Haddock Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Skal sette sammen ca 200 bilder til en lysbildeframvisning, har også ca 30 min. lydopptak som skal passe overens med bildene, derfor trenger jeg et program der jeg enkelt kan legge inn bildene og lyden til en komposisjon. Har prøvd movie maker, men det er ganske kronglete og en film med bare to bilder tar 9 minutter å lagre og blir på rundt 100mb... Programmet bør være gratis, da jeg tviler på at firmaet vil investere i ny programvare på dagen... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du har kanskje Microsoft Power Point, jeg synes den er grei til slikt. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Lysbildemodulen i Photoshop Elements er ganske grei å bruke. Du kan laste ned en 30 dagers prøveversjon fra Adobe sine Web sider. Tom Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Takk for tips! Er det mulig å lagre komposisjonen i som en film e.l. slik at det kan vises fra en hvilken som helst dvd-spiller i noen av disse programmene? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Når me er inne på Adobe-programvare: DVD-authoring-programmet Encore (bundla med Premiere Pro CS3) har ein slideshow-funksjon (forklart her), so då får du laga slideshowet og brent rett til DVD. Meir spesialisert programvare for slideshows kan du få frå t.d. Photodex. Proshow Gold har iallfall mogelegheit for å brenne til DVD, i tillegg til ei rekkje andre format. Det koster litt, men det er ein prøveversjon tilgjengeleg, som fungerer i 15 dager. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Når me er inne på Adobe-programvare: DVD-authoring-programmet Encore (bundla med Premiere Pro CS3) har ein slideshow-funksjon (forklart her), so då får du laga slideshowet og brent rett til DVD. Meir spesialisert programvare for slideshows kan du få frå t.d. Photodex. Proshow Gold har iallfall mogelegheit for å brenne til DVD, i tillegg til ei rekkje andre format. Det koster litt, men det er ein prøveversjon tilgjengeleg, som fungerer i 15 dager.Jeg tror det største problemet er å synce bilder til musikken, dersom han ikke ønsker konstant skifte mellom bildene. Antar det er derfor han har prøvd videoredigeringsprogramvare også. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det er sant. Fann forresten ut at prøveversjonen av Proshow legg eit stort vannmerke over videoen. Elles kunne det kanskje vere eit greit alternativ. Det har ein tidslinjemodus, so det berre er å dra i enden av biletet for å gjere det lengre/kortare, og alle dei andre bileta flytter seg etter. Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Fikk nå grønt lys for å investere noen kroner i et slikt program, rundt 2-300kr tenker jeg. Burde jeg fortsatt satse på Encore og proshow da eller er det noe annet som gjelder? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du treng ikkje både Encore og Proshow, og Encore er uansett utanfor din prisklasse (får det so vidt eg veit kun saman med Premiere Pro, og det koster 9-10000kr). No finst det garantert andre program som kan gjere jobben, men grunnen til at eg nemner Proshow er at det har vorte anbefalt av andre her på forumet tidlegare. Du kan jo prøve programmet fyrst, og om det gjer det du ynskjer, kjøpe lisens so du får eksportert utan vannmerke. Lenke til kommentar
arela Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg bruker Editstudio og DVDPro. (ca $300) Du kan jo prøve den i en måned, uten begrensninger tror jeg. http://www.mediachance.com/ Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Takker! Blir så jeg bestiller Proshow Gold, akkurat det jeg lette etter, men er det bare hos meg nettsiden deres ikke fungerer nå?Photodex Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Takker! Blir så jeg bestiller Proshow Gold, akkurat det jeg lette etter, men er det bare hos meg nettsiden deres ikke fungerer nå?Photodex Det er ikke bare deg. Tom Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hvis du allerede ikke har bestilt: Microsoft Photo Story er gratis, og er ganske likt proshow. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå