og kjøreglede.

Lenke til kommentar
VAG biler egner seg best til utstilling, ikke til bruk. Til det er kvaliteten latterlig dårlig.

noe sier meg att du har hatt en polo eller annen VAG bil som du ikke var fornøyd med, dermed er alt av VAG bare dritt? kan nevne att de nye A4'en kom best ut i en test her med minst feil, ingen polo men fremdeles VAG. Skoda scorer høyt på listen over biler folk er fornøyd med og med lite feil, Skoda er også VAG.

den uttalelsen din er bare latterlig, ikkenoe annet.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Min oppfatning er at det er umulig å diskutere rasjonelt med VAG fans når de samtidig påstår ting som: To dagers garantireperasjoner på nye biler er "småting".

Hvis man ikke forventer bedre på nesten nye biler så, ja da er VAG "bra" kvalitet.

Men for resten av bilverden som ikke er interessert i å parkere bilene sine hos VAG verksted jevnt og trutt så er ikke slikt "småting". Dyrt blir det også når garantien utløper (eller f.eks. når Møller ikke vil skifte ut trafikkfarlige bremser på 2 mnd gamle biler).

Lenke til kommentar
Min oppfatning er at det er umulig å diskutere rasjonelt med VAG fans når de samtidig påstår ting som: To dagers garantireperasjoner på nye biler er "småting".

Hvis man ikke forventer bedre på nesten nye biler så, ja da er VAG "bra" kvalitet.

Men for resten av bilverden som ikke er interessert i å parkere bilene sine hos VAG verksted jevnt og trutt så er ikke slikt "småting". Dyrt blir det også når garantien utløper (eller f.eks. når Møller ikke vil skifte ut trafikkfarlige bremser på 2 mnd gamle biler).

Alle biler har irriterende småfeil... vi har idag en Mercedes ML og har hatt et par småfeil... så tror det er likt enten man kjører noe fra VAG, BMW, Mercedes osv...

Men hva kjører du rundt i nå da? Må være en bil som er skikkelig perfekt ettersom du nok har skiftet ut den gamle vw'n din...

Lenke til kommentar

Den bilen jeg kjører i nå er ikke "perfekt" (finnes det?). En lamdasensor takket for seg etter at garantitiden gikk ut (3 1/2 år gammel). Men den ble skiftet ut gratis av forhandleren.

Det hadde nok ikke skjedd hvis Møller hadde solgt bilen, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...