Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

3 bøker av ingvar ambjørnsen (særemne)

Anbefalte innlegg

Litt problemer med problemløsningen. Mye på grunn av bokvalgene mine. Hvite Niggere, Siste Revejakta og Utsikt til Paradiset (første Elling-boka).

Føler det var et elendig bokvalg, men hadde så dårlig tid at jeg bare måtte velge noe på rappen. Får ikke gjort noe med det nå. Spessielt Elling-boka som tar for seg noe litt annet enn de to andre. Er det mulig å få til noe sammenheng med alle 3?

Problemstillinger: Ambjørnsen og Oslo? Ambjørnsens referanser til sitt virkelig liv i bøkene? Om hasj og miljøet han vanket i? (her ødelegger Elling-boka)

Kanskje alt virker drit? Skal tenke på dette selv, men setter stor pris på input fra noen med særemneskills. Jeg har ingen.

Peace.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt problemer med problemløsningen. Mye på grunn av bokvalgene mine. Hvite Niggere, Siste Revejakta og Utsikt til Paradiset (første Elling-boka).

Føler det var et elendig bokvalg, men hadde så dårlig tid at jeg bare måtte velge noe på rappen. Får ikke gjort noe med det nå. Spessielt Elling-boka som tar for seg noe litt annet enn de to andre. Er det mulig å få til noe sammenheng med alle 3?

Problemstillinger: Ambjørnsen og Oslo? Ambjørnsens referanser til sitt virkelig liv i bøkene? Om hasj og miljøet han vanket i? (her ødelegger Elling-boka)

Kanskje alt virker drit? Skal tenke på dette selv, men setter stor pris på input fra noen med særemneskills. Jeg har ingen.

Peace.

Ja, som du sier, tre svært ulike bøker.

Men alle handler de om samfunnets outsidere, de som er nede på rangstigen, og hvordan de prøver å leve livene sine. I hvite niggere doper de seg, i siste revejakta selger de dop og prøver den kriminelle lykken, den første Elling lever i en fantasiverden og holder seg i live ved det.

I de to førstnevnte bøkene er vennegjengen vesentlig. Ellling er ensom og hans venner lever kun inni hans hode.

I alle bøkene blir personene skildret med varme og man håper de lykkes.

Dette var bare noen strøtanker, som et input for å komme igang. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...