Gå til innhold

Kjøpe ny tv. Full HD nødvendig no til dags?

Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle kjøpe ny tv og lurte på om det virkelig er nødvendig med 1080p dersom eg har tenkt å bruke tvn til spill og film (for det meste).

Her er tvn eg har tenkt å kjøpe:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343090

Synnst den ser grei ut ved tanke på prisen, tommer osv. Men den er ikkje full HD. Og dersom eg skulle kjøpe meg ein tv med full HD hadde det vell blitt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331213

Noen tips?

Kom gjerne med linker til andre full HD tver som er under prisklassen til den jeg linker til :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal bruke TV-en til full HD materiale så ser jeg ingen grunn til å velge bort det, annet enn prisen da selvfølgelig.

Selv har jeg en 24" full hd++ og en 32" 720p og jeg koser meg mye mere forran full HD. Det skal nevnes at jeg sitter ganske nerme begge skjermene når jeg benytter meg av de, samt at jeg er en grafikkhore til tusen ;)

Lenke til kommentar

Tatung er Taiwans beste merke. De lager sine egne LCD-paneler, er vel en av verdens største produsenter på LCD-panel, er underleverandør og produserer også hele apparater for andre merker. De produserer TV-er for det europeiske markedet i Tsjekkia.

Modellen som er linket til, V42EMGI, er en "gammel" modell fra i fjor, men til den prisen er den kanskje et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Du burde kjøpe med full HD om du ikek skal oppdatere snart igjen!

Ikke enig, og en dårlig grunn til å kjøpe FullHD, mener jeg. Man skal sitte svært nærme og ha veldig stor skjerm for å se forskjell. Og hvor lenge er egentlig "FullHD" full HD? Så vidt jeg har hørt er standarden i ferd med døpes om til "HDready 1080", og skjermer med ennå bedre oppløsning er på vei, for de som bare må ha det verste.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Lurer også mye på om jeg skal gå for full hd eller ikke, skal ha en skjerm i størrelsen 46-50". Valgene det står mellom er vel en full HD LCD (Sony, Philips eller Samsung), Panasonic 46PZ85, LG 50PG6000 og Panasonic PX80 hvis den kommer i "50. Heller mer mot plasma fordi tven skal brukes mest til film og tv, samt at den skal stå i et rom hvor det ikke er mye lys. Innbiller meg at jeg vil merke forskjellen mellom HD og full HD, men vet vel egentlig innerst inne at jeg ikke vil gjøre det med sitteavstand på ca 4m. Tenker bare at det er vel kjekt når jeg en gang skal investere i Blu-ray...uff, er ikke lett. Skal uansett vente til rundt mai-juni med å kjøpe, regner vel egentlig med at jeg går for 46pz85 hvis den har et akseptabelt prisnivå da, har blitt litt Panasonic fan etter at jeg kjøpte meg en 37px70 som jeg er veldig fornøyd med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...