GlennGrebstad Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Da jeg i dag skulle prøve det berømte blyanttrikksett på AMD prosessoren min å vart eg overraska. L1-bruene var koblet sammen fra før. Betyr det at den allerede er oppslåst? Dersom den er det, skulle jeg ikke da kunne endre på multiplieren?? Har et Asus A7M266 hovedkort. Har hørt rykter om at det ikke går and å endre på multipileren. Stemmer dette??? Dersom det er sant, hva er det argeste HK for overklokking??? Lenke til kommentar
sub_sonic Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hmm... merkelig... Men det sies at abit kt7a serien skal være best og overklokke multipileren på... mener jeg leste det i en test.... I allefall går det fint hoss meg... :wink: Lenke til kommentar
Espensi Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Trodde at athlon 1.4 egentlig var en overklokket 1.33. Min 1.4 er opplåst, det mest effektive er vel å klokke fsb'en. Da øker ytelsen på det meste. Ikke bare CPU Lenke til kommentar
daho Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Det råeste hovedkortet er Soyo Dragon. fåes påp Multicom.no 1799kr. Lenke til kommentar
bakkus Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Det stemmer at en hel del TB1,4 er ulåste fra fabrikk. (jobber i datasjappe). Jeg tror det skal gå an å endre på multiplier på et ASUS A7M266. Det ville være rart om det ikke går... Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Har A7M266 selv. Det er ikke mulig å overklokke ved å sette multiplier på disse hk'ene. Hk'et støtter ikke stilling av multiplier. Da må du modde hk med å lodde på noen motstander..... Mye arbeid har jeg sett, for jeg har tenkt tanken.... Fsb-overklokking er likevel tingen. Kjører klokkestabilt på 1600 nå, med 153 fsb uten å sette opp volten. Har kjørt slik i snart en måned... Dette med en Taisol cgk76002 med 80mm papst. Ganske stabile ved fsb-overklokking disse A7M266 hovedkortene har jeg funne ut på nettet... mvh Ørjan Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Råeste HK å få med tanke på overklokking er desidert abit de har alltid vært i toppklasse og litt til. Det nyeste KR7A raid skal vist danke ut alle andre via 266a baserte hovedkortene ved standard innstillinger. Dette bør stemme for jeg får det til uka... Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 23:04, blackice skrev:Råeste HK å få med tanke på overklokking er desidert abit de har alltid vært i toppklasse og litt til. Det nyeste KR7A raid skal vist danke ut alle andre via 266a baserte hovedkortene ved standard innstillinger. Dette bør stemme for jeg får det til uka... Nja... Det finnes raskere og mer overklokkingsvennlige kort. Men det er et sjuhelvetesbrakort Finnes ikke ustabilitet Har ikke klokket noe særlig ennå, men min XP1700+ er bare 5-6mhz unna å være en XP2000+ 3dMark2001 er oppe i over 8600 Og jeg har ikke låst opp cpu ennå. Gled deg Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Har ikke hatt et krasj siden jeg satte opp fsb til 153 :wink: Synes det er veldig bra, selv om jeg bare for tiden har en 1*512 cl 2.5 2100 minnebrikke kjøpt på komplett. Denne minnebrikken må jo bare være sinnsykt bra... Har ikke funne ut merket da men.... Kjempebra og stabilt hk. Synd en ikke kan kjøre athlon xp på win me og win 2000 ennå :sad: Eneste synd er at temp på cpu med probe 2 viser ganske feil.. ligger mellom 5-7 grader mindre enn faktisk temp.. Kjør igang fsb-oc du.... Håper du har samme steppinga som meg da.... (Nyeste tb1400) mvh Ørjan Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Quote: On 2002-01-11 00:07, galdurah skrev: Synd en ikke kan kjøre athlon xp på win me og win 2000 ennå :sad: ?? Jeg har WinMe... Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Bra HK til overklokking: Sjekk ut Soltek SL-75DRV2! I følge guruen på Tom's Hardware er dette for tiden det beste HK'et. Perfekt for overklokking og superstabilt. I følge han selv MYE bedre enn det "over-hypede" EPOX EP-8KHA + KT266A. Vel verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Vel profilen min skulle vel si alt om det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå