loyd-roger Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei er det noen som kan forklare meg hva som er den rette tempen paa en Intel Quad Q6600? Paa ca 2000 rpm ligger tempen paa rundt 46 grader? Er dette daarlig? Ble litt skeptisk etter aa ha lest goop-guiden med medfolgende tester http://www.hardware.no/artikler/goop_pasta-guide/12603/3 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Er det temperaturen under belastning? Hvis ikke er ikke den verdein verdt noenting. Det er kun temperaturen under full belastning som er interessant. Last ned og kjør Orthos eller dual prime, så bør du få en grei indikasjon på hva tempen ligger på under belastning. Lenke til kommentar
loyd-roger Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Er det temperaturen under belastning? Hvis ikke er ikke den verdein verdt noenting. Det er kun temperaturen under full belastning som er interessant. Last ned og kjør Orthos eller dual prime, så bør du få en grei indikasjon på hva tempen ligger på under belastning. Har provd orthos naa og legger ved et bilde. Tester det bare en kjerne? Eller er jeg helt paa jordet? Hva skal jeg egentlig tolke ut fra dette? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ta opp oppgavebehandlinga så tar det ett sek å finne ut om alle kjernene er i bruk. Det programmet der tester vel bare to kjerner, derfor må du sikkert lage en klone av programmet slik at du får kjørt to stk samtidig. Så når alle fire kjernene er under belastning så leser du av cpu tempen. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) På en varm dag når jeg kjører full belasting på min Q6600 får jeg den helt opp i 80grader c. Nå skal det sies at den maskinen er proppa full av disker og alle pci slotene er brukt og cpus nærmeste nabo er et varmt 8800 kort Uansett, selv om den blir så varm som det har jeg aldri hatt noen problemer med stabilitet på full belasting under flere timer rendring. edit: Etter å sjekke har Q6600 min en idle på 37grader. Til samenligning har jeg en server i samme rom med E6600 som idle på 21grader med box vifte. Endret 11. april 2008 av Angelboy Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Er det temperaturen under belastning? Hvis ikke er ikke den verdein verdt noenting. Det er kun temperaturen under full belastning som er interessant. Last ned og kjør Orthos eller dual prime, så bør du få en grei indikasjon på hva tempen ligger på under belastning. Har provd orthos naa og legger ved et bilde. Tester det bare en kjerne? Eller er jeg helt paa jordet? Hva skal jeg egentlig tolke ut fra dette? Orthos tester bare 2 kjerner (ihvertfall den versjonen) bruk heller Prime 95. De siste versjonene støtter flere kjerner. Du har for øvrig ikke spesielt høy temp hvis den ligger på 56c. Husk at softwaren ofte leser feil verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå